دسته بندی: مقالات

پروتئین وی کنسانتره چیست؟

دنیای ورزشکاران مملو از پروتئین‌های متفاوت بوده که توسط شرکت‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. در میان این مکمل‌ها، پروتئین وی از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده که دلیل آن مزایای بی‌شمار این پروتئین است. اگر به تازگی وارد میدان ورزشکاری و بدن‌سازی شده‌اید، پروتئین وی می‌تواند بهترین راهکار برای رسیدن به اهداف شما از ورزش خواهد بود. این مکمل از تنوع بالا برخوردار بوده و با کاربردها و اهداف ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ما در این مطلب از وبسایت داروخانه آنلاین صبا قصد داریم انواع پروتئین وی نظیر پروتئین وی کنسانتره را مورد بررسی قرار داده و به سوال پروتئین وی کنسانتره چیست پاسخ دهیم. شما می‌توانید خرید پروتئین وی را با اطمینان خاطر از سایت داروخانه آنلاین صبا تجربه کنید.

چند نوع پروتئین وی داریم؟

همه ما با مصرف فراورده‌هایی لبنی، از پروتئین‌های موجود در این محصولات استفاده می‌کنیم. لازم است این نکته را ذکر کنیم که شیر منبع اصلی پروتئین‌های موجود در مکمل‌های ورزشی است. از شیری که در فرآیند تولید لبنیاتی نظیر ماست و پنیر استفاده می‌شود، یک مایع ویژه باقی می‌ماند که وی نام دارد، این مایع از پروتئین‌های قابل هضم سرشار بوده که به آن پروتئین وی گفته می‌شود.

این مکمل منحصربه‌فرد برای عضله سازی، چربی سوزی و کاهش وزن مفید بوده و از محبوبیت بالایی نزد ورزشکاران برخوردار است. پروتئین وی در انواع مختلف نظیر، پروتئین وی ایزوله، هیدرولیز و پروتئین وی کنسانتره تولید و عرضه می‌شود که در ادامه مکمل وی کنسانتره را بیشتر توضیح خواهیم داد.

تعریف جامع پروتئین وی کنسانتره

ممکن است برای بسیاری از ورزشکاران این سوال پیش بیاید که پروتئین وی کنسانتره چیست؟ در پاسخ اسن سوال می‌توان گفت که این پروتئین، از پروتئین وی فرآوری می‌شود که حدود 90% از وزن آن را پروتئین خالص تشکیل می‌دهد. این مکمل از میزان قابل توجهی کلسترول و چربی برخوردار بوده و نسبت به سایر انواع پروتئین وی، کربوهیدرات بیشتری دارد. پروتئین وی کنسانتره عاری از لاکتوز بوده و کسانی‌که به این ماده حساسیت دارند، با خیال راحت می‌توانند از آن استفاده کنند.

پروتئین وی کنسانتره چه مزایایی دارد؟

باتوجه به توضیحی که درمورد پروتئین وی کنسانتره ذکر شد، این ترکیب یک محصول کاملا طبیعی و مفید بوده و از مزایای بی‌شماری برخوردار است. مزایای این مکمل عبارتند از:

  • زود هضم بودن پروتئین وی کنسانتره یکی از مزایای آن محسوب می‌شود که باعث ایجاد احساس سنگینی در ورزشکار نمی‌شود.
  • موجب حذف چربی اضافه می‌شود و در مدیریت وزن به شما کمک می‌کند.
  • موجب رشد عضلات می‌شود.
  • از آب شدن عضلات لاغر جلوگیری می‌کند.
  • باعث افزایش توده بدون چری می‌شود.
  • کمک به ترمیم سریع بافت عضلانی آسیب دیده
  • موجب افزایش قدرت جسمانی و عضلانی ورزشکاران می‌شود.

در بخش بعد تصمیم داریم درمورد پودر پروتئین وی آلبومین بیشتر صحبت کنیم و این مکمل را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

پروتئین وی کنسانتره یا ایزوله؟ کدام بهتر است؟

شاید برای شما نیز این سوال مطرح شده باشد که کدام مکمل بدنسازی برایتان مفیدتر است؟ اینکه پروتئین وی کنسانتره و ایزوله چه تفاوتی با هم دارند یک موضوع مهم است که ما در این قسمت بیشتر به آن پرداخته‌ایم. علاوه بر فرآیند تولید و فرآوری این دو پروتئین، تفاوت‌های جزئی نیز در آن‌ها مشاهده می‌شود که یک راهنمای مناسب برای انتخاب هرکدام از آن‌ها خواهد بود. این تفاوت‌ها عبارتند از:

  • میزان لاکتوز

در پروتئین ایزوله میزان لاکتوز صفر است و در پروتئین وی کنسانتره مقدار اندکی لاکتوز وجود دارد که هیچ مشکلی برای ورزشکار ایجاد نمی‌کند.

  • قیمت

پروتئین وی ایزوله از فرآیند فرآوری بیشتری برخوردار بوده، لذا قیمت آن نیز بیشتر است. با این وجود پروتئین وی کنسانتره به دلیل قیمت پایین و ویژگی‌های مشابه با نوع ایزوله، از طرفداران بیشتری برخوردار است.
بجز این تفاوت‌های جزئی در ساختار غذایی پروتئین وی کنسانتره و ایزوله، تفاوت خاصی با هم نداشته و از نظر خاصیت تاثیر یکسان خواهند داشت.

برندهای پرفروش پروتئین وی در بازار ایران کدامند؟

همانطور که ذکر کردیم پروتئین وی توسط برندهای مختلف تولید می‌شود که ما در این قسمت به چند برند معتبر و قابل اطمینان از این پروتئین اشاره کرده‌ایم.

  • ژن استار

این مکمل توسط شرکت ستارگان نیک با همکاری شرکت هلث امپیر ساخته می‌شود.

  • برند آلامو

این برند نیز از زیرمجموعه‌های ژن استار است.

  • برند آی اس ای

این مکمل تولید شده توسط شرکت اکسیر گستر صبا است.

  • پی اند اف فارما

این برند زیرمجموعه شرکت مادر کینگ‌راکس اسپانیا محسوب می‌شود.

  • برند دوبیس

برند دوبیس پروتئین وی عرضه شده توسط شرکت صنایع غذایی ایلیا پارس است.

یکی از بهترین مکمل‌های پروتئین وی که از پروتئین وی کنسانتره نیز برخورداری است، پودر پروتئین وی 100% تریم لایف است که هضم و جذب بسیار بالایی داشته و قابلیت عضله‌سازی را به اوج می‌رساند.

فواید مصرف پروتئین وی کنسانتره

همانطور که ذکر شد پروتئین وی از مزایای بی‌شماری برخوردار بوده که مصرف آن برای بدن فواید زیادی خواهد داشت. فواید مصرف پروتئین وی عبارتند از:

  • افزایش حجم عضلات در پی بالانس مثبت نیتروژن
  • افزایش قدرت عضلات
  • کاهش کلسترول مضر خون
  • کمک به بهبود علائم آسم
  • تقویت سیستم ایمنی
  • کاهش اشتهای کاذب

علاوه بر این موارد، در درمان افسردگی و همچنین کمک به درمان دیابت نوع دوم نیز موثر است. برای خرید پودر پروتئین وی آلبومین به داروخانه آنلاین صبا مراجعه کنید و از کیفیت و مرغوبیت آن مطمئن باشید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی شد تابه سوال پروتئین وی کنسانتره چیست به نحو احسنت پاسخ داده شود. باتوجه به نتایجی که از مصرف پروتئین‌های مختلف به دست آمده، این ترکیبات تاثیر قابل توجهی روی بدن ورزشکاران دارند.از مهمترین تاثیرات مکمل‌های بدنسازی روی بدن ورزشکاران، تسهیل در فرایند عضله‌سازی و بهبود روند کاهش وزن است. این روزها پروتئین وی کنسانتره به دلیل برخوردار بودن از قیمت مناسب و عملکرد عالی، یکی از بهترین مکمل‌های معرفی شده برای بدنسازی محسوب می‌شود.

اگر شما نیز قصد دارید در کنار پیاده کردن برنامه ورزشی خود، سریع‌تر به نتیجه دلخواه برسید، مکمل و پروتئین وی کنسانتره و سایر پروتئین‌های بدنسازی را تهیه و از مشاوره متخصصین داروخانه آنلاین صبا نیز استفاده کنید. ما در این مجموعه با توجه به شرایط شما و هدفشان از مصرف مکمل‌ها، بهترین محصول را معرفی کرده و راهنمایی سودمند برای شما خواهیم بود.

سوالات متداول

پروتئین وی کنسانتره چیست؟

این پروتئین از پروتئین وی فرآوری می‌شود که حدود 90% از وزن آن را پروتئین خالص تشکیل می‌دهد. این مکمل از میزان قابل توجهی کلسترول و چربی برخوردار بوده و نسبت به سایر انواع پروتئین وی، کربوهیدرات بیشتری دارد.

فواید مصرف پروتئین وی نوع کنسانتره را نام ببرید.

افزایش حجم عضلات در پی بالانس مثبت نیتروژن، افزایش قدرت عضلات، کاهش کلسترول مضر خون

تحریریه داروخانه صبا

Recent Posts

بهترین پروتئین گیاهی برای بدنسازی

برای بدنسازان و افراد علاقمند به عضله‌سازی، مصرف پروتئین کافی از اهمیت حیاتی برخوردار است.…

1 هفته ago

بهترین غذا و مکمل برای تمرین مقاومتی

عضله نقش حیاتی در سلامت کلی ایفا می‌کند. برای به حداکثر رساندن رشد و نمو…

1 هفته ago

رژیم پروتئین چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم پروتئین چیست؟ رژیم پروتئین نوعی برنامه غذایی است که در آن میزان مصرف پروتئین…

2 هفته ago

راهکارهای عضله سازی سریع در خانه

عضله ‌سازی در خانه بدون نیاز به تجهیزات و امکانات باشگاه، دور از دسترس نیست.…

2 هفته ago

باورهای غلط درباره مکمل کراتین

کراتین نوعی مکمل است که ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرین‌های با شدت بالا، مقاومت…

2 هفته ago

کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت می‌شود

بسیاری افراد از ایجاد لکه‌های روی صورت خود رنج می‌برند و درصدد برطرف‌کردن آن هستند.…

3 هفته ago