دسته بندی: مقالات

راهنمای خرید پودر پروتئین بدنسازی

مکمل پروتئین در عملکرد روزانه انسان‌ها نقش حیاتی برعهده دارد و برای رشد عضلات، بهبود عملکرد سیستم ایمنی، تولید مثل و التیام آسیب‌های جسمانی ضروری است. بدن انسان‌ها از پروتئین جهت ساخت و ترمیم بافت‌ها بهره‌ می‌برد و همین مورد منجر به این شده است که پروتئین به یک نیاز اصلی برای رشد عضلات تبدیل شود. همچنین پروتئین به عنوان یک درشت مغذی منجر به بهبود عملکرد مغز نیز می‌شود. در حال حاضر ورزشکاران حرفه‌ای و مبتدی از پودر پروتئین به عنوان مکملی برای رشد عضلات خود استفاده می‌کنند. با مطالعه راهنمای خرید مکمل بدنسازی این امکان را پیدا کنید تا بهترین پودر مکمل را برای خود تهیه فرمایید.

پودر پروتئین از موادی همچون آب پنیر، تخم‌مرغ، سویا و برنج تشکیل شده است که می‌توان آن را با نوشیدنی مخلوط کرد و از مزایای آن بهره‌مند شد. با بررسی راهنمای خرید مکمل پروتئین درمی‌یابیم که این محصول باعث افزایش حجم عضلات، ترمیم بافت‌های بدن، کاهش وزن و ساخت آنزیم‌ها و هورمون‌ها می‌شود. همچنین این مکمل‌ها بر روی سلامت بدن نیز تاثیر زیادی دارند. مصرف مکمل بدنسازی از اولویت‌های بدنسازان بوده و در رشد سریع عضلات این افراد موثر است.

 

راهنمای خرید مکمل بدنسازی

در این قسمت با ارائه راهنمای خرید مکمل بدنسازی به شما کمک می‌کنیم تا بهترین مکمل را برای خود تهیه کنید. امروزه برخی از شرکت‌های سودجو محصولات خود را با مواد افزودنی پر کرده و همین مورد باعث می‌شود تا خیلی از افراد مکمل بی‌کیفیت خریداری کنند. یکی از نکات مهم برای خرید مکمل بدنسازی، تهیه این محصول از فروشگاهی معتبر است. این فروشگاه باید از سابقه درخشانی در تولید و ارائه محصولات باکیفیت برخوردار باشد.

یکی دیگر از نکته‌هایی که باید هنگام خرید مکمل بدنسازی به آن توجه کنید، توجه به برچسب مواد تشکیل‌دهنده آن است. با بررسی برچسب مواد تشکیل‌دهنده مکمل مورد نظر خود می‌توانید نسبت به مواد افزودنی در این محصول اطمینان حاصل کنید.

از آنجایی که پروتئین‌های مختلف دارای سرعت هضم متفاوتی هستند، لازم است تا به نیاز خود برای مصرف این محصولات توجه کنید. به عنوان مثال پروتئین کازئین برای هضم به 6 یا 7 ساعت زمان نیاز داشته و باید قبل از خواب مصرف شود. همچنین پروتئین وی اصل گزینه مناسبی برای بعد از تمرینات بدنسازی است.

خوشبختانه در حال حاضر، پودرهای پروتئینی در طعم‌های مختلفی تولید می‌شوند و شما می‌توانید این محصول را با طعم دلخواه خود خریداری کنید. به علاوه، شما باید پودرهایی تهیه کنید که کمتر از 5 گرم کربوهیدرات داشته باشند؛ زیرا توصیه می‌شود که کربوهیدرات مورد نیازتان را از غذا تامین کنید.

هنگام خرید پودر مکمل بدنسازی به لیبل ایزوله، هیدرولیزه و کنسانتره بودن پروتئین دقت کنید. در صورتی که مبتدی هستید و به لاکتوز حساسیت ندارید؛ نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد برای خرید مکمل‌های ایزوله نخواهید داشت و می‌توانید از پروتئین کنسانتره استفاده کنید.

 

هدف از خرید پودرهای پروتئین چیست؟

با بررسی راهنمای خرید مکمل پروتئین درمی‌یابیم که هدف شما از مصرف این پودر برای انتخاب نوع آن باید مشخص شود. به عنوان مثال برخی از افراد می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند و برخی دیگر، از پودر‌های مکمل پروتئین برای عضله‌سازی استفاده می‌کنند. همچنین پودرهای پروتئین برای تامین مواد مغدی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

مزایای استفاده مکمل بدنسازی

در راهنمای خرید مکمل بدنسازی باید از مزایای این پودرها نیز اطلاع پیدا کنید. یکی از اصلی‌ترین کاربردهای مکمل بدنسازی، افزایش حجم عضلات و افزایش وزن است. به همین خاطر اغلب ورزشکاران برای افزایش وزن و حجم عضلات خود از مکمل‌ها استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر ورزشکاران بیشتر از افراد عادی به پروتئین نیاز دارند و برای جلوگیری از تحلیل عضلات و همینطور افزایش حجم عضلات خود باید به صورت مرتب پروتئین مصرف کنند. استفاده از مکمل‌های پروتئینی امکان تامین نیاز روزانه ورزشکاران را به پروتئین مقدور می‌سازد.

از دیگر مزایای استفاده از مکمل بدنسازی، افزایش قدرت و توان عضلات است. این مورد برای بسیاری از ورزشکاران اهمیت بسیاری دارد. مصرف برخی از مکمل‌های بدنسازی به ورزشکاران در بهبود عملکرد آن‌ها کمک می‌کند. ورزشکاران با مصرف منظم مکمل‌های بدنسازی می‌توانند استقامت خود را افزایش دهند و با تاخیر در بروز خستگی، با انرژی بیشتری به تمرینات ورزشی خود بپردازند. مکمل‌های بدنسازی تاثیر زیادی در افزایش استقامت بدنسازان دارند و باعث بهبود عملکرد ورزشی آن‌ها می‌شوند.

افزون بر تمامی این‌ها، برخی از مکمل‌های بدنسازی نقش مهمی را در افزایش آمادگی جسمانی یک ورزشکار برعهده دارند و به افزایش سرعت ریکاوری کمک می‌کنند. با مصرف این مکمل‌ها درد و کوفتگی عضلانی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

 

5 کاربرد اصلی مکمل بدنسازی برای عضله سازی

در ادامه راهنمای خرید مکمل بدنسازی می‌خواهیم به 5 کاربرد این محصول برای عضله‌سازی اشاره کنیم.

  1. افزایش حجم عضلات: افزایش حجم عضلات یکی از کاربردهای مکمل‌ بدنسازی است. مکمل‌های کربوپروتئینی حاوی موادی هستند که به افزایش وزن ورزشکاران لاغر کمک می‌کنند.
  2. کمک به تامین پروتئین مورد نیاز: مصرف مکمل‌های بدنسازی منجر به تامین پروتئین ضروری بدن می‌شود.
  3. افزایش قدرت: مصرف مکمل‌ها برای ورزشکاران قدرتی اهمیت بیشتری در مقایسه با ورزشکاران معمولی دارد و منجر به افزایش قدرت آن‌ها می‌شود.
  4. پیشگیری و کمک به درمان مصدومیت‌ها: با وجود اینکه آسیب‌های ورزشی به عنوان جز جدایی‌ناپذیر تمرین‌ها محسوب می‌شوند، اما تغذیه مناسب و مصرف برخی از مکمل‌های ورزشی به تقویت مفاصل و تاندون‌ها و همینطور کاهش شاخص‌های التهابی کمک خواهد کرد.
  5. افزایش استقامت: یکی دیگر از کاربردهای اصلی مکمل بدنسازی برای عضله‌سازی، کمک به افزایش استقامت است. شما با مصرف مکمل بدنسازی می‌توانید، انرژی مورد نیاز خود را تامین کرده و عملکردتان را نیز بهبود ببخشید.

 

بهترین مکمل پروتئین برای افزایش وزن

در حال حاضر مکمل‌های بسیاری برای افزایش وزن وجود دارند که در ادامه مطلب راهنمای خرید مکمل بدنسازی به آن‌ها می‌پردازیم.

مکمل‌های پروتئینی یکی از بهترین مکمل‌ها برای افزایش وزن هستند. پروتئین برای افزایش حجم و همینطور رشد عضلات اهمیت زیادی دارد؛ درنتیجه یک مکمل پروتئینی مرغوب و باکیفیت می‌تواند موجب رشد عضلات و همینطور استحکام ساختار آن‌ها شود. شما می‌توانید برای افزایش وزن از مکمل‌های پروتئینی استفاده کنید. بهترین مکمل پروتئین برای افزایش وزن، پروتئین وی است. این پروتئین ارزش غذایی بالایی داشته و امکان عضله‌سازی را برای ورزشکاران فراهم می‌کند.

 

بهترین مکمل پروتئین برای کاهش وزن

مکمل‌های پروتئین می‌توانند نقش مهمی را در کاهش وزن ورزشکاران برعهده داشته باشند. در راهنمای خرید مکمل پروتئین قصد داریم تا شما را با بهترین مکمل پروتئین برای کاهش وزن آشنا کنیم و به بررسی ویژگی‌های این محصول بپردازیم.

در صورتی که هدف شما از مصرف پودر پروتئینی، کاهش وزن است، بایستی پودرهایی که داری برچسب «concentrate» هستند را برای استفاده انتخاب کنید. این عبارت که به معنای غلیظ شده است، جایگزین ایده‌آلی برای یک وعده غذایی خواهد بود. این پودرها حاوی میزان بالایی پروتئین، کربوهیدرات، چربی‌ها، آب و مواد معدنی هستند.

افرادی که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند، لازم است تا این پودر را با آب مخلوط کنند. در صورت مخلوط کردن این پودر با شیر یا ماست، کالری مکمل شما افزایش پیدا کرده و هضم آن دیرتر رخ می‌دهد. در صورتی که می‌خواهید مزه این پودر را تغییر دهید و مصرف آن را برای خود لذت‌بخش‌تر کنید، توصیه می‌کنیم که از آب، یخ و کمی شکر برای هم‌زدن این مخلوط استفاده کنید تا پودر در آب به خوبی حل شود.

 

نحوه استفاده از مکمل بدنسازی

در راهنمای خرید مکمل بدنسازی باید با نحوه استفاده از این مکمل‌ها آشنا شوید. مکمل‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها دارای نحوه استفاده متفاوتی هستند.

دوز مصرفی پروتئین برای یک فرد بالغ متوسط، به ازای هر کیلوگرم وزن بدن 8/0 گرم است. نیاز بدن ورزشکاران حرفه‌ای به پروتئین بیشتر از افرد معمولی است. به همین دلیل ورزشکاران حرفه‌ای باید در روز به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن خود 6/1 تا 7/1 گرم پروتئین مصرف کنند.

نکته دیگری که در زمان مصرف مکمل‌های پروتئینی اهمیت دارد، زمان مصرف آن‌ها است. مکمل‌های پروتئینی در انواع مختلفی تولید می‌شوند که پروتئین وی و پروتئین کازئین از محبوب‌ترین آن‌ها هستند. این دو مکمل هضم آسانی داشته و از مزایای بسیاری برای ورزشکاران برخوردار هستند. از پروتئین وی برای ریکاوری و رشد عضلات استفاده می‌شود. این پروتئین در زمان کوتاهی جذب شده و برای سرعت جذب زیاد آن نیز باید آن را تا حداکثر یک ساعت قبل از تمرین مصرف کنید. پودر کازئین از دیگر مکمل‌های پروتئینی است که هضم آن دیرتر رخ می‌دهد. به همین خاطر پروتئین کازئین را قبل از خواب مصرف می‌کنند.

نیاز واقعی انسان‌ها به پروتئین به عوامل مختلفی همچون سن، میزان فعالیت و تغذیه آن‌ها بستگی خواهد داشت. دوز مصرفی روزانه پروتئین نیز باید با توجه به وزن بدن هر فرد تعیین شود و ورزشکاران باید بدانند که چند اسکوپ پودر را داخل بطری شیکر خود بریزند تا عضله‌سازی مناسبی داشته باشند.

تحقیقات نشان می‌دهد که عضله‌سازی از 30 تا 45 دقیقه بعد از تمرین ادامه پیدا می‌کند و این زمان برای مصرف مکمل فوق‌العاده است؛ زیرا عضله‌سازی به حداکثر میزان خود می‌رسد. از سوی دیگر مصرف پروتئین قبل از خواب تاثیر مستقیمی بر چربی‌سوزی و عضله‌سازی دارد. برای استفاده از پروتئین قبل از خواب می‌توانید، پروتئین کازئین را تهیه کنید.

گینر اصل یکی دیگر از مکمل‌ها برای افزایش وزن و عضله است. گینرها حاوی ترکیباتی از قبیل پروتئین، کربوهیدارت، ویتامین‌ها و موادی مانند آمینواسیدهای شاخه‌دار هستند. بهترین زمان مصرف گینر پس از تمرینات بدنسازی است که منجر به تاثیر زیادی در افزایش عضله‌سازی می‌شود. نحوه استفاده از مکمل گینر به این صورت است که در روزهای تمرین می‌توانید 1 الی 2 پیمانه از محصول را در 250 لیتر نوشیدنی مورد نظر خود اضافه کرده و آن را در طول روز مصرف کنید. در روزهای غیر تمرین نیز دوز این مکمل باید با توجه به نیاز بدنی و نظر مربی صورت گیرد.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در مصرف مکمل‌ها حائز اهمیت است، توجه به رژیم غذایی مناسب خواهد بود. داشتن یک رژیم غذایی مناسب، زیر نظر مربی به شما این امکان را می‌دهد تا از تغذیه عالی در کنار مصرف مکمل برخوردار شوید.

 

خرید مکمل بدنسازی از داروخانه صبا با بهترین قیمت

مکمل بدنسازی از موارد مهم برای رشد و پیشرفت ورزشکاران به شمار می‌رود. انواع مکمل‌ها می‌توانند در جهت رشد عضلات، ریکاوری و افزایش استقامت بدنسازان تاثیر مثبت داشته باشند. از سوی دیگر یکی از مهم‌ترین مواردی که در راهنمای خرید مکمل بدنسازی باید به آن توجه کنید، خرید این محصول از مراکز معتبر است. داروخانه آنلاین صبا به عنوان یک داروخانه اینترنتی معتبر در زمینه فروش انواع مکمل‌های ورزشی و تغذیه فعالیت می‌کند. شما می‌توانید انواع مکمل بدنسازی را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب از این مجموعه خریداری کنید.

 

سخن پایانی

بررسی راهنمای خرید مکمل بدنسازی برای افرادی که به دنبال مصرف مکمل‌های باکیفیت هستند، مفید خواهد بود. مصرف مکمل باعث می‌شود تا ورزشکاران به اهداف ورزشی خود سریع‌تر برسند. مکمل‌ها برای عضله‌سازی، چربی‌سوزی، افزایش وزن و همینطور کاهش وزن مناسب هستند. همچنین مصرف مکمل‌های ورزشی باعث افزایش استقامت و بهبود عملکرد ورزشکاران می‌شوند. مکمل ورزشی پروتئین یکی از محبوب‌ترین مکمل‌ها به شمار رفته و به جلوگیری از کاهش آسیب به بافت ماهیچه‌ها کمک می‌کند. به علاوه، پس از اتمام تمرینات بدنسازی مصرف مکمل پروتئین بر رشد عضلات تاثیر زیادی می‌گذارد و باعث افزایش قدرت آن‌ها می‌شود. به طور کلی توصیه می‌شود که قبل از خرید مکمل، نیاز و هدف خود را به صورت دقیق مشخص کنید تا بتوانید از بین مکمل‌های تولید شده، بهترین آن‌ را خریداری و مصرف کنید.

 

سوالات متداول

1- آیا مکمل‌های بدنسازی برای سلامت مضر هستند؟

خیر، مکمل‌های بدنسازی باید زیر نظر مربی مصرف شوند و برای احتیاط بیشتر به افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود.

 

2- آیا استفاده از پودر پروتئین ضروری است؟

ورزشکاران حرفه‌ای برای رسیدن به اندام ایده‌آل خود و همینطور افزایش استقامت و انرژی نیاز به مصرف پودر پروتئین دارند.

 

3- پودر پروتئین کازئین را چه زمانی مصرف کنیم؟

پروتئین کازئین برای هضم شدن به 6 یا 7 ساعت زمان نیاز دارد. به همین دلیل این مکمل را باید قبل از خواب مصرف کنید.

 

4- مصرف مکمل‌های ورزشی را از چه زمانی در تمرینات ورزشی باید شروع کرد؟

توصیه می‌شود که مصرف مکمل‌های ورزشی را پس از 3 ماه از آغاز تمرینات ورزشی خود شروع کنید.

 

5- آیا تمامی مکمل‌های پروتئینی دارای لاکتوز هستند و از شیر تهیه می‌شوند؟

اغلب مکمل‌های پروتئینی از شیر تهیه می‌شوند، اما برای افرادی که به شیر حساسیت دارند، پروتئین‌های فاقد لاکتوز تولید شده‌اند.

تحریریه داروخانه صبا

Recent Posts

بهترین زمان مصرف پروتئین وی چه موقع است؟

یکی از اصلی‌‌ترین و مهم‌ترین مواد مورد نیاز برای بدن، پروتئین است. این پروتئین‌ها سوخت…

5 ماه ago

بهترین پروتئین گیاهی برای بدنسازی

برای بدنسازان و افراد علاقمند به عضله‌سازی، مصرف پروتئین کافی از اهمیت حیاتی برخوردار است.…

5 ماه ago

بهترین غذا و مکمل برای تمرین مقاومتی

عضله نقش حیاتی در سلامت کلی ایفا می‌کند. برای به حداکثر رساندن رشد و نمو…

6 ماه ago

رژیم پروتئین چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم پروتئین چیست؟ رژیم پروتئین نوعی برنامه غذایی است که در آن میزان مصرف پروتئین…

6 ماه ago

راهکارهای عضله سازی سریع در خانه

عضله ‌سازی در خانه بدون نیاز به تجهیزات و امکانات باشگاه، دور از دسترس نیست.…

6 ماه ago

باورهای غلط درباره مکمل کراتین

کراتین نوعی مکمل است که ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرین‌های با شدت بالا، مقاومت…

6 ماه ago