دسته بندی: مقالات

9 برنامه بدنسازی چربی سوزی حرفه ای: از آرنولد تا …

یکی از معضلات زندگی روزمره برای بسیاری از افراد داشتن چربی اضافی است. چربی اضافه در بدن می‌تواند سبب ایجاد بیماری‌های مختلفی شود. بسیاری از افراد امروزه با داشتن برنامه بدنسازی چربی سوزی برای حل این مشکل در تلاش هستند. آیا شما نیز اضفه وزن دارید و می‌خواهید چربی‌های اضافه بدنتان را از بین ببرید.

خوشبختانه تأسیس باشگاه‌های بدنسازی در شهر‌های مختلف کشور به بسیاری از افراد در این رابطه کمک کرده است و با مشاوره با مربیان کار بلد بدن خود را شاداب و سر زنده نگه داشته‌اند. ما در این مطلب شما را با برنامه بدنسازی چربی سوزی ارنولد و هر آن چه که لازم است در این باره بدانید، آشنا می‌کنیم.

برنامه بدنسازی چربی سوزی آرنولد

در طی نه هفته با تکنیک‌هایی که آرنولد به شما آموزش می‌دهد می‌توانید چربی سوزی دلخواه خود را داشته باشید و در کنار آن نیز عضله‌سازی کنید. تمریناتی که این ورزشکار حرفه‌ای برای نه هفته آینده شما در نظر گرفته است به شرح زیر می‌باشد:

 

تکنیک 1-10 آرنولد برنامه چربی سوزی سریع آرنولد

در تکنیک 1-10 از برنامه بدنسازی چربی سوزی آرنولد، بعد از آنکه بدن را گرم کردید، وزنه‌ای را انتخاب کنید که بتوانید با آن، تنها یک تکرار را انجام بدهید. در قدم بعدی، وزن وزنه را کاهش داده و وزنه‌ای انتخاب نمایید که بتوانید دو تکرار را انجام بدهید. در قدم بعدی نیز به همین شکل اقدام کنید و مرتباً وزنه‌هایی با وزن کمتر انتخاب کنید و تمرین کنید.

در نهایت نیز به سراغ وزنه‌ای بروید که بتوانید ده بار تکرار تمرین را با آن انجام داده و خسته و ناتوان شوید. این تکنیک آرنولد یکی از بهترین تکنیک‌های وی بوده و بسیار نفس‌گیر و طاقت‌فرسا است. تنها زمانی که می‌توانید استراحت کنید، زمانی است که قصد دارید وزنه را عوض کنید. این روش، شُک خوبی به ماهیچه‌ها وارد می‌کند. پیشنهاد می شود جهت خرید پودر پروتئین کلیک کنید.

تکنیک تک تکرار بیشینه برنامه بدن‌سازی چربی سوزی

یکی دیگر از تکنیک‌های بدن‌سازی آرنولد، تکنیک بدن‌سازی تک تکرار بیشینه است. منظور ما از تکرار تک بیشینه حرکتی است که شما بتوانید بالاترین تعداد آن را در یک ست و بدون آنکه خود را در معرض آسیب‌های ورزشی قرار دهید، تمرین کنید. بعد از آنکه میزان تک تکرار بیشینه را حساب کردید تکرار‌هایی که در ادامه آورده شده است را انجام داده و سعی کنید در هر سمتی از چربی سوزی، وزن وزنه‌ای که با آن تمرین می‌کنید را افزایش دهید. در ضمن در این تمرین می‌توانید بین یک و نیم تا دو دقیقه تمرین استراحت کنید.

تعداد تکرار‌هایی که باید به ترتیب آن‌ها را انجام دهید به این شرح است: 20،15،10،8،5،3،1،1،1 . پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره پروتئین وی ایزوله چیست را بخوانید.

 

تکنیک سوپرست و ترای ست برنامه بدن‌سازی چربی سوزی حرفه‌ای

در تکنیک سوپرست و یا ترای ست برنامه بدنسازی چربی سوزی حرفه‌ای آرنولد، دو تمرین انجام می‌شود، بدون آنکه استراحتی بین دو تمرین داده شود. آرنولد در زمانی که قصد داشت برای مسابقات خود را آماده کند، از این تکنیک به صورت بهینه استفاده می‌کرد. او در میان تمرینات خود سعی می‌کرد مدت زمان استراحت را به شدت کاهش دهد و به گونه‌ای تمرین می‌کرد که یکی از عضلات در حالت کشش و یا انقباض باشد و در عضله دیگر در حالت استراحت قرار داشته باشد. پیشنهاد می شود درباره انواع مکمل وی بخوانید.

 

تکنیک 5 ثانیه

از دیگر تکنیک‌های بدن‌سازی که کمک فراوانی به چربی سوزی کرده و آرنولد آن را در برنامه تمرینی خود پیشنهاد کرده است، تکنیک 5 ثانیه می‌باشد. در این تکنیک بالا بردن و پایین آوردن آن باید در 10 ثانیه انجام شود. بالا بردن وزنه در 5 ثانیه و پایین آوردن آن نیز باید 5 ثانیه طول بکشد.

 

تکنیک کاهش وزنه برنامه چربی سوزی سریع

در این تکنیک برنامه بدنسازی چربی سوزی، ابتدا وزنه‌ای انتخاب شده و با آن تمرین می‌شود و سپس ورزشکار به سراغ وزنه‌هایی که وزن آن‌ها 25 تا 30 درصد از وزنه اولی سبک‌تر است رفته و تمرینات خود را با آن پی می‌گیرد. ورزشکار باید تا زمانی که احساس ناتوانی و خستگی کند به تمرین کردن خود ادامه دهد. معمولاً این روند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که هیچ وزنه‌ای برای آنکه ورزشکار به سراغ آن برود وجود نداشته باشد. آخرین تمرین ورزشکار باید با هالتر خالی و یا سبک‌ترین وزنه و با 20 تکرار باشد.

 

تکنیک یک و یک چهارم برنامه بدن‌سازی چربی سوز

یکی دیگر از تکنیک‌های برنامه بدنسازی چربی سوز که توسط آرنولد انجام می‌شود، تکنیک یک و یک چهارم می‌باشد. در این تکنیک، انتهای دامنه حرکت وزنه را پیدا کرده و وزنه را تا آنجا ببرید. در قدم بعدی تنها به اندازه یک چهارم از دامنه حرکت آن را بالا ببرید. دو مرتبه وزنه را تا آخرین نقطه از دامنه حرکت پایین برده و سپس آن را تا نقطه‌ای که وزنه از آنجا حرکت خود را شروع کرده است، بالا ببرید. این تمرین یکی از بهترین تمرین‌های چربی سوزی می‌باشد و مداومت بر آن تأثیرات خوبی از خود به جای خواهد گذاشت. پیشنهاد می شود جهت خرید مکمل پروتئین وی کلیک کنید.

تکنیک 28 تکرار

یکی از بهترین تکنیک‌های برنامه بدنسازی چربی سوزی پایین تنه، تکرار 28 ثانیه است. این تکنیک به صورت زیر می‌باشد:

  1. 7 بار انجام حرکت به صورت کامل
  2. 7 تکرار حرکت به صورت آهسته
  3. 7 تکرار تمرین از بالا تا قسمت‌های میانی دامنه
  4. 7 تکرار دامنه از پایین تا نیمه‌های میانی دامنه
  5. انجام این تمرین سختی فوق‌العاده و اثرگذاری را خواهد داشت و کسانی که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند می‌توانند از تأثیرات شگفت‌انگیز این تمرین به نحو احسن استفاده کنند. البته در طی تمرینات باید دقت شود که تمامی حرکات به صورت درست و صحیح و بدون ایجاد آسیب دیدگی صورت گیرد.

 

تکنیک THE RUNNING MAN

یکی دیگر از تکنیک‌های برنامه بدن‌سازی چربی سوزی، تکنیک THE RUNNING MAN است. آرنولد ادعا کرده که این تمرین یکی از بهترین تمرین‌های هوازی می‌باشد که وی در مدت زمان 15 دقیقه اختراع کرده است. موضوع مهمی که در این تکنیک باید مورد توجه قرار داده شود دویدن است. افرادی که بتوانند 3 تا 5 بار در هفته و آن هم با بیشترین سرعت بدوند، می‌توانند از تأثیرات شگفت‌انگیزی که این ورزش دارد نهایت استفاده را ببرند.

اینکه چه مسافتی در طی این تمرین طی می‌شود اصلاً اهمیتی ندارد؛ موضوع مهم آن است که شما با بیشترین سرعت بدوید. این تکنیک یکی از بهترین تکنیک‌هایی که است می‌توان آن را در برنامه بدنسازی چربی سوزی پایین تنه قرار داد؛ زیرا تأثیرات زیادی داشته و در ضمن، انجام دادن آن نیز به فضا و وسیله خاصی نیاز ندارد. پیشنهاد می شود جهت خرید پروتئین کازئین کلیک کنید.

تکنیک Run the Rack

یکی دیگر از تکنیک‌های بدن‌سازی، تکنیک Run the Rack است. در این تکنیک باید یک وزنه را انتخاب کرده و سپس تعداد حرکات مشخصی را انجام دهید. بعد از آن، بدون در نظر گرفتن مدت زمانی برای استراحت، وزنه‌ای که 20 درصد سبک‌تر می‌باشد را انتخاب کرده و تا زمانی که به صورت کامل خسته و ناتوان شوید آن را ادامه دهید.

این تمرین را باید تا جایی انجام دهید که هیچ وزنه سبک دیگری باقی نماند و یا شما جانی برای انجام تمرین نداشته باشید. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره غذاهای پروتئینی برای بدنسازی را بخوانید.

 

چند نکته مهم از آرنولد برای چربی سوزی

  • رژیم غذایی خود را عوض کنید
  • تعداد تکرار‌ها و ست تمرینات خود را افزایش دهید
  • سرعت انجام تمرینات ورزشی خود را بالا ببرید
  • اگر می‌توانید حرکات تمرینی را با یک حریف تمرینی انجام دهید
  • تنوع تمرینات و حرکات را بالا ببرید

جمع‌بندی

افراد زیادی در جامعه با اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند و راه‌های مختلفی را برای ر‌هایی از آن آزموده‌اند. با داشتن برنامه بدنسازی چربی سوزی می‌توان از شر چربی‌های اضافی بدن خلاص شد. ما در این مطلب تکنیک‌های مختلف برنامه چربی سوزی ارنولد را خدمتتان ارائه کردیم تا شما نیز بتوانید به این روش چربی‌های زائد بدن خود را از بین ببرید.

تکنیک 1-10، تکنیک تک تکرار بیشینه، تکنیک سوپرست، تکنیک 5 ثانیه، تکنیک کاهش وزنه و … از جمله تکنیک‌های موجود در این برنامه هستند. اگر شما نیز می‌خواهید این روش را امتحان کنید، می‌توانید از مشاوران کاربلد راهنمایی‌های لازم را بگیرید. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره مکمل های دوره کات را بخوانید.

 

سوالات متداول

برنامه بدنسازی چربی سوزی ارنولد شامل چه تکنیک هایی است؟

تکنیک 1-10، تکنیک تک تکرار بیشینه، تکنیک سوپرست، تکنیک 5 ثانیه، تکنیک کاهش وزنه و … از جمله تکنیک‌های موجود در این برنامه هستند.

در برنامه بدنسازی چربی سوزی حرفه ای به چه نکاتی باید توجه کرد؟

رژیم غذایی خود را عوض کنید - تعداد تکرار‌ها و ست تمرینات خود را افزایش دهید - سرعت انجام تمرینات ورزشی خود را بالا ببرید - اگر می‌توانید حرکات تمرینی را با یک حریف تمرینی انجام دهید - تنوع تمرینات و حرکات را بالا ببرید.

تحریریه داروخانه صبا

Recent Posts

بهترین زمان مصرف پروتئین وی چه موقع است؟

یکی از اصلی‌‌ترین و مهم‌ترین مواد مورد نیاز برای بدن، پروتئین است. این پروتئین‌ها سوخت…

3 ماه ago

بهترین پروتئین گیاهی برای بدنسازی

برای بدنسازان و افراد علاقمند به عضله‌سازی، مصرف پروتئین کافی از اهمیت حیاتی برخوردار است.…

4 ماه ago

بهترین غذا و مکمل برای تمرین مقاومتی

عضله نقش حیاتی در سلامت کلی ایفا می‌کند. برای به حداکثر رساندن رشد و نمو…

4 ماه ago

رژیم پروتئین چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم پروتئین چیست؟ رژیم پروتئین نوعی برنامه غذایی است که در آن میزان مصرف پروتئین…

4 ماه ago

راهکارهای عضله سازی سریع در خانه

عضله ‌سازی در خانه بدون نیاز به تجهیزات و امکانات باشگاه، دور از دسترس نیست.…

4 ماه ago

باورهای غلط درباره مکمل کراتین

کراتین نوعی مکمل است که ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرین‌های با شدت بالا، مقاومت…

4 ماه ago