دسته بندی: مقالات

راهنمای انتخاب بالش طبی برای خواب راحت

خواب کامل و مفید می‌تواند انرژی لازم برای یک روز پرماجرا را فراهم کند تا در طول روز احساس خستگی و خواب‌آلودگی نداشته باشید. بالش‌ها یکی از مهم‌ترین وسیله‌های خواب محسوب می‌شوند که تأثیر بسیار زیادی در خواب راحت دارند. با قرار دادن گردن در راستای صحیح و پشتیبانی از آن می‌توان از ساختار حساس گردن به خوبی حفاظت کرد. بالش‌های طبی به‌ عنوان استانداردترین نوع بالش شناخته می‌شوند؛ از این ‌رو راهنمای خرید بالش طبی را به صورت کاملی در این پست آورده‌ایم.

این بالش‌ها با رعایت استانداردهای خاصی تولید شده‌اند و قابلیت‌های مختلفی مانند حمایت از سر و گردن در طول خواب را ارائه می‌دهند؛ به این ترتیب خواب شما با کیفیت شده و در طول روز پرانرژی خواهید بود. برای آشنایی با ویژگی‌های بالش طبی و شناخت بهترین نوع آن لازم است ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

کیفیت خواب شما ارتباط مستقیم با بالش شما دارد

در دنیای پرمشغله امروز زمان برای استراحت بسیار کم است، در حالی ‌که بدن نیاز به خواب کافی و بازیابی انرژی از دست رفته دارد. یک رختخواب و بالش مناسب و استاندارد می‌‌تواند تأثیر بسیار زیادی در کیفیت خواب شما داشته باشد تا در طول شب بیدار نشوید. زمانی ‌که سر، گردن و سایر اعضای بدن شما در راستای مناسبی قرار می‌گیرد، خواب آرامش‌بخشی را تجربه می‌کنید. یک بالش استاندارد می‌تواند با تسکین درد، جلوگیری از آسیب‌دیدگی و حفظ تراز صحیح بدن، خوابی مفید و لذت‌بخش را به ارمغان بیاورد.

در صورت استفاده از بالش نامناسب عضلات شانه و گردن منقبض شده و باعث ایجاد درد زیادی در قسمت گردن می‌شود و در نتیجه شما در طول خواب از درد زیاد بیدار می‌شوید و خواب کامل و مفیدی را تجربه نخواهید کرد. بدین ترتیب زمانی که بدن شما در حالت استاندارد و راستای صحیحی قرار می‌گیرد، بدون حس کردن دردی در ناحیه خاص، بدن به صورت کامل می‌تواند استراحت کند. ما در مقاله راهنمای خرید بالش طبی ویژگی‌های مهم و لازم را آورده‌ایم تا بتوانید با خرید مناسب‌ترین گزینه، موقعیت درست بدن خود را بر روی تخت و یا سطوح دیگر تضمین کنید. همچنین بهتر است بدانید که بالش‌های طبی مطابق با استانداردهای ارتوپدی طراحی شده‌اند.

 

بهترین نوع تشک و بالش طبی برای خواب

برای داشتن خوابی راحت و آسوده لازم است در انتخاب وسیله‌های خواب، یعنی تشک و بالش، دقت فراوان داشته باشید. به‌ عنوان مثال تشک‌های طبی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از ستون فقرات شما به درستی پشتیبانی کرده و روی عضلات و مفاصلتان فشاری وارد نمی‌کنند. علاوه بر موارد ذکر شده بهترین نوع تشک طبی دارای ویژگی‌هایی مانند لایه‌های باکیفیت، روکش‌های قابل شستشو و ضد حساسیت، ارتفاع و سایز مناسب، ساختار داخلی منحصر به ‌فرد، قابلیت گردش هوا، استحکام و بافتی باکیفیت است.

بالش استاندارد و مناسب نیز به اندازه تشک خوب می‌تواند بر کیفیت خواب تأثیرگذار باشد و از بروز درد در ناحیه سر، گردن، مشکلات ستون فقرات و زانو درد بر اثر وضعیت نادرست هنگام خوابیدن جلوگیری کند. بهترین نوع بالش‌های طبی دارای ویژگی‌هایی مانند سازگاری با پوست صورت و تضمین سلامت پوستی، ضد حساسیت و آلرژی بوده و می‌توانند باعث کاهش درد بدن و افزایش کیفیت و زمان خواب، هماهنگی با ستون فقرات، تسریع گردش خون، پیشگیری از پف چشم و خر و پف شوند.

 

 

حساسیت به الیاف طبیعی یا مصنوعی نکته‌ای مهم برای انتخاب بالش طبی

الیاف‌های حیوانی همان‌طور که از اسم آن‌ها مشخص است منشأ حیوانی داشته و بسیاری از افراد به آن‌ها حساسیت دارند، اما الیاف مصنوعی با روکش‌های نخی برای افراد حساس طراحی می‌شوند و به دلیل شستشوی راحت آن به گزینه‌ای ایده‌آل در بین الیاف‌های موجود تبدیل شده‌اند.

در راهنمای انتخاب بالش طبی قصد داریم تمام موارد را در نظر داشته باشیم تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین بالش را برای رفع نیاز و داشتن خوابی راحت و کافی انتخاب کنید؛ از ‌این‌ رو دقت به الیاف به کار رفته در بالش به عنوان مهم‌ترین نکته در هنگام خرید محسوب می‌شود. بالش‌هایی با الیاف مصنوعی، کم ارتفاع و نرم هستند. در حالی‌ که بالش‌های کرک و پَر وزن زیادی داشته و سفت هستند و امکان ایجاد حساسیت در این نوع بالش بیشتر است.

 

 

 

معرفی انواع بالش طبی

بالش‌های طبی در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند تا هرکدام نیازی را برطرف سازند، ما در زیر لیستی از آن‌ها را با ویژگی‌ها و مزایا آورده‌ایم تا بتوانید متناسب با شرایط خود، بهترین و مناسب‌ترین بالش را انتخاب کنید.

بالش بارداریخواب راحت در زمان بارداری تبدیل به یک معضل شده و مادران باردار برای حفظ سلامتی و جنین خود لازم است خواب کافی داشته باشند؛ از‌ این ‌رو برندهای برتر، بالش‌هایی با شکل‌های متنوع مانند یو شکل، سی شکل و… طراحی کرده‌اند تا مادران بتوانند به راحتی به پشت، پهلو و… بخوابند.

بالش پشت کمرنحوه نشستن بر سلامتی شما تأثیر بسیار زیادی دارد و در صورت نشستن نادرست فشار بالاتنه بر روی مهره پایین کمر بوده و موجب ایجاد بیماری‌های مختلف می‌شود. بالش‌های پشت کمری به صورت قوس‌داری طراحی شده‌اند تا گودی کمر را پر کنند. بالش پشت کمر گزینه‌ای اید‌ه‌آل برای افرادی است که در طول روز، ساعات زیادی را می‌نشینند.

بالش دور گردنیاگر به ‌عنوان یک برنامه ‌نویس، نویسنده، محصل و… لازم است ساعت‌ها به نقطه‌ای خاص مثل کتاب یا مانیتور توجه داشته باشید، پیشنهاد می‌شود برای قرار گرفتن مهره‌های گردن در یک راستا از بالش دور گردنی استفاده کنید تا به ماهیچه‌های گردن فشار وارد نشود.

بالش خوابدر راهنمای خرید بالش طبی سعی داریم مناسب‌ترین بالش‌های موجود برای خواب، نشستن، استراحت کردن و… معرفی کنیم. بالش خواب طبی نیز به‌ عنوان یکی از پرکاربردترین بالش‌های موجود در بازار به حساب می‌آید و با تنظیم بدن در راستای درست، خوابی پر از آرامش را برای شما رقم می‌زند.

بالش نگهدارنده کودکنوزاد شما تا چند ماهگی خود قادر به نشستن نخواهد بود؛ به همین خاطر شما می‌توانید با استفاده از بالش نگهدارنده، نوزاد را به حالت نشسته نگه دارید تا با اسباب‌بازی‌های خود سرگرم شود.

بالش زیرنشیمنزمانی‌ که قصد دارید با ماشین مسافت طولانی را طی کنید و یا باید مدت‌ها بر روی صندلی میز کار خود بنشینید، بهتر است از بالش‌های زیرنشیمن بهره ببرید.

 

 

 

نحوه شست و شو بالش های طبی

بالش‌ها منبع سلول‌های مرده پوست به شمار می‌آیند و در صورتی که شستن آن را فقط به خانه‌تکانی محدود کرده‌اید، در حال آسیب زدن به سلامت پوست و بدن خود هستید! با توجه به اینکه شستشوی بالش‌های طبی پیشنهاد نمی‌شود، شما می‌توانید روکش زیپ‌داری را به ‌عنوان محافظ روی آن قرار داده و هفته‌ای یک‌بار بشویید و در صورتی که بالش شما کثیف شده باشد، با استفاده از پارچه نمدار اقدام به تمیز کردن آن کنید. توجه داشته باشید که در شستن و تمیز کردن بالش‌های طبی به هیچ عنوان از آب داغ استفاده نکنید.

همان‌طور که گفته شد در مواقعی که روکش بالش را به صورت مداوم می‌شویید، کثیفی‌ها وارد بالش شما نمی‌شود، اما برخی مواقع ریخته شدن چای، قهوه، آبمیوه و… علاوه بر روکش، باعث کثیف شدن خودِ بالش نیز شده و بایستی آن را بشویید؛ از ‌این ‌رو در راهنمای انتخاب بالش طبی انواع روش‌های شستشوی بالش‌های مختلف را آورده‌ایم:

 

شستشوی بالش طبی در لباسشویی

شما می‌توانید بالش‌های طبی با فوم خرد شده را در ماشین لباسشویی و با استفاده از شوینده‌های ملایم بشویید. (توجه داشته باشید که به هیچ عنوان بالش طبی مموری فوم نباید با استفاده از ماشین‌های لباسشویی شسته شود.)

 

نحوه شستن بالش طبی هوشمند

برای شستن بالش‌های طبی هوشمند استفاده از لباسشویی پیشنهاد نمی‌شود، اما در صورتی که بالش شما دارای کثیفی و لکه‌های زیادی باشد، می‌توانید تشت و یا وان را از آب پر کرده و سپس مواد شوینده مناسبی را درون آب بریزید و اقدام به شستشوی بالش کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که لازم است مورد توجه قرار گیرد، میزان مواد شوینده است. در واقع به ازای هر بالش یک قاشق مایع شوینده استفاده می‌شود. بعد از آن بالش را درون وان و یا تشت فشار داده و پس از چند دقیقه آن را از محلول آب و شوینده خارج کنید.

 

نحوه شستشو بالش مموری فوم

جهت شستشوی بالش‌های طبی همان‌طور که در بالا گفته شد از تشت و یا وان پر از آب استفاده می‌کنند که بهتر است آب به کار رفته ولرم باشد. سپس مایع لباسشویی مناسب را به اندازه 1 قاشق درون آب بریزید و بالش طبی را به صورت کامل درون آب قرار داده و به آرامی فشار دهید تا آب تمام بالش را در برگیرد. برای آب کشیدن بالش نیز کافی‌ است آن را در مقابل جریان ملایم آب قرار دهید. توجه داشته باشید که از فشار دادن بالش پرهیز کنید و آبکشی را به صورت کاملاً آرامی انجام دهید. پس از تمیز شدن بالش لازم است فشاری بسیار کم به آن وارد کرده و آب آن را بگیرید و به مدت 24 ساعت در برابر هوای آزاد قرار داده و منتظر خشک شدن بالش شوید.

نکته مهم راهنمای خرید بالش طبی این است که گزینه‌ای را انتخاب کنید که قابلیت شستشو داشته باشد تا بتوانید در مواقع لزوم آن را به راحتی بشویید و یا با دستمال نمدار و جاروبرقی بالش مورد نظر را تمیز کنید.

 

خرید پرفروش‌ترین بالش های طبی از داروخانه صبا

داروخانه آنلاین صبا به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین عرضه کننده‌های بالش طبی در سراسر کشور توانسته است انواع بالش‌ها را با ویژگی‌های منحصر به ‌فرد و از برندهای محبوب در اختیار مشتریان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه محصولات و جستجو بالش طبی وارد صفحه دسته‌بندی شوید و روی گزینه مد نظر خود کلیک کنید. در این فروشگاه تمام ویژگی‌های محصولات به صورت کامل آورده شده است و شما می‌توانید با مطالعه کامل و بررسی نظرات کاربران، سفارش خود را با قیمتی معقول ثبت کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل منتخب تحویل بگیرید.

داروخانه صبا با ارائه ضمانت اصالت کالا، بالش‌های طبی خود را با بالاترین کیفیت عرضه کرده است. شما می‌توانید با مشاوره‌های تخصصی گزینه ایده‌آل خود را انتخاب کنید و توجه داشته باشید که سلامتی شما اولویت این مجموعه است.

 

جمع ‌بندی

داشتن خوابی راحت و آسوده یکی از دغدغه‌های مهم برای همه افراد جامعه است تا بدن بتواند انرژی از دست رفته خود را به دست آورد و با انرژی کامل در طول روز کارها را انجام دهد. تشک و بالش مناسب رابطه مستقیمی با کیفیت خواب دارد؛ از این ‌رو در راهنمای خرید بالش طبی تمام موارد لازم برای انتخاب یک بالش را بررسی کردیم. بالش‌های طبی با الیاف‌ ضد حساسیت از سر و گردن حمایت کرده و بدن را در حالتی استاندارد قرار می‌دهند. به این ترتیب دردی در قسمت ستون فقرات و پا‌ها نیز احساس نمی‌شود و شما می‌توانید با بالش‌های طبی، خوابی باکیفیت و بدون درد در گردن یا پشت را تجربه کنید.
همچنین برندهای محبوبی مانند سینومکس، درمان پژوه، الماس شهر و… بالش‌های طبی مخصوص دور گردن، زیر نشیمن، پشت کمر و… نیز طراحی کرده‌اند تا در طول روز و حین کار کردن بدن دچار مشکل نشود.

 

سوالات متداول

1- بالش مناسب برای کودکان چه ویژگی‌هایی دارد؟

در درجه اول لازم است به الیاف آن توجه کنید تا ضد حساسیت باشد، سپس میزان حمایت بالش از گردن و سر را در نظر بگیرید و در نهایت سایز استاندارد را خریداری کنید.

 

2- بالش را بایستی هر چند وقت یک‌بار تعویض کرد؟

جنس بالش تعیین کننده زمان تعویض آن است، اما بیشترین طول عمری که برای بالش در نظر گرفته می‌شود دو سال خواهد بود.

 

3- نحوه شستشوی بالش طبی چگونه است؟

بهتر است با استفاده از یک وان پر از آب ولرم و شوینده ملایم اقدام به شستن کنید.

تحریریه داروخانه صبا

Recent Posts

بهترین پروتئین گیاهی برای بدنسازی

برای بدنسازان و افراد علاقمند به عضله‌سازی، مصرف پروتئین کافی از اهمیت حیاتی برخوردار است.…

1 هفته ago

بهترین غذا و مکمل برای تمرین مقاومتی

عضله نقش حیاتی در سلامت کلی ایفا می‌کند. برای به حداکثر رساندن رشد و نمو…

2 هفته ago

رژیم پروتئین چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم پروتئین چیست؟ رژیم پروتئین نوعی برنامه غذایی است که در آن میزان مصرف پروتئین…

2 هفته ago

راهکارهای عضله سازی سریع در خانه

عضله ‌سازی در خانه بدون نیاز به تجهیزات و امکانات باشگاه، دور از دسترس نیست.…

2 هفته ago

باورهای غلط درباره مکمل کراتین

کراتین نوعی مکمل است که ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرین‌های با شدت بالا، مقاومت…

2 هفته ago

کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت می‌شود

بسیاری افراد از ایجاد لکه‌های روی صورت خود رنج می‌برند و درصدد برطرف‌کردن آن هستند.…

3 هفته ago