دسته بندی: مقالات

آیا مکمل آمینو تأثیری در کاهش وزن دارد؟

آمینواسید ها به عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار در ساخت پروتئین در بدن ساخته می‌شوند. آمینو اسیدها انواع مختلفی دارند و از ترکیباتی همچون نیتروژن، کربن، هیدروژن و اکسیژن تشکیل می‌شوند. برخی از آسید آمینوها توسط بدن ساخته می‌شوند و به عنوان آمینو اسیدهای غیر ضروری شناخته می‌شوند. در مقابل گروهی از آمینو اسیدها نیز وجود دارند که توسط بدن ساخته نمی‌شوند و باید توسط رژیم‌های غذایی دریافت شوند. یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت این آمینو اسیدها، استفاده از مکمل‌های ورزشی است. در این بین یکی از سوالات متداول اغلب افراد این است که تاثیر مکمل آمینو بر کاهش وزن چیست و آیا آمینو اسید چربی سوز است؟

اگر شما هم جزو چنین افرادی هستید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید؛ چرا که در این مقاله از سایت داروخانه صبا قصد داریم تاثیر مکمل آمینو بر کاهش وزن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با داروخانه صبا همراه باشید.

مکمل آمینو اسید چیست؟

مکمل آمینو اسید یکی از بهترین و کامل‌ترین مکمل‌های بدنسازی موجود در بازار است که فواید بسیار زیادی دارد. این مکمل‌ها حاوی اسید آمینوهای ضروری و غیر ضروری بدن هستند و استفاده از آن‌ها به شما کمک می‌کند که بتوانید عضلاتی زیبا و قدرتمند بسازید. مکمل آمینو اسید از لوسین، ایزولوسین، والین، آرژنین، آلانین، گلیسین، تیروزین و سرین تشکیل می‌شوند.

هر یک از این آمینو اسیدها ویژگی‌های خاص خود را داشته و در نوبه خود تاثیر مثبتی روی بدن ایفا می‌کنند. یکی از شناخته شده‌ترین انواع این مکمل‌های ورزشی، مکمل BCAA نام دارد که آن هم از آمینو اسیدهای شاخه‌دار تشکیل شده است و به دلیل مزایای فراوان خود، در میان ورزشکاران محبوبیت فراوانی دارد. ترکیب این آمینو اسیدها باعث می‌شود که ورزشکاران و بدنسازان بتوانند از مکمل آمینو اسید برای بهبود عملکرد ورزشی خود استفاده کنند.

 

 

آیا آمینو اسید برای لاغری مؤثر است؟

از گذشته تا به امروز تحقیقات بسیار زیادی درباره موضوع لاغری با استفاده از مکمل آمینو صورت گرفته است. مکمل آمینو اسید شامل اسید آمینوهای ضروری بدن هستند و نقش مهمی در بهبود عملکرد ورزشی افراد دارد؛ اما سوال این است که تاثیر مکمل آمینو بر کاهش وزن چگونه است؟ این مکمل‌ها سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند و چربی‌های بدن را متابولیزه می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود که شما بتوانید چربی‌های خود را راحت‌تر بسوزانید و به کاهش وزن بدن کمک کنید.

از طرفی مکمل‌های آمینو نقش مهمی در عضله سازی دارند. در واقع زمانی که شما از این مکمل‌ها استفاده می‌کنید قدرت بدنی بیشتری خواهید داشت و می‌توانید بدنی قدرتمند با عضلات زیبا داشته باشید. به عبارتی زمانی که شما استقامت بدنی خود را افزایش می‌دهید و با قدرت بیشتری تمرین می‌کنید به ساخت توده‌های عضلانی کمک خواهد کرد. ساخت توده‌های عضلانی نتیجه چربی سوزی است. پس مصرف مکمل آمینو اسید با چربی سوزی و عضله سازی به لاغری کمک می‌کند.

 

 

مزایای استفاده از آمینو اسید

آمینو اسیدها مواد مغذی و منحصربه‌فرد هستند که استفاده از آن‌ها مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. مکمل‌های آمینو اسید شامل اسید آمینوهای ضروری بدن هستند و نقش مهمی در بهبود عملکرد ورزشی و عضله سازی دارند. بهره‌مندی از ترکیبات سازنده سبب شده است که مکمل آمینو جزو مکمل‌های محبوب و موثر شناخته شود. اگر شما هم قصد تهیه این مکمل ورزشی را دارید، می‌توانید با ورود به صفحه خرید مکمل آمینو اسید، نمونه‌های متنوعی از این محصول را در سایت ما مشاهده کرده و برای خرید اینترنتی مکمل مورد نظر خود اقدام کنید. به طور کلی مزایای مکمل آمینو اسید عبارتند از:

  • تقویت سیستم ایمنی
  • افزایش استقامت بدن
  • بهبود عملکرد ورزشی
  • کمک به تأمین انرژی
  • کمک به تنظیم خواب
  • سم زدایی از بدن
  • کمک به عضله سازی
  • ریکاوری سریع‌تر بدن
  • کمک به بهبود حلق و خو
  • موثر در بهبود سریع زخم پس از جراحی
  • درمان اختلالات مغزی
  • جلوگیری از تحلیل عضلات
  • جلوگیری از کاهش خستگی پس از تمرین

 

 

مضرات آمینو اسید

مکمل آمینو اسید یکی از کامل‌ترین مکمل‌های ورزشی موجود در بازار است که هیچ‌گونه عارضی به همراه ندارد. برای این که بتوانید نتیجه مطلوبی از مصرف این مکمل‌ها به دست آورید لازم است که قبل از استفاده حتما با پزشک یا مربی خود مشورت کنید. دقت داشته باشید که مکمل آمینو اسید باید طبق دستور پزشک یا مربی مصرف شود. به عبارتی باید از مصرف بیش از اندازه توصیه شده مکمل آمینو خودداری کنید. در صورتی که این نکات را رعایت نکنید ممکن است عوارض زیر را تجربه کنید:

  • دل درد
  • حالت تهوع
  • سردرد

نکته: افرادی که مبتلا به بیماری‌های حساس همچون دیابت، تیروئید هستند یا افرادی که از داروهای مختلف استفاده می‌کنند باید در مصرف این مکمل دقت کنند. چرا که ممکن است مصرف مکمل آمینو با داروها تداخل ایجاد کند.

 

آیا آمینو اسید چربی سوز است؟

آمینو اسیدها جزو مکمل‌های پرطرفداری هستند که فواید بسیار زیادی دارند. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این مکمل‌ها کمک به چربی سوزی بدن است. مکمل آمینو اسید قدرت بدنی افراد را افزایش می‌دهد. این موضوع سبب می‌شود که بتوانید سرعت ریکاوری بدن خود را افزایش دهید. در واقع مصرف آمینو اسید باعث می‌شود که بتوانید با قدرت بیشتری تمرین کنید و از خستگی پس از تمرین جلوگیری کنید.

زمانی که شما تمرین‌های ورزشی خود را با قدرت و بدون خستگی انجام دهید، چربی‌های موجود در بدن شما از بین خواهد رفت. به عبارتی ورزشکارانی که از مکمل آمینو استفاده می‌کنند تمرینات خود را با ست‌های بیشتری انجام دهند و دوره‌های استراحت خود را کمتر کنند. این موضوع به چربی سوزی کمک می‌کند. با توجه به این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت که مکمل آمینو اسید چربی سوز است.

 

 

سخن پایانی

مکمل آمینو اسید یکی از پرطرفدارترین مکمل‌های موجود در بازار است که به عضله سازی، بهبود عملکرد ورزشی و ریکاوری سریع بدن کمک می‌کند.به طور کلی این مکمل‌ها حاوی اسید آمینوهای ضروری و مورد نیاز بدن هستند و مصرف آن‌ها به شما کمک خواهد کرد که بتوانید ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تأمین کنید. در این مقاله از سایت داروخانه صبا، مکمل آمینو اسید را به طور کامل بررسی کردیم؛ همچنین بررسی کردیم که تأثیر مکمل آمینو بر کاهش وزن چیست. در پایان شما می‌توانید نظرات و سوالات خود را با ما و سایر مخاطبین سایت داروخانه آنلاین صبا به اشتراک بگذارید.

 

سوالات متداول

1- مصرف مکمل آمینو اسید برای چه کسانی مفید است؟

مکمل آمینو اسید یکی از کامل‌ترین مکمل‌های موجود در بازار است که همه ورزشکاران و بدنسازان می‌توانند برای افزایش استقامت بدنی و بهبود عملکرد ورزشی خود از آن استفاده کنند.

 

2- آمینو اسیدهای ضروری و غیر ضروری چه تفاوتی با هم دارند؟

اسید آمینوهای ضروری داخل بدن ساخته نمی‌شوند و باید از طریق رژیم غذایی فراهم شوند اما آمینو اسیدهای غیر ضروری توسط بدن ساخته می‌شوند و دریافت آن‌ها به اندازه آمینو اسیدهای ضروری، از اهمیت زیادی برخوردار نیست.

 

3- آیا استفاده از مکمل آمینو اسید برای بدن ضرر دارد؟

مکمل آمینو اسید یکی از مکمل‌های منحصر ‌به فرد است که فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. اگر این مکمل طبق دستور پزشک یا صلاح دید مربی مصرف شود هیچ گونه عوارضی برای شما نخواهد داشت.

 

4- برای دریافت اسید آمینوهای ضروری از چه منابعی می‌توان استفاده کرد؟

برای دریافت اسید آمینوهای ضروری بدن می‌توانید از مکمل ورزشی یا مواد پروتئینی همچون گوشت، غذای دریایی، تخم مرغ، سویا و محصولات لبنی استفاده کنید.

تحریریه داروخانه صبا

Recent Posts

بهترین پروتئین گیاهی برای بدنسازی

برای بدنسازان و افراد علاقمند به عضله‌سازی، مصرف پروتئین کافی از اهمیت حیاتی برخوردار است.…

2 روز ago

بهترین غذا و مکمل برای تمرین مقاومتی

عضله نقش حیاتی در سلامت کلی ایفا می‌کند. برای به حداکثر رساندن رشد و نمو…

4 روز ago

رژیم پروتئین چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم پروتئین چیست؟ رژیم پروتئین نوعی برنامه غذایی است که در آن میزان مصرف پروتئین…

7 روز ago

راهکارهای عضله سازی سریع در خانه

عضله ‌سازی در خانه بدون نیاز به تجهیزات و امکانات باشگاه، دور از دسترس نیست.…

1 هفته ago

باورهای غلط درباره مکمل کراتین

کراتین نوعی مکمل است که ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرین‌های با شدت بالا، مقاومت…

1 هفته ago

کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت می‌شود

بسیاری افراد از ایجاد لکه‌های روی صورت خود رنج می‌برند و درصدد برطرف‌کردن آن هستند.…

2 هفته ago