دسته بندی: مقالات

بهترین مکمل های دوره کات برای خشک کردن بدن

اگر اهل بدنسازی باشید، بدون شک می‌دانید که دوره‌های مختلفی در این ورزش وجود دارد. یکی از دوره‌های بسیار جذاب مربوط به دوره کات عضلات است. در بسیاری از مواقع نیاز است که از مکمل های دوره کات نیز در این دوره استفاده شود.

حتماً می‌دانید که برای شروع دوره و استفاده کردن از این مکمل‌ها باید تحت نظر یک مربی خبره باشید. بدون شک برای استفاده از این مکمل‌ها شما نیاز به اطلاعات کاملی از این مکمل‌ها دارید. هر چه دانسته‌های شما در این زمینه کامل‌تر و جامع‌تر باشد، می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. ما در این مطلب هر آنچه که باید در مورد مکمل‌ های دوره کات بدانید را خدمتتان ارائه می‌دهیم.

برای کات عضلات چه مکملی بخوریم (مکمل های دوره کات)

یکی از مهم‌ترین مراحل بدن‌سازی مرحله کات و خشک‌کردن بدن می‌باشد که خوردن مکمل‌ها در این مرحله بسیار حائز اهمیت به نظر می‌آید. از جمله بهترین مکمل‌ های دوره کات می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

 

اسیدآمینه‌ های زنجیری مکمل دوره کات

بهترین مکمل برای خشک کردن بدن، اسیدآمینه‌های زنجیری هستند. اسیدآمینه‌ها مواد تشکیل‌دهنده پروتئین‌ها هستند و همان‌طوری که می‌دانید، پروتئین‌ها نقش مهم و اساسی در بدن‌سازی ایفا می‌کنند. در بسیاری از فرایند‌های مهم در بدن، پروتئین‌ها نقش مهمی دارند. معمولاً وقتی افراد مکمل پروتئین مصرف می‌کنند، این مواد به اجزای تشکیل‌دهنده خود تجزیه شده و مورد استفاده سلول‌های بدن قرار می‌گیرند. از جمله مزیت‌های مصرف اسید‌های آمینه می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

• یکی از مهم‌ترین تأثیراتی که می‌توان از مکمل اسیدآمینه مشاهده کرد، بهبود پیدا کردن وضعیت عمومی بدن است. جهت مشاهده و خرید مکمل آمینو اسید کلیک کنید.

• این مکمل قادر است برخی اعضا و اندام‌های اصلی و مهم در بدن را تقویت کند.

• بازیابی عضله‌ها در حین تمرین از دیگر اثربخشی‌های این نوع مکمل به شمار می‌رود.

• زمانی که بدن در حال تفکیک عضلات است، معمولاً کمبود انرژی اتفاق می‌افتد. از آنجایی که اسید‌های آمینه می‌توانند انرژی مورد نیاز بدن را تأمین کنند به همین دلیل نیاز است که مکمل اسیدآمینه در دوره کات و تفکیک عضلات مصرف گردد تا کمبود انرژی به وجود نیاید.

• یکی از منابع اصلی و تأمین انرژی در بدن اسیدآمینه است و مصرف مکمل‌هایی که حاوی اسیدآمینه هستند می‌توانند برای تأمین انرژی مورد نیاز بدن کمک‌کننده باشند.

• عملکرد صحیح در مغز به اسیدآمینه نیاز دارد. این نوع مکمل در این حوزه نیز می‌تواند کمک شایان توجهی به بدن داشته باشد.

• ترمیم بافت‌های عضلانی در بدن نیز از دیگر آثار این نوع مکمل به شمار می‌رود. پیشنهاد می شود درباره طریقه مصرف bcaa بخوانید.

 

پروتئین وی

خرید پروتئین وی نیز یک مکمل دوره کات است و مصرف آن می‌تواند تأثیرات خوبی در بدن از خود نشان دهد. این مکمل یکی از بهترین مکمل‌های معرفی شده در کل دنیاست و افرادی که به صورت حرفه‌ای ورزش پرورش اندام انجام می‌دهند از جمله طرفداران این نوع مکمل هستند. این پروتئین از شیر درست شده و به همین دلیل است که بدن‌سازان از آن زیاد استفاده می‌کنند. از جمله مزیت‌های این نوع مکمل می‌توان به مواد زیر اشاره داشت:

• یکی از مکمل‌های اثر بخش برای ترمیم و رشد عضله‌ها، پروتئین وی است.

• این نوع پروتئین با سرعت بالایی جذب شده و سلول‌ها نیز به سرعت می‌توانند از آن استفاده کنند.

• استفاده و مصرف پروتئین وی بسیار راحت بوده و این نیز یکی از دلایل محبوبیت آن نزد ورزشکاران و بدن‌سازان می‌باشد.

• ساخت و بازسازی ماهیچه‌ها به پروتئین نیاز دارد. با مصرف انواع پروتئین وی، مقدار کافی از این ماده در اختیار بدن قرار داده خواهد شد تا بتواند به این اهداف دست پیدا کند.

• این نوع مکمل قیمت مناسب‌تری داشته و می‌تواند کمک‌های شایان توجهی به افراد در عضله‌سازی و تأمین پروتئین مورد نیاز بدن داشته باشد.

• پروتئین وی بهترین مکمل برای خشک‌کردن بدن می‌باشد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره نحوه مصرف پروتئین وی را بخوانید.

گلوتامین

مکمل گلوتامین نیز از دیگر مکمل‌هایی است که در دوران کارت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع مکمل در چربی سوزی و عضله‌سازی تأثیر خوبی از خود نشان داده و در واقع یک نوع اسیدآمینه به شمار می‌رود. مزیت‌های زیر از جمله مزیات و فواید مصرف این نوع مکمل می‌باشد:

• یکی از منابع بسیار مناسب تأمین انرژی در بدن گلوتأمین است.

• افزایش سوخت و ساز پروتئین و افزایش سنتز و تجربه آن‌ها نیز از دیگر اثراتی است که می‌توان از این مکمل شاهد بود.

• تأثیر گلوتأمین در بازسازی و تغذیه در روز‌های بعد از ورزش به خوبی ثابت شده است.

• جلوگیری و پیشگیری در از بین رفتن عضلات و بازیابی آن‌ها نیز از دیگر مزیت‌های مصرف گلوتأمین می‌باشد.

 

مکمل ترموژنیک

از دیگر مکمل‌هایی که در دوران کات از آن زیاد استفاده می‌کنند، مکمل ترموژنیک است. مزیت‌های زیر از جمله مزیت‌های این نوع مکمل به شمار ‌می‌روند:

• این نوع مکمل یک نوع مکمل چربی سوز می‌باشد و در سوزاندن چربی‌ها قدرت خوبی دارد.

• افزایش دمای بدن و افزایش متابولیسم از جمله مزیت‌ها و کاربرد‌های این نوع مکمل می‌باشد.

• در افرادی که رژیم‌های متعادل و سبک غذایی نرمالی دارند این نوع مکمل می‌تواند تأثیرات خوبی را از خود نشان دهد.

• سوختن و مصرف کردن کالری که بیش از نیاز بدن جذب شده است از دیگر فواید و تأثیرات این نوع مکمل می‌باشد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره پروتئین وی ایزوله چیست را بخوانید.

 

مولتی‌ ویتامین‌ ها

از دیگر مکمل‌هایی که می‌توان در دوران کات از آن استفاده کرد، مولتی‌ویتأمین‌ها هستند. معمولاً کسانی که به دنبال کاهش وزن می‌باشند و یا افرادی که در بدنشان مواد زائد زیادی تولید می‌گردد می‌توانند از این نوع مکمل به نحو احسن استفاده کنند. مزیت‌های زیر از جمله مزیت‌های استفاده از مولتی‌ویتأمین است:

• یکی از مزیت‌های این نوع مکمل، کاهش فشار به سیستم گوارش بدن است.

• بدن به کمک مولتی‌ویتأمین، می‌تواند خود را ریکاوری کند.

• بهبود وضعیت ایمنی بدن نیز از دیگر تأثیرات و معجزات استفاده از مولتی‌ویتأمین می‌باشد.

• افزایش سرعت سوخت و ساز در بدن از دیگر فواید استفاده از این نوع مکمل است.

• افزایش دقت در دوران کات از دیگر فواید مصرف مولتی‌ویتأمین می‌باشد. جهت خرید مولتی ویتامین از داروخانه آنلاین کلیک کنید.

 

مکمل های پمپ

یکی از بهترین مکمل‌ های دوره کات، مکمل‌هایی هستند که اصطلاحاً به آن مکمل‌های پمپ گفته می‌شود. موارد زیر از جمله مزیت‌های استفاده از این نوع مکمل می‌باشد:

• این نوع مکمل، به عصاره چای سبز مشهور است.

• افزایش چندین برابر یپمپاژ خون یکی از مهم‌ترین تأثیرات مکمل‌های پمپ می‌باشد. جهت خرید مکمل پمپ از داروخانه صبا کلیک کنید.

ال کارنتین

مکمل‌هایی که حاوی ال کارنتین هستند تأثیر خوبی در دوران کات از خود نشان می‌دهند. ال کارنتین یک نوع اسیدآمینه است که به صورت طبیعی در بدن ساخته شده و از جمله مکمل‌های مناسب برای چربی سوزی بدن به شمار می‌رود. این مکمل، اسید‌های چرب را به می‌توکندری که در سلول قرار گرفته است هدایت می‌کند.

این اسید‌ها در میتوکندری، سوخته و کالری تولید می‌کنند. یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان برای کاهش وزن به ورزشکاران پیشنهاد مکمل‌هایی است که ال کارنتین دارند. از جمله مزیت‌های مصرف این مکمل می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

• یکی از مهم‌ترین فواید مصرف این نوع مکمل، تولید کالری و انرژی مورد نیاز بدن است.

• تولید اسید لاکتیک با این ماده متوقف می‌شود.

• این نوع مکمل قادر است استقامت بدن را در طول تمرین افزایش دهد.

• بهتر است ال کارنتین را یک ساعت قبل از تمرین مصرف کرد. جهت مشاهده و خرید قرص ال کارنتین کلیک کنید.

 

جمع‌بندی

بدنسازی ورزشی بسیار حرفه‌ای است و باید در هر گام از این ورزش با احتیاط جلو رفت. یکی از دوره‌های بدنسازی، دوره کات عضلات است که سختی‌های مخصوص به خود را دارد. در بسیاری از مواقع نیاز است از مکمل‌ های دوره کات برای بهبود نتیجه استفاده کرد.

ما دراین مطلب سعی کردیم تا دامته اطلاعات شما را در مورد این مکمل‌ها بالا ببریم تا در انتخاب محصول درست آسوده خاطر باشید. اسید آمینه‌های زنجیری، پروتئین وی، گلوتأمین، ترموژیک، مولتی ویتأمین‌ها، مکمل پمپ و ال کارنتین از جمله مکمل‌ های دوره کات است که اطلاعات لازم به آن‌ها در متن آورده شد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره تشخیص مکمل اصل از تقلبی را بخوانید.

 

سوالات متداول

برای کات عضلات چه مکملی بخوریم؟

اسیدآمینه‌ های زنجیری مکمل دوره کات - پروتئین وی - گلوتامین - مکمل ترموژنیک - مولتی‌ ویتامین‌ ها - مکمل های پمپ - ال کارنتین.

بهترین مکمل برای خشک کردن بدن کدام است؟

بهترین مکمل برای خشک کردن بدن، اسیدآمینه‌های زنجیری هستند. اسیدآمینه‌ها مواد تشکیل‌دهنده پروتئین‌ها هستند و همان‌طوری که می‌دانید، پروتئین‌ها نقش مهم و اساسی در بدن‌سازی ایفا می‌کنند.

تحریریه داروخانه صبا

Recent Posts

بهترین زمان مصرف پروتئین وی چه موقع است؟

یکی از اصلی‌‌ترین و مهم‌ترین مواد مورد نیاز برای بدن، پروتئین است. این پروتئین‌ها سوخت…

3 ماه ago

بهترین پروتئین گیاهی برای بدنسازی

برای بدنسازان و افراد علاقمند به عضله‌سازی، مصرف پروتئین کافی از اهمیت حیاتی برخوردار است.…

4 ماه ago

بهترین غذا و مکمل برای تمرین مقاومتی

عضله نقش حیاتی در سلامت کلی ایفا می‌کند. برای به حداکثر رساندن رشد و نمو…

4 ماه ago

رژیم پروتئین چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم پروتئین چیست؟ رژیم پروتئین نوعی برنامه غذایی است که در آن میزان مصرف پروتئین…

4 ماه ago

راهکارهای عضله سازی سریع در خانه

عضله ‌سازی در خانه بدون نیاز به تجهیزات و امکانات باشگاه، دور از دسترس نیست.…

4 ماه ago

باورهای غلط درباره مکمل کراتین

کراتین نوعی مکمل است که ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرین‌های با شدت بالا، مقاومت…

4 ماه ago