دسته بندی: مقالات

از کجا بفهمیم پروتئین وی اصل است؟

امروزه استفاده از مکمل‌های مختلف در بین افراد با سنین متفاوت رواج پیدا کرده است. یکی از بهترین مکمل‌های لازم برای بدن، پروتئین وی اورجینال است. این مکمل، حاوی ترکیبات مفید و ضروری برای بدن است. به همین دلیل، بسیاری از ورزشکاران، مکمل پروتئین وی را مصرف می­کنند. اگر شما نیز قصد رسیدن به اندام ایده آل را دارید، بهتر است که از این مکمل استفاده کنید.

خرید پروتئین وی اصل، مزایایی را به همراه دارد. البته، در صورتی که پروتئین وی اصلی را خریداری کنید، از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد. مکمل اصلی را می­توانید از داروخانه­های معتبر به صورت آنلاین نیز تهیه کنید. چربی سوزی، عضله سازی و کاهش میزان چربی در نواحی مختلف بدن جزء خواص پروتئین وی هستند.

اما در صورتی که پروتئین وی از نوع تقلبی باشد، دچار عوارض جانبی می‌شوید. تهوع، سردرد و معده درد، برخی از عوارض جانبی مصرف پروتئین وی تقلبی هستند. پروتئین وی را باید به میزان کافی و زیرنظر پزشک مصرف کنید. در صورت مصرف بیش از حد مکمل، عوارض جانبی را تجربه خواهید کرد. همچنین، این مکمل ممکن است که با دارو‌های دیگر تداخل داشته باشد و باید در مصرف پروتئین وی همراه با سایر مکمل‌ها و داروها احتیاط کنید.

اگر به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهید، به شما خرید و مصرف مکمل پروتئین وی را پیشنهاد می‌کنیم. البته، در صورت نیاز به خرید این مکمل، باید از اصل و تقلبی بودن آن مطمئن شوید. عوارض پروتئین وی تقلبی باعث شده است که میزان توجه افراد برای خرید مکمل اصل افزایش پیدا کند.

چگونه می‌توان پروتئین وی اصلی را از تقلبی تشخیص داد؟ شما می‌توانید با استفاده از چند راهکار ساده، پروتئین وی اصلی را از تقلبی شناسایی کنید. در این مطلب، به بررسی اطلاعاتی از قبیل عوارض پروتئین وی و روش تشخیص اصلی یا تقلبی بودن آن می‌پردازیم.

پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی، یکی از مکمل‌های پرکاربرد و دارای خواص مختلف است. از این مکمل به طور معمول برای بدنسازی استفاده می‌شود. مکمل پروتئین وی، حاوی ترکیبات مفید و ضروری برای تناسب اندام و حفظ سلامت بدن است. از مزایای مصرف مکمل‌هایی از قبیل پروتئین وی می‌توان به عضله‌سازی، تناسب اندام، افزایش حجم عضله، افزایش سوخت و ساز، کاهش چربی دور شکم اشاره کرد. در ادامه میتوانید با مراجعه به مقاله بهترین پروتئین وی ایرانی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پیش از آنکه روش‌های تشخیص پروتئین وی اصل از تقلبی را بررسی کنیم، بهتر است با این مکمل آشنا شویم. پروتئین وی یکی از بهترین مکمل‌های بدن‌سازی است که به رشد توده‌های عضلانی کمک می‌کند. البته این تنها مزیت پروتئین وی نیست.

این محصول می‌تواند به عضله‌سازی، ریکاوری عضلات پس از تمرین‌های قدرتی، افزایش سوخت‌وساز بدن، کاهش چربی‌های بدن و درنهایت کاهش وزن نیز کمک کند و در کل نقش مهمی را در سلامت بدن دارد. مکمل وی از لحاظ میزان پروتئین در انواع مختلفی تولید می‌شود و حتی طعم‌های متفاوتی دارد. بنابراین باید آن را با توجه به شرایط بدن انتخاب کرد. همچنین مقدار دوز مصرفی این محصول باید در حد استاندارد باشد تا عوارضی ایجاد نکند. تمام این موارد به شرطی است که پروتئین وی اورجینال باشد.

نحوه تشخیص پروتئین وی اصل از تقلبی

افراد ورزشکار باید رژیم غذایی اصولی داشته باشند تا از طریق آن بتوانند پروتئین و کربوهیدرات مورد نیاز بدن خود را تامین کنند. در مواردی که این پروتئین از طریق غذا تامین نشود، باید از مکمل‌‌‌ها استفاده کرد؛ مانند «پروتئین وی» که مکملی بسیار عالی است و به خوبی می‌تواند به بازسازی عضلات کمک کند. اما نحوه تشخیص پروتئین وی اصل از تقلبی چگونه است؟

عدم تشخیص پروتئین وی اصل از فیک و مصرف آن چه عوارضی برای بدن دارد؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.قبل از خرید مکمل پروتئین وی، باید درباره نحوه تشخیص اصل و تقلبی بودن پروتئین وی، اطلاعات لازم را به دست‌آورید.

نحوه تشخیص پروتئین وی اورجینال کار بسیار دشواری است؛ زیرا این محصولات از لحاظ نوع بسته‌بندی، کاملا مشابه با یکدیگر تولید می‌شوند و این موضوع کار را سخت‌تر می‌کند. اما با هشت نکته زیر تا حدودی می‌توانید این دو محصول را از یکدیگر تشخیص دهید. با این اطلاعات خطرات پروتئین وی تقلبی را شناسایی خواهید کرد. نحوه تشخیص پروتئین وی اصل از تقلبی عبارتست از:

بررسی درپوش مکمل

مکمل اصلی باید دارای درپوش پلمپ شده باشد. مکمل‌های اصلی پروتئین وی، دارای درپوش همراه با پد پنبه‌ای هستند. اما در مکمل‌های تقلبی، به جای پنبه از مقوا استفاده شده است. درپوش محصول دارای پوشش آلومینیومی است که روی آن اطلاعاتی از قبیل نام برند و شرکت درج شده است. در محصولات تقلبی، روی درپوش آلومینیومی، اطلاعاتی وجود ندارد. خطرات پروتئین وی تقلبی نسبتاً زیاد است و باید در خرید این محصول دقت لازم را داشته باشید.

درپوش پروتئین وی اصل، کاملا پلمپ است و کوچک‌ترین روزنه‌ای در اطراف آن دیده نمی‌شود. همچنین در قسمت داخلی آن از پد مخصوص پنبه‌ای استفاده می‌کنند تا هوا به داخل مکمل نفوذ نکند. با باز شدن درب قوطی، پوشش آلومینیومی را خواهید دید که نام شرکت سازنده روی آن هک شده است. اگر چیزی غیر از این موارد مشاهده کردید، قطعا پروتئین وی تقلبی است.

توجه به نوع بسته‌بندی و درپوش

بسته‌بندی مکمل‌های بدن‌سازی اصل و تقلبی در نگاه اول کاملا یکسان است. به همین علت تشخیص پروتئین وی اصل از فیک کار سختی خواهد بود. اما اگر دقت بیشتری به خرج دهید، قطعا در نمونه‌های تقلبی غلط‌های املایی، فونت‌های نامفهوم، اطلاعات تغذیه‌ای نادرست و حتی لوگوهای بی‌کیفیت خواهید دید.

توجه به لوگوی محصول

تمام شرکت‌های سازنده مکمل‌های بدن‌سازی، لوگوی مخصوصی برای خود دارند که امکان چاپ و کپی از آن‌ها کار دشواری است. بنابراین برای تشخیص پروتئین وی اصل از تقلبی، حتما باید به لوگوی حک‌شده روی بسته‌بندی محصول توجه کنید.

بررسی برچسب روی مکمل

روی مکمل‌هایی مانند پروتئین وی، کد ۱۶ رقمی درج شده است. این کد نشان دهنده اصل و تقلبی بودن مکمل است. در صورتی که کد ۱۶ رقمی را به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ ارسال کنید، اطلاعات جامع از محصول برای شما فرستاده می‌شود. در نتیجه، بعد از تطبیق اطلاعات ارسالی و درج شده روی بسته‌بندی مکمل، می‌توانید از اصل یا تقلبی بودن محصول مطمئن شوید.

تاریخ انقضاء

محصولات بدنسازی و مکمل‌ها باید دارای تاریخ تولید و انقضاء مشخص باشند. روی بسته‌بندی مکمل‌های تقلبی، تاریخ انقضاء به صورت دقیق درج نشده است.

بررسی قیمت مکمل

یکی از تفاوت‌های مکمل اصلی و تقلبی، قیمت محصول است. در صورتی که قیمت پروتئین وی خارجی خیلی پایین باشد، احتمالاً مکمل از نوع تقلبی است. مکمل‌های تقلبی با قیمت کمتر به فروش می‌رسند و به همین دلیل بسیاری از افراد در خرید این محصول دچار اشتباه می‌شوند.

یکی دیگر از روش‌های تشخیص پروتئین وی اصل از تقلبی، توجه به قیمت محصول است. معمولا مکمل‌های بدن‌سازی قیمت واحدی دارند. بنابراین اگر محصول انتخابی شما قیمتی پایین‌تر از عرف بازار داشت، حتما به اصالت آن شک کنید؛ زیرا این محصولات با ترکیبات و افزودنی‌های شیمیایی ساخته می‌شوند که عوارض جبران‌ناپذیری را برای بدن خواهند داشت.

تشخیص پروتئین وی اصل از روی بارکد

با سرچ بارکد مکمل در وبسایت تولید‌کننده محصول می‌توانید از اصل یا تقلبی بودن مطمئن شوید. بارکد، مهم‌ترین نشانه اصالت یک محصول است. بنابراین، برای تشخیص مکمل بدنسازی اصل از تقلبی به بارکد روی محصول توجه کنید.  برای تشخیص پروتئین وی اورجینال ابتدا بسته‌بندی آن را بررسی کنید.

زیرا روی بسته‌بندی این محصولات، برچسب اصالت کالا وجود دارد که از طریق آن می‌توان جنس فیک و اصل را از یکدیگر تشخیص داد. کافیست بارکد ۱۶ رقمی که روی این برچسب درج شده است را در وب‌سایت شرکت سازنده جستجو کنید. اگر اطلاعات کاملی از محصول در اختیارتان قرار گرفت، یعنی پروتئین اورجینال است.

تشخیص مکمل تقلبی و اصلی از طریق بو و طعم

مکمل‌های اصلی و تقلبی دارای تفاوت‌هایی از لحاظ بو و طعم هستند. مکمل‌های دارای طعم بدتر و بو تندتری هستند. بنابراین، هنگام خرید مکمل، به این ویژگی محصول توجه داشته باشید. پروتئین وی در رایحه و طعم‌های مختلفی تولید می‌شود که اگر قبلا از آن استفاده کرده باشید، حتما با این موارد آشنایی خواهید داشت. حتی بافت این محصول کاملا یک‌دست و نرم است و هیچ‌گونه ذرات ریز و درشتی در آن دیده نمی‌شود. بنابراین برای تشخیص پروتئین وی اصل از تقلبی می‌توانید این موارد را بررسی کنید. اگر پروتئین طعم و بوی تندی داشت یا ناخالصی در آن احساس شد، قطعا محصول تقلبی است.

مخلوط‌‌‌ پذیری بالا

مکمل‌های اصلی به راحتی در آب حل می‌شوند. اما مکمل‌های تقلبی را به راحتی نمی‌توانید در آب حل کنید. مکمل‌های تقلبی را باید با چند تکان محکم و از طریق همزدن مکرر در آب حل کنید. یکی از روش‌های تشخیص پروتئین وی اصل از فیک، نرخ مخلوط‌پذیری آن است؛ زیرا نمونه اورجینال این محصول با ترکیباتی ساخته می‌شود که به راحتی بتوانند در آب یا هر مایع دیگری حل شوند. بنابراین اگر این مکمل در مایعات مختلف به راحتی حل نشد یا ترکیب یک‌دستی ایجاد نکرد، ممکن است پروتئین وی تقلبی باشد.

بررسی هولوگرام

هولوگرام درج شده روی بسته‌بندی محصول می‌تواند اصالت مکمل را نشان دهد. اگر روی محصول، هولوگرام درج نشده باشد، مکمل احتمالاً تقلبی است. هولوگرام، همان لوگو مربوط به شرکت تولید‌کننده است.

” برای اطلاعات بیشتر درباره بهترین پروتئین وی پیشنهاد می کنیم مقاله 9+1 بهترین پروتئین وی ایرانی را مطالعه کنید.”

عوارض استفاده از پروتئین وی تقلبی

یکی از پرسش‌هایی که همواره ذهن همه ما را درگیر می‌کند، عوارض مصرف پروتئین وی است. توجه داشته باشید که اگر این محصول در کنار ورزش و به اندازه نیاز مصرف شود، نه تنها عوارضی ندارد، بلکه می‌تواند به سلامت بدن کمک کند. به شرطی که نمونه‌ اورجینال آن مصرف شود.

از عوارض مصرف پروتئین وی تقلبی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • بیماری‌های گوارشی

مصرف پروتئین وی تقلبی می‌تواند منجر به درد معده، نفخ، افزایش تحرکات روده و در کل بیماری‌های گوارشی شود.

  • آسیب به کلیه و کبد

مدل‌های تقلبی این مکمل حاوی مواد مضری هستند که می‌توانند در سلول‌های کبد نفوذ کنند و به آن‌ها آسیب برسانند. همچنین این مواد می‌توانند با مسدود کردن فیلتراسیون خون، باعث نارسایی کلیه شوند.

  • بیماری‌های قلبی

پروتئین وی می‌تواند به کاهش فشار خون، قند خون و بیماری‌های قلبی و عروقی کمک کند؛ اما اگر تقلبی باشد، قطعا اثر معکوسی خواهد داشت و حتی منجر به نارسایی قلبی خواهد شد.

  • آلرژی‌های شدید

در مکمل‌های وی مقدار لاکتوز و شیر کاملا استاندارد است و حتی افرادی که حساسیت دارند نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. اما اگر این محصول تقلبی باشد، قطعا میزان این ترکیبات استاندارد نخواهد بود و ممکن است واکنش‌های آلرژیک شدید در بدن ایجاد کند.

  • گرفتگی عضلانی

از آن‌جایی که این پروتئین را ورزشکاران مصرف می‌کنند، اگر اورجینال نباشد، می‌تواند منجر به گرفتگی عضلات در حین تمرینات قدرتی شود.

ورزشکاران جزو افرادی هستند که این مکمل را بیشتر از سایر افراد مصرف می‌کنند. مصرف مکمل پروتئین وی با فواید مختلفی همراه است. از فواید مصرف پروتئین وی برای ورزشکاران می‌توان به افزایش متابولیسم، کنترل اشتها، کمک به رشد عضلات، فراهم کردن آمینواسید‌های ضروری بدن و… اشاره کرد. بنابراین، به عنوان یک ورزشکار، به شما مصرف مکمل پروتئین وی زیر نظر پزشک را پیشنهاد می‌کنیم. اما مصرف مکمل تقلبی، علاوه بر مزایا با عوارض جانبی همراه است.

مکمل‌های تقلبی به صورت معمول با قیمت کمتری به فروش می‌رسند. به همین دلیل، برخی از افراد برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها سراغ خرید مکمل تقلبی ‌می‌روند. اما آیا می‌دانید که با خرید و استفاده از مکمل‌های تقلبی، سلامتی‌تان در خطر می‌افتد؟ مصرف مکمل‌های تقلبی مانند مکمل پروتئین وی، باعث ایجاد عوارض جدی در مصرف‌کننده‌ها می‌شود.

پروتئین وی تقلبی دارای چه ترکیباتی است؟

به منظور کاهش قیمت مکمل‌ها به آن‌ها ترکیبات تقلبی اضافه می‌شود. افزودن مواد تقلبی به مکمل می‌تواند باعث بروز عوارض جانبی جدی شود. بنابراین، مکمل‌های تقبلی به هیچ وجه برای سلامتی مفید نیستند. عوارض پروتئین وی را جدی بگیرید.

به طور معمول، محتوای قند و شکر در مکمل‌هایی مانند پروتئین وی برای بهتر شدن طعم مکمل‌ها اضافه می‌شوند. در نتیجه، وجود ترکیباتی مانند شکر در مکمل می‌تواند باعث بروز عوارض جانبی در افراد شود. همچنین، رنگ‌های مصنوعی مضر نیز به مکمل‌های تقلبی اضافه می‌شوند که خطرات و عوارض جانبی را به همراه دارد. در صورت مصرف محصول تقلبی و فیک، عوارض پروتئین وی را تجربه خواهید کرد. بنابراین، توجه به اصالت مکمل پروتئین وی حائز اهمیت است.

روش‌های تست پروتئین وی بعد از خرید

عوارض پروتئین وی را نباید نادیده بگیرید. تشخیص پروتئین وی تقلبی و اصلی با استفاده از روش‌هایی امکان‌پذیر است. از روش‌های تشخیص مکمل اصلی از تقلبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی بارکد
  • لیبل اصالت کالا
  • بررسی عطر و طعم مکمل
  • کیفیت دسته‌بندی
  • توجه به درپوش و اطلاعات روی بسته‌بندی
  • قیمت محصول

پروتئین وی اصل خارجی و ایرانی را از کجا تهیه کنیم؟

اگر قصد خرید پروتئین وی را دارید باید از طریق داروخانه‌های معتبر نسبت به خرید اقدام کنید. شما می‌توانید انواع مکمل‌ها را از طریق سایت داروخانه صبا تهیه کنید. در این داروخانه‌ی آنلاین، مکمل پروتئین وی اصل موجود است. بنابراین، با خرید از سایت داروخانه صبا، دیگر لازم نیست که نگران عوارض پروتئین وی باشید.

در صورتی که قصد خرید پروتئین وی اصل خارجی و ایرانی را دارید، می‌توانید محصول موردنظر را از طریق سایت داروخانه آنلاین صبا سفارش دهید. از مزایای سفارش از طریق سایت داروخانه صبا می‌توان به ارسال رایگان، تضمین اصالت کالا، ارسال سریع و خدمات پشتیبانی و تخفیفات متعدد اشاره کرد.

سخن آخر

در این مطلب به معرفی پودر پروتئین وی و فواید آن برای بدن پرداختیم. همان‌طور که بیان کردیم، مصرف دوز مناسب این محصول به ورزشکاران کمک می‌کند تا حجم توده‌های عضلانی خود را افزایش دهند و‌ در کنار آن، بدنی سالم داشته باشند. البته بهتر است این مکمل تحت نظر متخصص مصرف شود؛ زیرا استفاده بیش از حد آن عوارض زیادی برای بدن خواهد داشت.

از آن‌جایی که نحوه تشخیص پروتئین وی اصل از تقلبی کار دشواری است، بهتر است این محصول را از داروخانه‌‌ها تهیه کنید؛ مانند «داروخانه آنلاین صبا» که به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت شماست. این داروخانه انواع مکمل‌های غذایی و بدن‌سازی را در اختیار دارد و البته با قیمتی مناسب، در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. تحویل به موقع جزو مزایای خرید از سایت داروخانه صبا محسوب می‌شود. پس همین حالا، برای داشتن بدنی سالم و قوی، مکمل پروتئین وی را از طریق داروخانه اینترنتی صبا سفارش دهید.

یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های موردنیاز برای بدنسازی و حفظ تناسب اندام، پروتئین وی است. افزایش حجم عضلات با مصرف این مکمل امکان‌پذیر است. البته، مصرف مکمل تقلبی یا مصرف بیش از حد ممکن است باعث بروز عوارض شود. عوارض پروتئین وی شامل تهوع، سردرد، سرگیجه، استفراغ، مشکل کبدی و کلیوی و… است.

سؤالات متداول

آیا مصرف مکمل پروتئین وی در دوران بارداری و شیردهی ممنوعیت دارد؟

بله. به منظور احتیاط بیشتر، باید از مصرف مکمل‌هایی مانند پروتئین وی در دوران حاملگی و شیردهی اجتناب کنید.

عوارض جانبی پروتئین وی تقلبی چیست؟

تهوع، استفراغ، معده درد، سرگیجه، مشکلات کبدی و کلیوی جزو عوارض ناشی از مصرف پروتئین وی تقلبی هستند.

تشخیص پروتئین وی فیک و اصل از چه طریق امکان پذیر است؟

هنگام خرید پروتئین وی اصل و تقلبی باید به هولوگرام، بارکد، درپوش، بسته بندی، قیمت، اطلاعات روی بسته بندی و … توجه کنید.

آیا مصرف بیش از حد پروتئین وی عوارض دارد؟

بله این مکمل بدن‌سازی باید به مقدار نیاز و متناسب با شرایط بدن‌ مصرف شود.

مصرف پروتئین وی در چه زمان‌هایی تاثیر بهتری دارد؟

این مکمل را در هر زمانی می‌توان مصرف کرد، اما بهترین زمان مصرف آن، بعد از تمرینات ورزشی است که عضله‌سازی انجام می‌شود.

چه مقدار پروتئین وی مجاز است که در طول روز مصرف شود؟

میزان مصرف پروتئین وی با توجه به شرایط بدنی هر فرد متفاوت است.

تحریریه داروخانه صبا

Recent Posts

بهترین زمان مصرف پروتئین وی چه موقع است؟

یکی از اصلی‌‌ترین و مهم‌ترین مواد مورد نیاز برای بدن، پروتئین است. این پروتئین‌ها سوخت…

5 ماه ago

بهترین پروتئین گیاهی برای بدنسازی

برای بدنسازان و افراد علاقمند به عضله‌سازی، مصرف پروتئین کافی از اهمیت حیاتی برخوردار است.…

5 ماه ago

بهترین غذا و مکمل برای تمرین مقاومتی

عضله نقش حیاتی در سلامت کلی ایفا می‌کند. برای به حداکثر رساندن رشد و نمو…

6 ماه ago

رژیم پروتئین چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم پروتئین چیست؟ رژیم پروتئین نوعی برنامه غذایی است که در آن میزان مصرف پروتئین…

6 ماه ago

راهکارهای عضله سازی سریع در خانه

عضله ‌سازی در خانه بدون نیاز به تجهیزات و امکانات باشگاه، دور از دسترس نیست.…

6 ماه ago

باورهای غلط درباره مکمل کراتین

کراتین نوعی مکمل است که ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرین‌های با شدت بالا، مقاومت…

6 ماه ago