دسته بندی: مقالات

بهترین مکمل برای افراد زیر 18 سال

با وجود علاقه زیاد نوجوانان به ورزش، استفاده از مکمل‌ها برای این گروه سنی نیز طرفداران بیشتری پیدا کرده است؛ به همین دلیل برندهای مختلف، به تولید اختصاصی این محصولات برای گروه سنی زیر 18 سال پرداخته‌اند. با وجود این میزان از تنوع، تصمیم‌گیری درباره خرید مکمل برای نوجوانان کمی سخت می‌شود و تنها با داشتن اطلاعات کامل یا مشورت با افرادی که تخصص کافی در این زمینه دارند، امکان‌پذیر است؛ درنهایت انتخاب باید به گونه‌ای باشد که سلامت نوجوان را در زمان حال و آینده با خطر روبه‌رو نکند. در این مطلب نیز قصد داریم به معرفی بهترین مکمل برای افراد زیر 18 سال بپردازیم و اطلاعاتی در مورد آن به شما ارائه دهیم.

بهترین مکمل برای افراد زیر 18 سال

برخلاف نظر اغلب متخصصین تغذیه و مربیان ورزشی، خرید بهترین مکمل برای افراد زیر 18 سال لازم و ضروری است، به‌ویژه اگر این افراد ورزش را در برنامه زندگی خود جای داده باشند. نوجوانان ورزشکار به انرژی بیشتری نسبت به افراد دیگر احتیاج دارند و وجود مکمل‌های مختلف در رژیم غذایی‌شان بسیار مهم و ضروری است. البته مصرف این مکمل‌ها نباید جایگزین مواد غذایی شود و در عین‌حال نباید بیش از حد مجاز باشد؛ زیرا احتمالا عوارض جدی را در پی خواهد داشت. بهترین مکمل‌هایی که نوجوان زیر 18 سال می‌تواند آنها را مصرف کند شامل کراتین، پروتئین وی، گینر و… هستند که باید حتما از فروشگاه‌های معتبر و داروخانه‌ها، به‌صورت اورجینال تهیه شوند. اطلاعات کامل مربوط به این محصولات را در ادامه بخوانید.

مصرف کراتین در افراد زیر 18 سال

کراتین را می‌توانیم بهترین مکمل برای افراد زیر 18 سال بدانیم. مصرف این دسته از محصولات، میزان استقامت و عملکرد ورزشی در نوجوان را بهبود می‌بخشد و با مصرف آن فعالیت‌های مبتنی بر قدرت مانند پرش، دویدن و وزنه‌برداری نیز راحت‌تر انجام می‌شود. به‌علاوه این پروتئین در افزایش وزن بدن نیز موثر است. در حالت کلی استفاده از کراتین مونوهیدرات به میزان 5 گرم در روز برای نوجوانانی که زیر 18 سال هستند، انتخاب خوبی است. درنهایت باید این نکته را هم اضافه کنیم که برخلاف باور بسیاری افراد، کراتین داروخانه‌ای هیچ ضرری برای نوجوانان ندارد و مصرف آن کاملا ایمن است.

مصرف گینر در افراد زیر 18 سال

نام گینر را هم می‌توانیم در لیست بهترین مکمل برای افراد زیر 18 سال قرار دهیم. در ترکیبات گینر اصل، مقادیر زیادی از کربوهیدرات‌ها، اسیدآمینه‌های ضروری و غیرضروری، مواد معدنی و ویتامین‌ها وجود دارد و روی افزایش وزن و عضله‌سازی، همچنین تامین انرژی در حین ورزش کردن موثر است.

مصرف پروتئین وی برای افراد زیر 18 سال

در میان بهترین مکمل برای افراد زیر 18 سال پروتئین وی اورجینال جزو پرفروش‌ترین‌هاست. این مکمل از آب و پنیر تهیه شده و نقش بسیار مهمی را در افزایش توده عضلانی و همچنین استقامت بدن دارد. از جمله اثرات دیگری که پروتئین وی روی بدن نوجوانان می‌گذارد، رشد بدن، افزایش حجم عضلات و تقویت سیستم ایمنی است. این مکمل به سرعت جذب بدن می‌شود و نوجوان باید با توجه به میزان فعالیت بدنی خود، مقدار مناسبی از آن را در طول روز میل کند.

مصرف مکمل BACC برای افراد زیر 18 سال

BCAA محصول بعدی است که اغلب مربیان بدن‌سازی آن را بهترین مکمل برای افراد زیر 18 سال می‌شناسند و خودشان هم به میزان زیادی آن را مصرف می‌کنند. در میان ترکیبات این مکمل، آمینو اسیدهای شاخه‌دار مانند والین، لوسین و ایزولوسین را می‌بینیم که بدن نمی‌تواند آنها را به‌طور طبیعی بسازد و در عین‌حال برای ساخت پروتئین به آنها نیاز دارد. مصرف BCAA این ترکیبات را وارد بدن می‌کند و به ساخت پروتئین یاری می‌رساند. برخی از اثراتی که BACC روی بدن دارد، عبارتند از چربی‌سوزی، افزایش حجم عضلات، کاهش خستگی، افزایش سرعت بازیابی و جلوگیری از تحلیل عضلات که با مصرف درست و به اندازه ایجاد می‌شوند.

مصرف مولتی ویتامین مینرال برای افراد زیر 18 سال

مولتی ویتامین مینرال، نوعی مکمل برای نوجوانان است و همان‌طور که از نامش پیداست، تمام ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز را در خود دارد. استفاده از این مکمل برای نوجوانان در حال رشد و آن‌هایی که ورزش بدن‌سازی انجام می‌دهند، بسیار مناسب است؛ زیرا در صورت عدم تامین مواد مورد نیاز بدن، احتمالا با ضعف بدنی روبه‌رو خواهند شد. مصرف این مکمل به جز بهبود عملکرد ورزشی به تقویت پوست و مو، بهبود عملکرد قلب و عروق و… نیز کمک خواهد کرد.

مصرف امگا 3 برای افراد زیر 18 سال

روغن ماهی مقادیر زیادی از اسید چرب امگا 3 مانند EPA و DHA را در خود دارد و به همین دلیل اثرات مثبتی روی سلامت بدن می‌گذارد. تحقیقات نشان داده است که مصرف مکرر مکمل امگا 3 می‌تواند متابولیسم را افزایش و التهاب و درد مفاصل را هم کاهش دهد. به دنبال این موضوع عملکرد ورزشی هم بهبود می‌یابد و راحت‌تر انجام خواهد شد. مصرف روزانه 1 تا 2 گرم روغن ماهی برای نوجوانان، کمک می‌کند تا مقدار EPA و DHA لازم را دریافت کنند. به همین دلیل مصرف مکمل امگا 3 برای این گروه سنی به شدت توصیه می‌شود.

مصرف مکمل کافئین برای افراد زیر 18 سال

نام بعدی در بهترین مکمل برای افراد زیر 18 سال، کافئین است. این ماده را می‌توانید در ترکیبات بسیاری از نوشیدنی‌ها مانند قهوه، انواع انرژی‌زاها و… ببینید. مصرف کافئین سطح انرژی بدن را بالاتر می‌برد. به همین دلیل نوجوانان زیر 18 سالی که فعالیت ورزشی انجام می‌دهند، می‌توانند با مصرف آن، تمریناتشان را با قدرت بالاتری انجام دهد. البته مصرف بی‌رویه این مکمل برای نوجوانان، ناراحتی معده، مشکلات خواب، سردرد، کم‌آبی بدن، عصبانیت، نامنظمی ضربان قلب و افزایش تپش قلب را هم به دنبال دارد.

مصرف گلوتامین برای افراد زیر 18 سال

یکی دیگر از انواع مکمل برای نوجوانان گلوتامین است. این آمینو اسید، به بهبود ریکاوری عضلات کمک می‌کند و اجازه نمی‌دهد تحلیل توده عضلانی صورت گیرد. البته چند نکته مهم را باید در مورد مصرف آن در نظر بگیرید و آن هم مصرف هم‌زمانش با کراتین و استفاده مداوم از آن است. بهتر است گلوتامین قبل از ورزش و کراتین بعد از ورزش مصرف شود تا بهترین نتیجه را در عضله‌سازی به دنبال داشته باشد.

مصرف پروتئین بار برای افراد زیر 18 سال

پروتئین بار یا شکلات پروتئینی را هم می‌توانیم در میان بهترین مکمل برای افراد زیر 18 سال قرار دهیم که البته بزرگسالان و کودکان نیز می‌توانند آن را مصرف کنند. این محصولات برای تامین انرژی بدن، کاهش وزن و عضله‌سازی، بسیار مفید هستند و حتی می‌توانند جایگزین خوبی برای صبحانه باشند. البته باید این موضوع را هم در نظر گرفت که مصرف بیش از حد این مکمل برای نوجوانان عوارضی مانند اختلال در جذب کلسیم، نفخ، یبوست و گاز معده را به دنبال دارد.

مصرف پروبیوتیک‌ها برای افراد زیر 18 سال

آخرین گزینه در لیست ما مربوط به پروبیوتیک‌هاست. این مکمل برای نوجوانان به عمکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند، سبب تقویت سیستم ایمنی می‌شود و برای نوجوانانی که فعالیت ورزشی یا رقابت‌های ورزشی روزانه دارند و به دلیل استرس، سیستم ایمنی‌شان ضعیف است، توصیه می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی 10 مورد از محصولاتی پرداختیم که بهترین مکمل برای افراد زیر 18 سال به‌شمار می‌آیند و در مورد فواید آنها صحبت کردیم. گروهی بر این باورند که این محصولات برای افرادی که سن پایینی دارند، مناسب نیستند؛ اما نظر متخصصین تغذیه و مربیان ورزشی کاملا با این باور متفاوت است. نوجوانی که انجام تمرینات اصولی و صحیح را در برنامه‌ زندگی خود قرار داده است، می‌تواند با مصرف درست مکمل‌ها، از فواید آنها بهره‌مند شود. اگر شما هم نوجوانی ورزشکار هستید یا فرزند نوجوان و علاقه‌مند به ورزش دارید، توصیه می‌کنیم حتما یکی از نمونه‌های مکمل برای نوجوانان را برایش انتخاب کنید. می‌توانید محصول مورد نظر خود را به‌صورت آنلاین از «داروخانه صبا» سفارش دهید تا در مدت‌زمان کوتاهی آن را در آدرسی که ثبت کرده‌اید، تحویل بگیرید.

سوالات متداول

آیا مکمل‌های دختران و پسران فرق می‌کند؟

خیر؛ این مکمل برای نوجوانان را باید بر اساس نیاز بدن نوجوان بخرید و جنسیت نقشی در این انتخاب ندارد.

آیا مصرف مکمل در سنین پایین ضروری است؟

خیر؛ هیچ ضرورتی برای مصرف مکمل برای نوجوانان وجود ندارد و صرفا در صورت تمایل می‌توانند کنار برنامه تمرینی یا رژیم غذایی مناسب مصرف شوند.

بهترین مکمل برای نوجوانان کدام است؟

بهترین مکمل باید با توجه به نیاز بدن هر فرد انتخاب شود. بهتر است قبل از خرید، با متخصص یا پزشک در این زمینه مشورت کنید.

تحریریه داروخانه صبا

Recent Posts

بهترین زمان مصرف پروتئین وی چه موقع است؟

یکی از اصلی‌‌ترین و مهم‌ترین مواد مورد نیاز برای بدن، پروتئین است. این پروتئین‌ها سوخت…

5 ماه ago

بهترین پروتئین گیاهی برای بدنسازی

برای بدنسازان و افراد علاقمند به عضله‌سازی، مصرف پروتئین کافی از اهمیت حیاتی برخوردار است.…

5 ماه ago

بهترین غذا و مکمل برای تمرین مقاومتی

عضله نقش حیاتی در سلامت کلی ایفا می‌کند. برای به حداکثر رساندن رشد و نمو…

6 ماه ago

رژیم پروتئین چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم پروتئین چیست؟ رژیم پروتئین نوعی برنامه غذایی است که در آن میزان مصرف پروتئین…

6 ماه ago

راهکارهای عضله سازی سریع در خانه

عضله ‌سازی در خانه بدون نیاز به تجهیزات و امکانات باشگاه، دور از دسترس نیست.…

6 ماه ago

باورهای غلط درباره مکمل کراتین

کراتین نوعی مکمل است که ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرین‌های با شدت بالا، مقاومت…

6 ماه ago