مقالات

بهترین برندهای کرم ضد آفتاب

آیا بدون استفاده از ضد آفتاب می‌توان پوستی صاف، شفاف و بدون کک و مک داشت؟ پاسخ این سوال قطعاً منفی است. اگر می‌خواهید از خود در برابر سرطان پوست محافظت کنید و پوستی صاف و شفاف داشته باشید، استفاده از کرم ضد آفتاب برای شما ضروری و مهم است. در نتیجه در این مقاله تصمیم گرفتیم بهترین برند ضد آفتاب را به شما معرفی کنیم.

در هنگام خرید این محصول مراقبت از پوست باید به یک سری نکات توجه داشته باشید تا بهترین ضد آفتاب را برای پوست خود انتخاب کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین ضدآفتاب‌های مناسب برای هر نوع پوستی را با هم بررسی کنیم.

 

 

ویژگی‌های یک ضدآفتاب خوب

اولین سوالی که از خود می‌پرسید احتمالاً این است که اصلاً چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟ در پاسخ باید گفت پوستی صاف و شفاف حاصل استفاده مداوم از ضدآفتاب است.

در مرحله اول استفاده از کرم ضد آفتاب بر اساس spf مناسب برای پوست شما مهم است. پس از تهیه این محصول می‌توانید به سراغ سایر کرم‌های آرایشی بروید.

اما چگونه می‌توانیم یک ضد آفتاب خوب تهیه کنیم؟ یک ضد آفتاب خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ اولین قدم بررسی SPF ضد آفتاب است. SPF مخفف Sun Protection Factor به معنای فاکتورهای محافظت در برابر آفتاب است. هر چه مقدار این فاکتور بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری می‌توانید در فضای باز که دارای نور شدید خورشید است بمانید. به یاد داشته باشید، قبل از استفاده از ضد آفتاب، نوع SPF ذکر شده روی جعبه را مطالعه کنید.

ضد آفتاب‌ها برای محافظت از پوست در برابر اشعه UVA یا UVB یا هر دو طراحی شده‌اند. اشعه مضر فرابنفش توانایی آسیب رساندن به پوست را دارد. UVA اشعه‌ای است که منجر به چین و چروک و پیری پوست می‌شود. UVB همچنین باعث قرمزی، خارش و سوزش پوست خواهد شد؛ بنابراین، یک ضد آفتاب کامل، ضد آفتابی است که از پوست در برابر این دو عامل محافظت می‌کند.

یکی دیگر از فاکتورهایی که هنگام خرید یک کرم ضد آفتاب خوب باید در نظر بگیرید، مناسب بودن آن کرم با توجه به نوع پوست شما است. البته یک ضدآفتاب خوب علاوه بر داشتن SPF خوب و مناسب با نوع پوست، باید ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشد که شامل موارد زیر هستند:

  • مقاوم بودن در برابر آب
  • مقاومت در برابر عرق
  • ماندگاری بالا
  • قیمت مناسب

 

معرفی 5 برند محبوب ضدآفتاب ایرانی

در ادامه قصد داریم ۵ برند مطرح و محبوب ضدآفتاب ایرانی را به شما معرفی کنیم:

 

کرم ضد آفتاب بی رنگ ژیناژن مناسب برای پوست چرب و مختلط با SPF50

کرم ضد آفتاب بی رنگ ژیناژن مناسب برای پوست چرب و مختلط با SPF50 غیر کومدون زا بوده و منافذ پوست را مسدود نمی‌کند. اگر پوست شما مستعد آکنه است، این ضد آفتاب با فرمول سبک و بدون چربی به راحتی جذب پوست می‌شود و گزینه بسیار مناسبی برای زیر آرایش و استفاده روزانه خواهد بود. این محصول حاوی ویتامین E و B5 است و به آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست کمک می‌کند.

ویژگی‌های کرم ضد آفتاب بی رنگ ژیناژن مناسب برای پوست چرب و مختلط به شرح زیر است:

  • از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند.
  • از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد مراقبت می‌کند.
  • از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری می‌کند.
  • این کرم مناسب پوست‌های چرب و مختلط بوده و فاقد چربی است.
  • بافت سبکی دارد و به راحتی جذب پوست می‌شود.
  • این محصول از پیری و لکه‌های ناشی از آفتاب جلوگیری می‌کند.

 

فلوئید ضد آفتاب و روشن کننده سیسپرسا با SPF50+

 

فلوئید ضد آفتاب و روشن کننده SPF50 سیسپرسا حاوی بهترین فیلترهای ضدآفتاب بوده و از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. این محصول تیرگی‌های پوست را از بین می‌برد و لک‌ها را محو می‌کند.

ضد آفتاب و مایع روشن کننده سیسپرسا SPF50 وظیفه محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید را بر عهده دارد. همان‌طور که می‌دانید اشعه‌های UVA و UVB خورشید به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و خطر ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. این اشعه‌ها ساختار کلاژن را تخریب کرده و روند پیری پوست را تسریع می‌کنند.

خوشبختانه این ضد آفتاب حاوی به‌روزترین فیلترهای محافظ در برابر اشعه خورشید است. همچنین این محصول تیرگی پوست را از بین می‌برد و لک‌ها را محو می‌کند. یکی از ویژگی‌های بارز این ضد آفتاب، مقابله با رادیکال‌های آزاد و از بین بردن اثرات مخرب آن‌ها است. این مایع بسیار سبک است و به سرعت جذب پوست می‌شود. استفاده از مایع ضد آفتاب سیسپرسا برای همه افراد به‌خصوص افراد دارای لک توصیه می‌شود.

ترکیبات فلوئید ضد آفتاب و روشن کننده سیسپرسا با SPF50+ حاوی ویتامین C، نیاسینامید و فیلترهای ضد آفتاب است. ویتامین C موجود در این محصول مشکلات پوستی ناشی از آفتاب سوختگی را درمان کرده و از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری می‌کند. این ویتامین رنگ پوست را یکدست کرده، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و زخم‌های پوستی را درمان می‌کند.

نیاسینامید یا ویتامین B3 نیز خاصیت ضد پیری دارد و باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می‌شود. نیاسینامید تیرگی را از بین می‌برد و رنگ پوست را روشن می‌کند. جلوگیری از تبخیر رطوبت در سلول‌های پوست، درمان آکنه، کنترل ترشح سبوم و کمک به کاهش علائم روزاسه و پسوریازیس از دیگر فواید ویتامین B3 برای پوست است.

 

لوسیون ضد آفتاب بی رنگ اسکین کد مناسب برای انواع پوست با SPF50

این لوسیون ضدآفتاب پوست بی رنگ تنها یک ضد آفتاب نیست و خواص فراوانی دارد، از جمله اینکه از نفوذ آلودگی و ایجاد لک در پوست جلوگیری می‌کند و مانع از ایجاد چین و چروک در پوست می‌شود. اشعه‌های خورشید علاوه بر مضر بودن، باعث خشکی پوست و افزایش نفوذ آلودگی به پوست می‌شود. این لوسیون علاوه بر مواد محافظ در برابر اشعه‌های مضر خورشید، خاصیت آبرسانی به لایه‌های عمقی پوست را دارد و به تقویت و بازسازی سلول‌های آسیب‌دیده پوست کمک می‌کند. این لوسیون ماندگاری بالایی دارد و پوست می‌تواند برای مدت طولانی‌تری در معرض نور خورشید قرار گیرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لوسیون ضد آفتاب بی رنگ اسکین کد مناسب برای انواع پوست با SPF50 عدم وجود رنگ، الکل و مواد مضر است. از دیگر ویژگی‌های این لوسیون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محافظت در برابر اشعه‌های UVA و UVB
  • بافت سبک
  • تقویت و بازسازی پوست
  • جذب سریع و نفوذ بالا
  • جلوگیری از چین و چروک
  • جلوگیری از آکنه
  • ضد التهاب
  • محافظت از پوست
  • ماندگاری بالا
  • دارای SPF50
  • کاملاً بی رنگ
  • تنظیم کننده چربی
  • بدون چربی
  • ایجاد ظاهری مات
  • بدون الکل، عطر، پارابن و مواد حساسیت‌زا
  • مناسب برای انواع پوست (حتی پوست‌های چرب)

 

فلوئید ضد آفتاب بی رنگ سان سیف مدل فیزیکال مناسب برای پوست حساس و مستعد به قرمزی با SPF50

از آسیب‌ها و عوارض پوستی ناشی از اشعه ماوراءبنفش خورشید می‌توان به بیماری‌های حساس به نور خورشید، قرمزی و التهاب، لکه‌های پوستی، ضخیم شدن لایه شاخی، عوارض مزمن مانند پیری پوست ناشی از نور خورشید و … اشاره کرد. توسعه انواع سرطان‌های پوست در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراءبنفش خورشید، مسبب ایجاد ضایعات غیر بدخیم در قسمت‌هایی از بدن که پوشیده نیستند، شده و همچنین باعث ایجاد لکه‌های قهوه‌ای و چین و چروک‌های سطحی و عمیق پوست نیز می‌شوند.

فلوئید ضد آفتاب بی رنگ سان سیف مدل فیزیکال مناسب برای پوست حساس و مستعد به قرمزی با SPF50 یک ضد آفتاب فیزیکی با بازتابنده‌های معدنی با درصد خلوص و کیفیت بالا است. این ضدآفتاب از پوست در برابر طول موج‌های اشعه ماوراءبنفش UVB برای مدت زمان طولانی و حداکثر تا 4 ساعت محافظت می‌کند. از طرف دیگر این ضدآفتاب با داشتن PA+++ در سیستم اندازه‌گیری بین‌المللی ژاپن و همچنین 4 ستاره در سیستم اندازه‌گیری Boots محافظت بالایی در برابر اشعه UVA ایجاد خواهد کرد.

عدم وجود اسانس و پارابن در فرمولاسیون این محصول احتمال بروز حساسیت‌های پوستی را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد و در نتیجه برای استفاده افراد با پوست حساس و مستعد قرمزی بسیار مناسب است. عدم استفاده از روغن‌های آکنه زا در ساختار این محصول از بروز آکنه جلوگیری می‌کند و ترکیبات نرم کننده و مرطوب کننده موجود در این محصول ضمن تأمین و حفظ رطوبت مورد نیاز پوست، ساختار آن را ترمیم و تقویت کرده و التهاب را کاهش می‌دهد. این محصول در برابر تعریق و شستشو با آب مقاوم بوده و با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی موثر، اثر آلودگی و عوامل نامساعد جوی را بر روی پوست کاهش می‌دهد.

 

دی دی کرم لافارر مناسب انواع پوست با SPF30

این محصول یک کرم چند منظوره است که پوست شما را عمیقاً آبرسانی کرده و چین و چروک و لکه‌های پوستی را کاهش می‌دهد، پوست شما را در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کرده و در نهایت به جوانسازی و شادابی پوست شما کمک می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم دی دی کرم لافارر، پوشش دهی بالای این محصول است؛ به همین دلیل می‌توانید از این کرم به صورت روزانه استفاده کنید و در عین حال پوستی صاف و سالم داشته باشید. اثر نهایی کرم دی دی لافارر مات و طبیعی است و با بافت سبک خود حس خوشایندی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

دی دی کرم لافارر مناسب انواع پوست با SPF30 محصولی از برند ایرانی لافارر است. این محصول اولین کرم دی دی ایرانی بوده و با فرمولاسیون بسیار سبک طراحی شده است. کرم‌های دی دی نسل جدیدی از محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست چند منظوره هستند که نسبت به بی بی و سی سی کرم‌ها کامل‌تر بوده و خواص بیشتری دارند.

کرم‌های DD حاوی پرایمرها، مرطوب کننده‌ها و اصلاح‌کننده‌های رنگ پوست هستند؛ اما تمرکز اصلی آن‌ها بر روی از بین بردن چین و چروک‌های پوست است. این کرم‌ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند و با ایجاد یک لایه محافظ از آسیب رادیکال‌های آزاد به پوست جلوگیری می‌کنند. در نتیجه کرم‌های DD جایگزین مناسبی برای کرم‌های آبرسان، مرطوب کننده و ضد آفتاب هستند. کرم دی دی لافارر حاوی عصاره پونارناوا، هیالورونات سدیم، اسید نوردی هیدروگوآرتیک، آلفابیزابولول، لاکتات سدیم، ویتامین E، آلانتوئین و اوره است.

کرم لافارر SPF 30 DD با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا تولید و به بازار عرضه شده است. این محصول نقش مهم و موثری در رفع لک‌های پوستی و افزایش شفافیت و درخشندگی آن دارد. همچنین این محصول با تنظیم ترشح سبوم از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند. با استفاده از کرم DD، چین و چروک‌های پوست به تدریج از بین می‌روند. کرم لافارر دی دی در رنگ‌های صورتی روشن، بژ روشن، صورتی طبیعی، بژ طبیعی، برنز و کاراملی موجود است و جایگزین بسیار مناسبی برای کرم فونداسیون برای استفاده روزانه به حساب می‌آید.

 

فلوئید ضد آفتاب بی رنگ اسکین وان مناسب برای پوست مختلط و چرب با SPF50+

ضد آفتاب بدون چربی SPF50 برای پوست‌های مختلط تا چرب مناسب بوده و غیر کومدون زا است. این ضد آفتاب محافظت بسیار خوبی در برابر اشعه‌های UV، مادون قرمز، آبی و نور مرئی دارد. این محصول با ساختار سبک و بدون چربی خود به سرعت جذب می‌شود. خوشبختانه پس از جذب، پوست را بدون برجای گذاشتن اثر سفیدی یکدست می‌کند.

لازم به ذکر است که ترکیب سبورداکتیل به کار رفته در این ضد آفتاب بدون چربی به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک می‌کند. همچنین در کنترل ترشح چربی و تجمع منافذ باز پوست نقش دارد. فلوئید ضد آفتاب بی رنگ اسکین وان مناسب برای پوست مختلط و چرب با SPF50+ همچنین یک کرم ضد چروک است و می‌تواند چربی‌های اضافی پوست را جذب کند. علاوه بر این، با کمک به کلاژن سازی بیشتر پوست، خاصیت ارتجاعی و استقامت پوست را افزایش می‌دهد.

 

ضد آفتاب شیمیایی یا معدنی؛ کدام یک بهتر است؟

 ضد آفتاب‌های معدنی که به عنوان ضد آفتاب‌های فیزیکی نیز شناخته می‌شوند، حاوی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم هستند. این دو ماده یک لایه محافظ بر روی پوست ایجاد کرده که اشعه ماوراءبنفش را منعکس و از پوست در برابر این اشعه مضر محافظت می‌کند. این نوع ضدآفتاب معمولاً گچی بوده و رنگ سفید کمی روی پوست باقی می‌گذارد.

ضدآفتاب‌های شیمیایی حاوی ترکیباتی هستند که اشعه ماوراءبنفش را جذب کرده و با انجام یک واکنش شیمیایی از نفوذ این اشعه‌ها به داخل پوست جلوگیری می‌کنند. این کرم‌ها کاملاً جذب پوست شده اما در برخی از افراد که پوست حساس‌تری دارند، باعث تحریک پوست می‌شود. اکثر متخصصان پوست در دنیا استفاده از بهترین ضد آفتاب معدنی را پیشنهاد می‌کنند، زیرا محافظت خوبی در برابر نور خورشید دارند.

باید بدانید که هر ضد آفتاب شیمیایی و معدنی مزایای خاص خود را دارد. ضد آفتاب‌های شیمیایی نور UV را جذب کرده، بنابراین پوست شما این اشعه‌ها را جذب نمی‌کند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که یک ضد آفتاب سبک و اغلب شفاف داشته باشید. ویژگی شفاف و سبک بودن می‌تواند گزینه‌ای عالی برای استفاده روزانه، ورزش‌های ساحلی و فضای باز باشد.

از سوی دیگر، ضد آفتاب‌های معدنی به دلیل وجود اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم برای افرادی که پوست حساس یا مستعد آکنه دارند، ملایم‌تر و مناسب‌تر هستند. تنها مشکل این ضدآفتاب‌ها این است که یک لایه سفید روی پوست باقی می‌گذارند که مخصوصاً برای پوست‌های تیره خوشایند نیست.

 

 

سخن پایانی

امروزه با توجه به آسیب لایه اوزون، باید به سلامت و مراقبت از پوست صورت توجه بیشتری داشته باشیم. با توجه به اینکه 80 درصد پیری پوست به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش است، برای جلوگیری از این آسیب و کاهش چین و چروک باید از ضد آفتاب اصل و باکیفیت استفاده کنیم.

در این مقاله سعی کردیم بهترین ضد آفتاب‌های مناسب برای هر نوع پوستی را به شما معرفی کنیم. ما این محصولات آفتاب را با قیمت‌های متفاوت معرفی کردیم تا خرید و استفاده برای شما راحت‌تر باشد. آیا تجربه استفاده از این ضد آفتاب‌ها را دارید؟ کدام ضد آفتاب را مناسب می‌دانید؟ اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

 

سوالات متداول

1- کرم ضد آفتاب برای پوست چه کاری انجام می‌دهد؟

کرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند.

 

2- آفتاب چه آسیبی به پوست وارد می‌کند؟

چین و چروک و پیری پوست، خشکی، خارش، قرمزی، آفتاب سوختگی، لک و سرطان پوست از جمله آسیب‌هایی است که نور خورشید به پوست وارد می‌کند.

 

3- ضد آفتاب شیمیایی یا معدنی؛ کدام یک بهتر است؟

ضد آفتاب شیمیایی و معدنی مزایای خاص خود را دارند. ضد آفتاب‌های شیمیایی نور UV را جذب کرده، بنابراین پوست شما این اشعه‌ها را جذب نمی‌کند. از سوی دیگر، ضد آفتاب‌های معدنی به دلیل وجود اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم برای افرادی که پوست حساس یا مستعد آکنه دارند، ملایم‌تر و مناسب‌تر هستند.

تحریریه داروخانه صبا

Recent Posts

بهترین پروتئین گیاهی برای بدنسازی

برای بدنسازان و افراد علاقمند به عضله‌سازی، مصرف پروتئین کافی از اهمیت حیاتی برخوردار است.…

3 روز ago

بهترین غذا و مکمل برای تمرین مقاومتی

عضله نقش حیاتی در سلامت کلی ایفا می‌کند. برای به حداکثر رساندن رشد و نمو…

5 روز ago

رژیم پروتئین چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم پروتئین چیست؟ رژیم پروتئین نوعی برنامه غذایی است که در آن میزان مصرف پروتئین…

1 هفته ago

راهکارهای عضله سازی سریع در خانه

عضله ‌سازی در خانه بدون نیاز به تجهیزات و امکانات باشگاه، دور از دسترس نیست.…

1 هفته ago

باورهای غلط درباره مکمل کراتین

کراتین نوعی مکمل است که ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرین‌های با شدت بالا، مقاومت…

2 هفته ago

کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت می‌شود

بسیاری افراد از ایجاد لکه‌های روی صورت خود رنج می‌برند و درصدد برطرف‌کردن آن هستند.…

2 هفته ago