دسته بندی: مقالات

خواص سیر خام برای سلامتی بدن

سیر یک عنصر بسیار محبوب است که هم به دلیل طعم منحصر به فرد و هم فواید سلامتی قدرتمندی که دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد سیر را قبل از اضافه شدن به غذا، تفت داده یا می‌پزند. بقراط پزشک یونان باستان همواره از سیر برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌کرد. علم مدرن نیز اخیراً خواص سیر خام رابرای سلامتی تأیید کرده است. هزاران سال است که انسان‌ها از این ماده غذایی استفاده می‌کنند و در مصر باستان هم برای اهداف آشپزی و هم برای سلامتی و مزایای درمانی استفاده شده است.

خوردن یک حبه سیر تا زمانی که به آن حساسیت نداشته باشید بی‌خطر است. با این حال، باید توجه داشته باشید که علی رغم خواص حبه سیر، بوی تند و شدیدی را حس خواهید کرد. همچنین، مصرف همزمان مقدار زیادی سیر ممکن است باعث ایجاد احساس سوزش در داخل دهان، سوزش سر دل و … شود.

سیر گیاهی است که در سراسر جهان کشت می‌شود. آن را می‌توان به صورت خام، به صورت پودر سیر یا به شکل روغن سیر به غذا‌ها اضافه کرد. سیر معمولاً به صورت پخته مصرف می‌شود اما می‌توان آن را به صورت خام نیز مصرف کرد که فواید سیر خام بیشترهم هست، زیرا شکل خام آن تمام مواد مغذی مفید خود را حفظ می‌کند.

بیشتر خواص سیر خام از آنزیمی به نام آلیسین ناشی می‌شود که دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد سرطانی است. در ادامه برخی از مهم‌ترین خواص درمانی سیر را معرفی می‌کنیم.

فواید سیر خام

 

سیر حاوی ترکیباتی با خواص دارویی قوی است

سیر گیاهی از خانواده آلیوم (پیاز) است. ارتباط نزدیکی با پیاز، موسیر و تره دارد. استفاده از آن توسط بسیاری از تمدن‌های بزرگ، از جمله مصری‌ها، بابلی‌ها، یونانی‌ها، رومی‌ها و چینی‌ها به خوبی ثبت شده است. بیشتر فواید سیر خام برای سلامتی ناشی از ترکیبات گوگردی است که هنگام خرد کردن، له کردن یا جویدن یک حبه سیر ایجاد می‌شود.

ترکیبات دیگری که ممکن است در مزایای سلامتی سیر نقش داشته باشند عبارتند از دی آلیل دی سولفید و اس آلیل سیستئین. ترکیبات گوگرد موجود در سیر از دستگاه گوارش وارد بدن می‌شود و در سراسر بدن حرکت می‌کند و در آنجا اثرات بیولوژیکی قوی خود را اعمال می‌کند. پیشنهاد می شود جهت مشاهده و خرید مولتی ویتامین کلیک کنید.

سیر بسیار مغذی است اما کالری بسیار کمی دارد

سیر فوق‌العاده مغذی است. یک حبه سیر خام حاوی منگنز، ویتأمین B6، ویتأمین C، سلنیوم، فیبر، کلسیم، مس، پتاسیم، فسفر، آهن و ویتأمین B1 است. سیر همچنین حاوی مقادیر کمی از مواد مغذی مختلف است. در واقع، حاوی اندکی از تقریباً همه چیز‌هایی است که بدن شما به آن‌ها نیاز دارد.

 

کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه

بر اساس مطالعه‌ای که در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های استان جیانگ سو در چین انجام شد، افرادی که حداقل دو بار در هفته در طول دوره مطالعه 7 ساله سیر خام می‌خوردند، 44 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه بودند.

محققان که مطالعه خود را در مجله تحقیقات پیشگیری از سرطان منتشر کردند، با 1424 بیمار سرطان ریه و 4543 فرد سالم مصاحبه حضوری انجام دادند. از آن‌ها در مورد رژیم غذایی و سبک زندگیشان، از جمله سؤالاتی در مورد سیگار کشیدن و اینکه چقدر سیر می‌خوردند، سؤال شد.

نویسندگان مطالعه نوشتند: ارتباط محافظتی بین مصرف سیر خام و سرطان ریه نشان می‌دهد که سیر ممکن است به طور بالقوه به عنوان یک عامل پیشگیری‌کننده شیمیایی برای سرطان ریه عمل کند. پیشنهاد می شود جهت مشاهده و خرید ضد آفتاب کلیک کنید.

 

پیشگیری از تومور مغز

ترکیبات ارگانو-گوگردی موجود در سیر در از بین بردن سلول‌های گلیوبلاستوما، نوعی تومور مرگبار مغز، مؤثر شناخته شده‌اند. دانشمندان دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی در زمینه بررسی خواص سیر خام گزارش دادند که سه ترکیب ارگانو-گوگردی خالص از سیر (DAS، DADS و DATS) “در ریشه‌کن کردن سلول‌های سرطانی مغز بسیار مفید است.

این تحقیق وعده بزرگ ترکیبات گیاهی را به عنوان داروی طبیعی برای کنترل رشد بدخیم سلول‌های تومور مغز انسان نشان می‌دهد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره خواص سبزی خوردن را بخوانید.

سیر یک آنتی بیوتیک قوی

از دیگر خواص سیر خام این است که به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی عمل می‌کند. بر اساس مطالعه‌ای که در مجله شیمی درمانی ضد میکروبی منتشر شد، دی آلیل سولفید، ترکیب موجود در سیر، 100 برابر بیشتر از دو آنتی بیوتیک محبوب در مبارزه با باکتری کمپیلوباکتر مؤثر بود. باکتری کمپیلوباکتر یکی از شایع‌ترین علل عفونت‌های روده‌ای است. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره کاربرد زینک را بخوانید.

 

کاهش خطر حملات قلبی

تحقیقات زیادی بر روی پتانسیل سیر در کاهش خطر بیماری قلبی و کمک به مدیریت سطح کلسترول متمرکز شده است. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که سیر باعث می‌شود پلاکت‌ها (سلول‌های دخیل در لخته شدن خون) کمتر به هم چسبیده و روی دیواره سرخرگ‌ها تجمع کنند.

این بدان معنی است که سیر مانند یک ضد انعقاد عمل می‌کند و با انجام این کار خطر حملات قلبی را کاهش می‌دهد. سیر همچنین ممکن است از طریق توانایی خود در باز کردن رگ‌های خونی، فشار خون را کاهش دهد و اجازه می‌دهد خون آزادانه‌تر جریان یابد. پیشنهاد می شود جهت مشاهده و خرید مکمل چربی سوز کلیک کنید.

 

پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات

پزشکان مطالعه‌ای را برای ارزیابی رابطه بین مصرف سبزیجات آلیوم و خطر ابتلا به سرطان پروستات انجام دادند. نویسندگان این مطالعه نتیجه گرفتند: “سبزیجات آلیوم، به ویژه مصرف سیر، با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است. ” این تیم همچنین اظهار داشت که از آنجایی که مطالعات مرتبط زیادی وجود ندارد، مطالعات آینده نگر با طراحی خوب بیشتری باید برای تأیید یافته‌های آن‌ها انجام شود. پیشنهاد می شود درباره بهترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو بخوانید.

سیر می‌تواند با بیماری از جمله سرماخوردگی مبارزه کند

از دیگر فواید سیر خام این است که، مکمل‌های آن برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی شناخته شده‌اند. یک مطالعه نشان داد که مصرف روزانه مکمل سیر در مقایسه با دارونما، تعداد سرماخوردگی‌ها را تا ۶۳ درصد کاهش می‌دهد. میانگین طول مدت علائم سرماخوردگی نیز 70 درصد کاهش می‌یابد.

مطالعه دیگری نشان داد که دوز بالای عصاره سیر کهنه شده (2.56 گرم در روز) تعداد روز‌های ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را تا 61 درصد کاهش می‌دهد. پیشنهاد می شود مقاله هنگام تمرین بدنسازی چه نوشیدنی بخوریم را بخوانید.

 

سوالات متداول

فواید سیر خام چیست؟

سیر حاوی ترکیباتی با خواص دارویی قوی است - سیر بسیار مغذی است اما کالری بسیار کمی دارد - کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه - پیشگیری از تومور مغز - سیر یک آنتی بیوتیک قوی - کاهش خطر حملات قلبی - پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات.

خواص سیر خام بیشتر است یا پخته؟

سیر معمولاً به صورت پخته مصرف می‌شود اما می‌توان آن را به صورت خام نیز مصرف کرد که فواید سیر خام بیشترهم هست، زیرا شکل خام آن تمام مواد مغذی مفید خود را حفظ می‌کند.

تحریریه داروخانه صبا

Recent Posts

بهترین زمان مصرف پروتئین وی چه موقع است؟

یکی از اصلی‌‌ترین و مهم‌ترین مواد مورد نیاز برای بدن، پروتئین است. این پروتئین‌ها سوخت…

3 ماه ago

بهترین پروتئین گیاهی برای بدنسازی

برای بدنسازان و افراد علاقمند به عضله‌سازی، مصرف پروتئین کافی از اهمیت حیاتی برخوردار است.…

4 ماه ago

بهترین غذا و مکمل برای تمرین مقاومتی

عضله نقش حیاتی در سلامت کلی ایفا می‌کند. برای به حداکثر رساندن رشد و نمو…

4 ماه ago

رژیم پروتئین چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم پروتئین چیست؟ رژیم پروتئین نوعی برنامه غذایی است که در آن میزان مصرف پروتئین…

4 ماه ago

راهکارهای عضله سازی سریع در خانه

عضله ‌سازی در خانه بدون نیاز به تجهیزات و امکانات باشگاه، دور از دسترس نیست.…

4 ماه ago

باورهای غلط درباره مکمل کراتین

کراتین نوعی مکمل است که ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرین‌های با شدت بالا، مقاومت…

4 ماه ago