دسته بندی: مقالات

افزایش هورمون تستوسترون آقایان به صورت طبیعی

یکی از بهترین‌ روش‌هایی که می‌تواند به رشد عضلات در بدن کمک کند، ترشح تستوسترون است. شروع ترشح و تولید این هورمون قبل از تولد نوزاد صورت می‌گیرد. تحقیقات نشان داده، افزایش هورمون تستوسترون آقایان 20 برابر بیشتر از خانم‌هاست.

در واقع به همین دلیل است که این هورمون را یک هورمون مردانه می‌‌خوانند. معمولا زمانی که فرد به سن بلوغ می‌رسد، این ماده نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای در بروز ویژگی‌ها و خصوصیات جنسی مردانه و رشد اندام‌های فیزیکی بر عهده دارد. در این مقاله بهترین روش‌ افزایش سطح تستوسترون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

افزایش سطح هورمون تستوسترون

روش‌های متفاوتی برای افزایش هورمون تستوسترون آقایان وجود دارد که در ادامه برخی از آنها به صورت خلاصه و مفید معرفی خواهند شد. این روش‌ها از جمله بهترین روش‌های افزایش سطح این هورمون مردانه خواهند بود و بدون شک استفاده از آنها می‌تواند نتایج قابل توجهی را به بار آورد.

 

1- مصرف مواد غذایی

یکی از را‌ه‌های افزایش سطح هورمون تستوسترون خوردن مواد غذایی است. مواد غذایی زیر از جمله موادی هستند که می‌توانند باعث افزایش سطح این هورمون در خون شوند:

  • مصرف ماهی به نام ماهی تن
  • نوشیدن شیر کم چرب
  • خوردن خارخاسک
  • مصرف زرده تخم مرغ
  • مصرف حبوباتی مانند لوبیا
  • مصرف زنجبیل
  • مصرف مواد غذایی که به اندازه کافی ویتامین دی در آنها وجود دارد
  • گوشت گاو
  • میل کردن غذاهای دریایی که یکی از آنها شاه میگو است
  • غلاتی که با مواد مغذی غنی شده اند

خوردن مواد غذایی فوق می‌تواند در طولانی مدت موجب افزایش میزان تستوسترون در خون شود. این روش یکی از بی خطرترین روش‌های ممکن می‌باشد. پیشنهاد می شود درباره بهترین مولتی ویتامین بخوانید.

2. داشتن خواب کافی

از دیگر راه‌هایی که می‌تواند باعث افزایش هورمون تستوسترون آقایان در خون شود، داشتن خواب کافی است. افرادی که قصد دارند به صورت طبیعی میزان این هورمون را در خون خود افزایش دهند، باید از ساعت 11 شب تا 7 صبح استراحت کنند.

بی‌نظمی و نداشتن خواب کافی یکی از عواملی است که باعث کاهش سطح هورمون تستوسترون در خون می‌شود. طی تحقیقی که روی 30 مرد جوان انجام شد، نتیجه بسیار جالب توجهی به دست آمد.

در این تحقیق میزان هورمون تستوسترون خون افرادی که به مدت یک هفته و در هر شب حدود 10 ساعت خواب آرام و کافی داشتند، از بقیه مردانی که از این شرایط برخوردار نبودند، بالاتر بود. در مرحله دیگری از این تحقیق، به این افراد اجازه داده شد تا تنها 5 ساعت در شب استراحت کند.

وقتی یک هفته به پایان رسید، میزان هورمون در خون آنها اندازه گیری شد و مشخص شد که میزان تستوسترون در خون آنها به 15درصد کاهش پیدا کرده است.

این تحقیق به خوبی ثابت می‌کند که زندگی فرد و شرایطی که دارد می‌تواند باعث تغییرات هورمونی در بدن شود. بنابراین یکی از طبیعی‌ترین و بهترین راه‌‌ها برای افزایش میزان تستوسترون، استراحت و خواب کافی است. بهتر است به صورت میانگین، افراد حدود 8 ساعت در طی شب به استراحت بپردازند. پیشنهاد می شود درباره پاکسازی کبد بخوانید.

 

3. کم کردن میزان استرس

تا به اینجای متن حتما متوجه شده‌اید که برای افزایش هورمون تستوسترون آقایان باید یک زندگی آرام و متعادل را تجربه کرد. کسانی که زندگی آرام و بدون استرسی دارند و یا افرادی که به خوبی می‌دانند چگونه باید در مواجهه با استرس ها و مشکلات زندگی آرامش خود را حفظ کنند، از نظر وجود این هورمون در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند.

تحقیقات زیادی بر روی تاثیر استرس بر افزایش یا کاهش این هورمون انجام شده است و تمام آنها ثابت می‌کنند که داشتن یک زندگی آرام، گوش کردن به موسیقی مورد علاقه، حرف زدن با اطرافیان و دوستان، ورزش کردن، مسافرت و یا انجام فعالیت‌های مورد علاقه از جمله طبیعی‌ترین و بهترین روش‌های افزایش میزان تستوسترون به شمار می‌روند.

هورمونی که به آن هورمون استرس گفته می‌شود، کورتیزول بوده و جالب است که بدانید که افزایش کورتیزول در بدن با کاهش میزان تستوسترون در بدن آقایان همراه است. بنابراین کاهش استرس و کاهش میزان این هورمون در بدن باعث افزایش ترشح میزان تستوسترون در بدن خواهد شد. پیشنهاد می شود درباره بهترین مکمل برای شکم بخوانید.

4. کاهش میزان الکل

کاهش مصرف الکل نیز بهترین روش افزایش سطح تستوسترون، به شمار می‌رود. نوشیدنی‌های الکلی و یا دخانیات باعث کاهش سلامت عمومی بدن افراد شده و می‌تواند باعث ایجاد مشکلات عصبی در آنها شود.

مشکلات عصبی همراه با افزایش میزان کورتیزول در بدن همراه بوده و همان‌طوری که در فوق به آن اشاره شد، افزایش کورتیزول خون با کاهش میزان تستوسترون همراه خواهد بود. به همین دلیل اجتناب از مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی می‌تواند باعث افزایش هورمون تستوسترون آقایان شود.

 

5. انجام ورزش و کم کردن وزن

تحقیقات زیادی در مورد وجود ارتباط بین وزن و میزان هورمون تستوسترون انجام شده و نتایجی که به دست آمده نشان می‌دهد که افرادی که وزن بالایی دارند، کمترین میزان هورمون تستوسترون در خون را دارا هستند.

بنابراین افرادی که چاق بوده و شاخص توده بدنی آنها نشان از اضافه وزن و یا چاقی آنها می‌دهد، برای افزایش سطح هورمون تستوسترون باید شروع به انجام فعالیت‌های ورزشی و کاهش وزن کنند. این روش می‌تواند به آنها کمک کند تا بتوانند میزان این هورمون را در خون خود افزایش دهد. پیشنهاد می شود درباره کراتین چیست بخوانید.

6. مصرف مکمل‌های ورزشی

مصرف مکمل‌های ورزشی نیز می‌توانند بهترین روش افزایش سطح تستوسترون، به شمار روند. این مکمل‌ها بدن را تحریک کرده و موجب افزایش میزان این هورمون مردانه در خون می‌شوند. افرادی که هیچ یک از شرایط بالا را رعایت نمی‌کنند مجاز نیستند مکمل‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد را مورد مصرف قرار دهند. مکمل‌های زیر موجب افزایش این هورمون در بدن می‌شوند:

جمع بندی

در این متن در مورد بهترین روش‌های افزایش هورمون تستوسترون آقایان صحبت شد. نکته‌ای که با توجه به موارد بالا باید ذکر گردد آن است که برای افزایش طبیعی این ماده در خون، باید یک زندگی نرمال و طبیعی، بدون استعمال دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی، زندگی آرام و تا حد امکان بدون استرس را تجربه کرد.

افرادی که وزن بالایی دارند باید با انجام فعالیت‌های ورزشی و رعایت رژیم، سعی کنند وزن خود را کاهش دهند. معمولا بهترین روش افزایش تستوسترون در خون، روش‌هایی طبیعی است که در این متن به آنها اشاره شد. پیشنهاد می شود درباره عوارض قرص انرژی زا بخوانید.

 

سوالات متداول

روش های افزایش سطح تستوسترون آقایان کدام اند؟

1. مصرف مواد غذایی 2. داشتن خواب کافی 3. کم کردن میزان استرس 4. کاهش میزان الکل 5. انجام ورزش و کم کردن وزن 6. مصرف مکمل‌ های ورزشی.

بهترین روش افزایش سطح تستوسترون کدام است؟

کاهش مصرف الکل و استفاده از مکمل‌ های ورزشی می‌توانند بهترین روش افزایش سطح تستوسترون، به شمار روند.

تحریریه داروخانه صبا

View Comments

Recent Posts

بهترین غذا و مکمل برای تمرین مقاومتی

عضله نقش حیاتی در سلامت کلی ایفا می‌کند. برای به حداکثر رساندن رشد و نمو…

1 روز ago

رژیم پروتئین چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم پروتئین چیست؟ رژیم پروتئین نوعی برنامه غذایی است که در آن میزان مصرف پروتئین…

4 روز ago

راهکارهای عضله سازی سریع در خانه

عضله ‌سازی در خانه بدون نیاز به تجهیزات و امکانات باشگاه، دور از دسترس نیست.…

5 روز ago

باورهای غلط درباره مکمل کراتین

کراتین نوعی مکمل است که ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرین‌های با شدت بالا، مقاومت…

1 هفته ago

کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت می‌شود

بسیاری افراد از ایجاد لکه‌های روی صورت خود رنج می‌برند و درصدد برطرف‌کردن آن هستند.…

2 هفته ago

راهنمای خرید بهترین کرم ضدآفتاب و روشن کننده پوست

کرم ضد افتاب و روشن‌کننده از ضروری‌ترین محصولات روتین به‌شمار می‌آید که در روزهای گرم…

4 هفته ago