دسته بندی: مقالات

بهترین روتین پوست چرب و جوش دار

نداشتن روتین پوست را گاهی می‌توان به‌عنوان بدترین انتخاب برای زندگی تفسیر کرد، چون اگر پوست چربی داشته باشید، حتما از زدن جوش‌های بزرگ و درشت خسته می‌شوید. اکنون دیگر از ترکاندن و زخم‌کردن صورت خود دست بردارید، چراکه این راه درستی برای ازبین‌بردن آن‌ها نیست.

ممکن است پیش خود بگویید راهی نمانده که انجام نداده باشید و تمامی درها به‌روی شما بسته است! بله؛ ناامیدی می‌تواند بدترین اتفاقی باشد که رخ می‌دهد. اما این بارهم عزم خود را جزم کنید و برای آخرین بار یک روتین را به‌درستی پیش ببرید و نتیجه فوق‌العاده آن را ببینید. چراکه اگر نقشه‌راه درست باشد، آخر به مقصد خواهید رسید.

این مقاله برای شما نقشه راهی می‌شود که تاکنون به اشتباه آن را پیش برده‌اید. با این نقشه به مقصد درست و نهایی که به‌دنبالش هستید، خواهید رسید. پس درصورتی‌که پوستی جوش‌دار و چرب دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

روتین روزانه پوست چرب به صورت کامل

به‌طورکلی 2 نوع روتین پوست شبانه و روزانه داریم. روتین روزانه را بعداز بیدار شدن و شبانه را قبل‌از خوابیدن باید انجام داد. این 2 با هم تفاوت‌های ریز اما بسیار مهم و خاصی دارند که اشتباه انجام‌دادن هریک می‌تواند روتین پوستی شما را دچار مشکل کند، پس بهتر است با دقت تمام مراحل را طی کنید. روتین پوستی روزانه به 5 مرحله تقسیم‌بندی می‌شود که تمام مراحل را با هم پیش می‌بریم:

  • ژل شست‌وشو

اولین مرحله استفاده از یک شوینده مناسب برای پوست بوده، چراکه بعداز بیدار شدن پوست سبوم و چربی تولید کرده است، پس برای نتیجه‌گیری بهتر از روتین، لازم است صورت خود را تمیز بشویید.

  • تونر

تونر با تنظیم کردنph پوست می‌تواند چربی و سبوم را کنترل کند. علاوه‌بر آن تونر به کوچیک‌شدن منافذ پوست نیز کمک می‌کند.

  • سرم درمانی

معمولا پوست‌های چرب، جای جوش و لک را روی صورت خود دارند. بنابراین، بهتر است برای خرید ضد لک و روشن کننده اقدام کنید، شما می‌توانید از ویتامین سی به‌عنوان ضد لک و روشن‌کننده استفاده کنید.

  • مرطوب‌کننده و آبرسان

لطفا این باور غلط را که پوست چرب نیازی به مرطوب‌کننده و آبرسان ندارد کنار بگذارید و از مرطوب‌کننده به قدر کافی استفاده کنید.

  • ضدآفتاب

برای داشتن بهترین روتین پوست چرب و جوش دار، آخرین محصولی که باید استفاده کنید، ضدآفتاب است. شما می‌توانید برای خرید بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست چرب، به‌سراغ نمونه‌هایی بروید که رد چربی ندارند و هیچ حساسیتی در پوست ایجاد نمی‌کنند.

ترتیب روتین شبانه پوست چرب و جوشدار

برخی‌ها با وجود مشغله‌کاری که دارند، نمی‌توانند از روتین روزانه استفاده کنند. بنابراین، می‌توانید روتین شبانه را به‌عنوان یک دوست همیشگی انتخاب کنید. مراحل روتین شبانه شامل 6 قسمت است:

  • میسلار واتر

برای تمیز کردن عمقی پوست لازم است که شست‌و‌شوی 2 مرحله‌ای داشت. بنابراین، زمانی که از بیرون به خانه برمی‌گردید، صورت خود را با میسلار واتر تمیز کنید.

  • ژل شست‌وشو

بعداز مرحله میسلار واتر، باید از ژل شست‌وشو استفاده کنید. در این مرحله اطمینان حاصل کنید که تمام نواحی صورت را به‌خوبی شستشو می‌دهید.

  • تونر

در این مرحله از روتین پوست، تونر ضروری نیست، اما اگر زیاد صورت خود را شسته‌اید، می‌توانید از تونر استفاده کنید.

  • کمک به کلاژن‌سازی پوست

این مرحله یکی از مراحل مورد علاقه هر فردی به‌حساب می‌آید. اگر به‌دنبال راهی برای از بین رفتن چین‌وچروک، شاداب شدن، آبرسانی‌کردن و جوان شدن پوست خود هستید، باید کلاژن دریافت کنید. بهترین و اثربخش‌ترین راه، خوردن کلاژن است. اما در خرید قرص و پودر کلاژن باید بسیار دقت کرد و از جای مطمئن مانند سایت داروخانه صبا آن را تهیه کرد.

  • سرم درمانی

در این مرحله می‌توانید از سرم‌های درمانی مانند کافئین و رتینول، بسته به نیاز پوست خود استفاده کنید.

  • مرطوب‌کننده و آبرسان

در مرحله آخر حتما اول از آبرسان و بعداز مرطوب‌کننده استفاده کنید. این کار فرآیند روتین پوست شبانه‌تان را به‌اتمام خواهد رساند.

مراحل روتین پوست جوشدار

شاید با خود بگویید آیا روتین روزانه و شبانه برای پوست جوش دار خوب است؟ در جواب باید گفت هم بله و هم خیر! چراکه در روتین شخصی که پوستش جوش دارد، باید از محصولات ضد جوش نیز استفاده کرد. اکنون ما بهترین روتین پوست جوش دار و چرب را به شما خواهیم گفت:

  • ژل شست‌وشو
  • تونر
  • سرم ضدجوش (نیاسینامید)
  • کرم دور چشم
  • آبرسان و مرطوب‌کننده
  • ضدآفتاب

چرا جوش می‌زنیم؟ علت پوست چرب و جوش دار

حال که متوجه شدید مراحل یک روتین پوست اصولی کدام است، شاید بپرسید اصلا چرا جوش می‌زنیم؟ در جواب باید گفت دلایل مختلفی وجود دارد ازجمله اختلال هورمونی، تغذیه، سبک زندگی و ژنتیک. در واقع جوش‌زدن و چرب‌شدن پوست، 50درصدش به‌علت مراقبت اشتباه ما است و 50درصد دیگر به عواملی مانند ژنتیک و هورمون بستگی دارد. اما نباید نگران باشید، چراکه جوش را می‌توان کنترل کرد و با داشتن یک سبک زندگی و روتین مناسب، شرایط طی‌کردن مراحل پیشگیری از چرب‌شدن پوست را پیش برد.

معرفی انواع جوش صورت

جوش‌ها به 6 دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که هرکدام به‌دلیلی به‌وجود می‌آیند و یکی از آن‌ها نداشتن روتین و جذب آلودگی به پوست است. بنابراین، در ابتدا انواع جوش‌ها و بعد محصولات پوستی برای درمان آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • جوش سرسفید
  • جوش سرسیاه
  • جوش پاپول
  • جوش پوسچول
  • جوش ندول
  • جوش کیستیک

معرفی محصولات مراقبتی پوست جوش دار

برای داشتن یک روتین پوست نیاز به خرید محصولات مناسب دارید. پس برای شروع تنها از یک ژل‌ شست‌وشو، تونر، سرم و ضدآفتاب کمک بگیرید. علاوه‌بر این‌ها، خرید قرص و پودر کلاژن و خرید ضد لک و روشن کننده نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

جمع‌بندی

روتین پوست 2 نوع شبانه و روزانه دارد که با هم تفاوت‌هایی دارند. برای مثال، در روتین روزانه از ضدآفتاب استفاده می‌شود، اما در شبانه خیر. در بالا 2 نوع روتین کاملا بی‌‌ریسک گفته شده که می‌توانید برای خلاصی از شر پوست چرب از آن‌ها استفاده کنید.

سوالات متداول

در هفته چندبار لایه بردار استفاده کنیم؟

یک بار کفایت می‌کند؛ استفاده بیش از حد از لایه‌بردار، موجب حساسیت پوست می‌شود.

هرچند ساعت ضدآفتاب خود را تمدید کنیم؟

هر 3 الی 4 ساعت، برای تمدید ضدآفتاب خود اقدام کنید.

برای تیرگی و از بین رفتن جای جوش چه کاری باید انجام داد؟

از ضد لک و روشن‌کننده استفاده کنید تا جای جوش‌ها محو شوند.

از ماسک کلاژن استفاده کنیم یا قرص خوردنی آن؟

قطعا قرص و پودر خوراکی کلاژن تاثیرگذاری 10 برابری برروی جوان‌شدن پوست دارند.

تحریریه داروخانه صبا

Recent Posts

بهترین پروتئین گیاهی برای بدنسازی

برای بدنسازان و افراد علاقمند به عضله‌سازی، مصرف پروتئین کافی از اهمیت حیاتی برخوردار است.…

6 روز ago

بهترین غذا و مکمل برای تمرین مقاومتی

عضله نقش حیاتی در سلامت کلی ایفا می‌کند. برای به حداکثر رساندن رشد و نمو…

1 هفته ago

رژیم پروتئین چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم پروتئین چیست؟ رژیم پروتئین نوعی برنامه غذایی است که در آن میزان مصرف پروتئین…

1 هفته ago

راهکارهای عضله سازی سریع در خانه

عضله ‌سازی در خانه بدون نیاز به تجهیزات و امکانات باشگاه، دور از دسترس نیست.…

2 هفته ago

باورهای غلط درباره مکمل کراتین

کراتین نوعی مکمل است که ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرین‌های با شدت بالا، مقاومت…

2 هفته ago

کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت می‌شود

بسیاری افراد از ایجاد لکه‌های روی صورت خود رنج می‌برند و درصدد برطرف‌کردن آن هستند.…

3 هفته ago