دسته بندی: مقالات

بهترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو بدنسازی (مکمل، قرص، آمپول)

اگر سعی کرده‌اید وزن کم کنید و چربی بسوزانید، اما تا به حال بی‌فایده بوده است، شاید وقت آن رسیده است که یک مکمل چربی سوز قوی شکم و پهلو بخرید. معمولاً چربی‎‌های شکم و پهلو برای خیلی از افراد آزاردهنده است و حتی در خیلی از مواقع ممکن است آب کردن این چربی‌ها کار سخت و زمانبری باشد.

بهترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو حاوی مواد ترموژنیک است که به افزایش متابولیسم بدن، سوزاندن چربی شکم و سرکوب اشتها کمک می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم در مورد چربی سوزی قوی شکم صحبت کنیم. اگر در این مورد چیزی نمی‌دانید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بهترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو

راه حل‌های مختلف کاهش وزن زیادی وجود دارد و می‌تواند شامل انواع قرص‌ها، دارو‌ها و مکمل‌های طبیعی باشد. ادعا می‌شود که این‌ها به کاهش وزن کمک می‌کنند، یا حداقل کاهش وزن را همراه با روش‌های دیگر آسان‌تر می‌کنند. اما خب در برخی از موارد هم ممکن است کاهش وزن به همین راحتی‌ها نباشد و نتوان با رژیم و ورزش، کاهش وزن داشت.

به طور خلاصه، چربی سوز‌ها می‌توانند به طور قابل توجهی به سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن کمک کنند و به شما کمک کنند سریعتر از رژیم غذایی و ورزش به اندام ایده‌آل خود برسید. اما با توجه به بسیاری از مکمل‌های چربی سوز موجود در بازار، انتخاب محصول مناسب می‌تواند بسیار دشوار باشد.

متأسفانه، همه قرص‌های چربی‌سوز یکسان ساخته نمی‌شوند و برخی حتی اصلاً کار نمی‌کنند. به همین دلیل خیلی از افراد به دنبال بهترین چربی سوز شکم و پهلو بدنسازی هستند.

برای کمک به تصمیم‌گیری، ما بهترین چربی سوز‌های موجود در بازار را بررسی کرده‌ایم. ما بیش از 20 مکمل چربی سوز برتر را بر اساس عواملی مانند مواد تشکیل‌دهنده، دوز، قیمت، بررسی‌ها و اثربخشی ارزیابی کردیم. اگر تصمیم به کاهش وزن گرفته‌اید، در اینجا پنج بهترین مکمل چربی سوز سال 2021 آورده شده است.

مکمل چربی سوز قوی شکم و پهلو

لازم است قبل از تهیه مکمل‌ها در مورد اصل بودن آن‌ها مطمئن باشید؛ چرا که وجود مکمل‌های تقلبی می‌تواند خطراتی را برای بدن به همراه داشته باشد. پیش از مصرف لازم است از مشاوره پزشک یا متخصص آگاه استفاده کنید؛ البته این را هم در نظر داشته باشید کخ میزان مصرف و نوع چری سوز مصرفی برای افراد مختلف متفاوت است.

نکته مهم در این زمینه این است که به مرور از چربی سوز‌های قوی‌تر با ترکیبات متفاوت استفاده کنید. زیرا بدن به تدریج به ترکیبات موجود عادت می‌کند و سرعت چربی سوزی کاهش پیدا خواهد کرد. برخی از مکمل‌های چربی سوز قوی شکم و پهلو در ادامه آورده شده است. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره خواص زینک را بخوانید.

 

اسید لینولئیک مزدوج (CLA)

اسید لینولئیک یا CLA سال‌ها است که یک مکمل به عنوان چربی سوزی قوی شکم بوده است. این مکمل، ممکن است اشتها را کاهش دهد، متابولیسم را تقویت کند و تجزیه چربی بدن را تحریک کند.

عوارض جانبی: این مکمل می‌تواند عوارض جانبی گوارشی مختلفی ایجاد کند و ممکن است در طولانی مدت اثرات مضری داشته باشد و به طور بالقوه به کبد چرب، مقاومت به انسولین و افزایش التهاب کمک کند. پییشنهاد می شود مقاله بهترین مکمل برای شکم را بخوانید.

 

فورسکولین

فورسکولین عصاره گیاهی از خانواده نعناع است که ادعا می‌شود برای کاهش وزن مؤثر است. اعتقاد بر این است که سطح ترکیبی در داخل سلول‌ها به نام cAMP را افزایش می‌دهد که ممکن است سوزاندن چربی را تحریک کند.

یک مطالعه روی 30 مرد دارای اضافه وزن و چاق نشان داد که فورسکولین باعث کاهش چربی بدن و افزایش توده عضلانی می‌شود، در حالی که تأثیری بر وزن بدن ندارد. مطالعه دیگری روی 23 زن دارای اضافه وزن هیچ تأثیری را نشان نداد.

عوارض جانبی: در مورد عوارض جانبی این محصول اطلاعات زیادی در دسترس نیست.

 

کافئین

کافئین به طور طبیعی در قهوه، چای سبز و شکلات تلخ یافت می‌شود و به بسیاری از غذا‌ها و نوشیدنی‌های فرآوری شده اضافه می‌شود. مطالعات کوتاه مدت نشان داده‌اند که کافئین می‌تواند متابولیسم را 3-11٪ و چربی سوزی را تا 29٪ افزایش دهد. همچنین مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد کافئین می‌تواند باعث کاهش وزن متوسط در انسان شود. با انواع قرص کافئین آشنا شوید.

عوارض جانبی: برای برخی از افراد، ممکن است کافئین عووارضی به همراه داشته باشد که می‌تواند باعث اضطراب، بی‌خوابت، حالت تهوع، تحریک‌پذیری، اسهال و بسیاری از علائم دیگر شود. کافئین همچنین اعتیادآور است و می‌تواند کیفیت خواب شما را کاهش دهد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره خواص سیر خام را بخوانید.

قرص چربی سوز بدنسازی

برخی از متداول‌ترین قرص‌های چربی سوزی به شرح زیر است.

اورلیستات (Alli)

Orlistat یک قرص چربی سوز است که بدون نسخه با نام Alli و با نسخه Xenical به فروش می‌رسد. طبق یک بررسی بزرگ از 11 مطالعه، اورلیستات می‌تواند کاهش وزن را 6 پوند (2.7 کیلوگرم) در مقایسه با یک قرص ساختگی افزایش دهد.

این قرص، بهترین چربی سوزی شکم و پهلو است و مطالعات نشان داده است که که اورلیستات فشار خون را اندکی کاهش می‌دهد و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 37 درصد در یک مطالعه کاهش خواهد داد.

عوارض جانبی: این دارو عوارض گوارشی زیادی دارد، از جمله مدفوع شل، چرب، نفخ، حرکات مکرر روده که کنترل آن سخت است. همچنین ممکن است به کمبود ویتأمین‌های محلول در چربی، مانند ویتأمین‌های A، D، E و K کمک کند. پیشنهاد می شود درباره بهترین داروخانه های تهران بخوانید.

علاوه بر این، بسیاری از قرص‌های کاهش وزن وجود دارد که مؤثر هستند. طبق یک مطالعه مروری اخیر در سال 2014، قرص‌های کاهش وزن نسخه‌ای آن‌طور که انتظار دارید، کار نمی‌کنند. به طور متوسط، آن‌ها ممکن است به شما کمک کنند تا 3-9٪ از وزن بدن را در مقایسه با یک قرص ساختگی کاهش دهید.

به خاطر داشته باشید که این قرص‌ها زمانی مؤثر هستند که با یک رژیم غذایی کاهش وزن سالم ترکیب شود. آن‌ها به تنهایی بی‌اثر هستند و ممکن است تأثیرگذاری خیلی زیادی نداشته باشند. پییشنهاد می شود مقاله بهترین قرص چربی سوز را بخوانید.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد بهترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو صحبت کردیم؛ با توجه به موارد گفته شده، مکمل‌های زیادی وجود دارند که برای چربی سوزی شکم و پهلو استفاده می‌شوند. نکته قابل توجه اینجاست که ممکن است مکمل‌های چربی سوزی شکم و پهلو از قرص‌های چربی سوزی تأثیر بیشتری داشته باشند و در کاهش وزن مؤثرتر باشند.

با این حال توصیه می‌شود که حتماً قبل از خریداری انواع مکمل برای چربی سوزی با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. تجربه شما از بهترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو چیست؟ اگر مکمل مؤثری در این زمینه می‌شناسید، برای ما در قسمت نظرات ارسال کنید. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره خواص سبزی خوردن را بخوانید.

 

سوالات متداول

بهترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو کدام است؟

اسید لینولئیک مزدوج - فورسکولین - کافئین.

بهترین قرص چربی سوز بدنسازی کدام است؟

اورلیستات یک قرص چربی سوز است که بدون نسخه با نام Alli و با نسخه Xenical به فروش می‌رسد. طبق یک بررسی بزرگ از 11 مطالعه، اورلیستات می‌تواند کاهش وزن را 6 پوند (2.7 کیلوگرم) در مقایسه با یک قرص ساختگی افزایش دهد.

تحریریه داروخانه صبا

Recent Posts

بهترین پروتئین گیاهی برای بدنسازی

برای بدنسازان و افراد علاقمند به عضله‌سازی، مصرف پروتئین کافی از اهمیت حیاتی برخوردار است.…

2 هفته ago

بهترین غذا و مکمل برای تمرین مقاومتی

عضله نقش حیاتی در سلامت کلی ایفا می‌کند. برای به حداکثر رساندن رشد و نمو…

2 هفته ago

رژیم پروتئین چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم پروتئین چیست؟ رژیم پروتئین نوعی برنامه غذایی است که در آن میزان مصرف پروتئین…

2 هفته ago

راهکارهای عضله سازی سریع در خانه

عضله ‌سازی در خانه بدون نیاز به تجهیزات و امکانات باشگاه، دور از دسترس نیست.…

2 هفته ago

باورهای غلط درباره مکمل کراتین

کراتین نوعی مکمل است که ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرین‌های با شدت بالا، مقاومت…

3 هفته ago

کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت می‌شود

بسیاری افراد از ایجاد لکه‌های روی صورت خود رنج می‌برند و درصدد برطرف‌کردن آن هستند.…

4 هفته ago