مقالات

کرم پودر مایع بهتر است یا استیکی؟

کرم پودر یکی از انواع لوازم آرایشی است و برای آرایش کردن و کاور کردن صورت استفاده می‌شود. تنوع بالای این محصول انتخاب را تا حدودی سخت کرده است. از سوی دیگر هنگام خرید کرم پودر باید به ویژگی‌های دیگری مانند بافت، ترکیبات و فرمولاسیون، نوع پوست، پوشش انتهایی (مات یا براق)، برند و قیمت محصول نیز توجه کرد. با توجه به تأثیر بالای کرم پودر در آرایش، در صورت انتخاب اشتباه، قطعاً به نتیجه دلخواه نخواهید رسید. با این تفاسیر قبل از خرید باید با انواع کرم پودرها و کاربرد آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید مناسب‌ترین محصول را انتخاب کنید. یکی از مهم‌ترین سوالات خانم‌ها در مورد کرم پودر این است که کرم پودر مایع بهتر است یا استیکی؟

کرم پودرها انواع مختلفی دارند و بسته به نوع کرم پودر نتیجه متفاوتی خواهند داشت؛ بنابراین، مهم است که پوست خود را بشناسید و بدانید چه نوع کرم پودری برای پوست شما مناسب است. باید کرم پودری را انتخاب کنید که در کنار سبک بودن، مشکلات پوست شما را به میزان دلخواه بپوشاند؛ اما در بین کرم‌های استیکی، مایع، کرمی یا پودری کدام بهتر است؟ برای انتخاب کرم پودر مناسب ابتدا باید این کرم پودرها را بشناسید، پس با ما همراه باشید.

کرم پودر چیست؟

کرم پودر یکی از لوازم آرایشی ضروری در روتین آرایش است که به پوست صورت شما ظاهری سالم، شاداب و زیبا می‌بخشد. علاوه بر این، حتی کوچک‌ترین آثار خستگی و هر نوع نقصی در پوست را از بین می‌برد و به خوبی با نیازهای هر نوع پوست مطابقت دارد.

کرم پودر محصولی است که برای اصلاح عیوب صورت و بهبود چهره طراحی می‌شود. انواع مختلفی از این محصول موجود است که از نظر شکل و ساختار متفاوت هستند. کرم پودر علاوه بر پوشاندن لک‌ها و عیوب صورت، کاربردهای دیگری نیز دارد. هر کرم پودر بر اساس ساختار خود خواص منحصر به فردی خواهد داشت.

می‌توانید هر روز از کرم پودر استفاده کنید. این محصول زیبایی می‌تواند در هر شرایطی نتایج ویژه‌ای برای شما به همراه داشته باشد. برخلاف تصور عموم، کرم پودر خوب نه تنها به پوست شما آسیبی نمی‌رساند، بلکه گاهی اوقات به شما کمک می‌کند از پوست خود محافظت کنید.

تطبیق پذیری این محصول با پوست شما یکی از ویژگی‌هایی است که باید در نظر بگیرید و برای هر موقعیتی مثلاً یک روز عادی در محل کار، یک گردهمایی خانوادگی یا یک مهمانی بزرگ، می‌توانید کرم پودر مناسب را انتخاب کنید. خبر خوب این است که بر خلاف تصور رایج، این لوازم آرایشی اگر به درستی انتخاب شود آسیب جدی به پوست شما نمی‌رساند و برخی از آن‌ها از پوست شما نیز محافظت می‌کنند.

 

منظور از کرم پودر استیکی چیست؟

کرم پودر استیکی متعلق به دسته کرم پودر‌های جامد است که به کرم پودر مات نیز شهرت دارد. این نوع کرم پودر بافت نسبتاً سنگینی دارد و برای پوشاندن لک‌ها مناسب است. کرم پودر استیکی کمی سخت روی پوست پخش می‌شود، بافت خشکی دارد و برای پوست‌های خیلی خشک مناسب نیست. یکی دیگر از مزایای این کرم پودرها حمل آسان آن‌ها است. به لطف بسته بندی فشرده، کرم پودرهای استیکی فضای کمی را اشغال می‌کنند.

کرم پودر استیکی یا پن استیک تقریباً جامد است. بافت فشرده این محصول سه مزیت را به شما می‌دهد. اولاً به دلیل تراکم زیاد، تعداد دانه‌های رنگی بسیار بالایی دارد. این مقدار رنگ‌دانه به شما پوشش زیادی می‌دهد. دوم اینکه قلم این کرم پودر به دلیل شکلی که دارد باعث می‌شود حمل آن بسیار آسان باشد و به راحتی در کیف دستی شما جا می‌شود. مزیت سوم استفاده سریع از این محصول برای ترمیم آرایش در مواقع ضروری است. اگر آرایش شما در محل کار یا وسط یک مهمانی احتیاج به تمدید داشته باشد، کرم پودر استیکی سریع‌ترین محصول برای ترمیم آرایش با کمترین نیاز به دقت خواهد بود.

این نوع کرم پودر سفت و مات است، بنابراین رنگ‌دانه بیشتری دارد و پوست را بهتر می‌پوشاند. اگر کرم پودر مایع را دوست ندارید و می‌خواهید پوست خود را به خوبی بپوشانید، کرم پودر استیکی برای شما مناسب‌تر است. افراد پرمشغله از تطبیق پذیری، سازگاری و کارایی این محصول بهره‌مند خواهند شد. می‌توانید این کرم پودر را مستقیماً روی پوست بمالید و با برس یا اسفنج آن را صاف کنید. انواع کرم پودرهای استیکی به دلیل خشکی برای پوست‌های معمولی و حساس مناسب هستند.

 

 

منظور از کرم پودر مایع چیست؟

یکی از رایج‌ترین انواع کرم پودر مدل مایع آن است که در شیشه‌های پمپی و تیوپی بسته بندی می‌شود. در واقع، برای هر نوع پوست و رنگ پوست، یک کرم پودر مایع خوب وجود دارد. بهترین کرم پودرهای خارجی هم از این نوع هستند. این محصول پرکاربرد است و با توجه به پوشش دهی به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می‌شود که مدل سنگین آن برای میکاپ حرفه‌ای و مدل لایت برای استفاده روزمره مناسب است. همچنین می‌توان کرم پودر مایع را با مرطوب کننده، هایلایتر، پرایمر یا هر کرم پودر مایع دیگری با رنگ متفاوت ترکیب کرد. این محصولات معمولاً دارای درصد SPF هستند و می‌توان آن‌ها را ضد آفتاب‌های رنگی در نظر گرفت.

کرم پودر بافت غلیظ و روانی دارد و به راحتی روی پوست پخش می‌شود. این نوع کرم پودر برای انواع پوست مناسب است و بسته به نوع پوست، ماندگاری و غلظت متفاوتی دارد و دارای طیف‌های مختلف رنگی از جمله بژ روشن، بژ طبیعی، گندمی و سبز خواهد بود. اکثر برندها نیز اعداد مختلفی از هر طیف را برای این نوع کرم پودر ارائه می‌دهند. به این ترتیب می‌توانید کرم پودری تهیه کنید که به رنگ پوست شما نزدیک‌تر باشد و پوششی طبیعی ایجاد کند. استفاده از این نوع کرم پودر نیاز به مهارت خاصی ندارد و برای افراد مبتدی کاملاً مناسب است. کرم پودر مایع به راحتی با برس، اسفنج آرایشی و حتی با دست پخش می‌شود. مزیت اصلی کرم پودر مایع پخش یکنواخت آن بر روی سطح پوست است.

به طور معمول هر کسی می‌تواند از این محصول استفاده کند. تنها مشکل این محصول این است که در هنگام استفاده به دقت بالایی نیاز دارد. اگر از کرم پودر مایع بیش از حد روی پوست خود استفاده کنید، آرایش شما به سرعت خراب می‌شود.

کرم پودر مایع از نظر ماندگاری، غلظت و درجه آب‌رسانی انواع مختلفی دارد. به علاوه پایداری آن نسبت به سایر انواع کرم پودر کمتر است. از آنجایی که پوست شما به طور مداوم در طول روز در حال تولید چربی است، باید کرم پودر را دوباره استفاده کنید.

 

دلیل استفاده از کرم پودر چیست؟

کرم پودر یکی از مهم‌ترین محصولات آرایشی است که معمولاً در کیف یا روی میز لوازم آرایش هر خانمی یافت می‌شود. این محصول آرایشی کاربردی به راحتی می‌تواند تمام عیوب پوست صورت را بپوشاند و به همین دلیل یک محصول بسیار محبوب است. کرم پودر تمام علائم خستگی، چین و چروک پوست، جوش و جای زخم را پوشش می‌دهد و به زیباتر شدن زنان و افزایش اعتماد به نفس آن‌ها کمک می‌کند.

این موارد باعث شده است که کرم پودرها بخش زیادی از محصولات آرایشی و بهداشتی موجود در بازار را به خود اختصاص دهند؛ بنابراین در فرایند خرید کرم پودر اغلب با کیفیت‌های متفاوتی از این محصول مواجه می‌شوید. از سوی دیگر، از آنجایی که مردم در سراسر جهان پوست‌هایی با طیف رنگی بسیار متفاوت دارند، کرم پودرها نیز در رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و می‌توانید هم‌زمان چندین کرم پودر از روشن تا تیره داشته باشید.

این محصول به همان اندازه که می‌تواند عیوب پوست را بپوشاند و پوست را صاف کند، در صورت استفاده نادرست، می‌تواند عیوب صورت را نیز بیشتر نمایش دهد. همان‌طور که گفتیم کرم پودرها انواع مختلفی دارند که شامل کرم پودرهای مایع و استیکی هستند. حال سوال پیش می‌آید که کرم پودر مایع بهتر است یا استیکی؟

 

 

کرم پودر مایع بهتر است یا استیکی؟

هر نوع کرم کاربردهای متفاوتی دارد؛ بنابراین نمی‌توان گفت که یک نوع کرم پودر خوب است و انواع دیگر کرم پودر کاربردی نیست. هر کدام از این کرم پودرها خواص و فواید متفاوتی نسبت به انواع دیگر دارند. شما می‌توانید بر اساس نوع پوست خود و نوع مراسمی که در آن شرکت می‌کنید کرم پودر مناسب را انتخاب کنید.

در مورد اینکه کرم پودر مایع بهتر است یا استیکی باید گفت کرم پودر مایع عیوب پوست را می‌پوشاند و چهره را صاف و یکدست می‌کند. با این حال، به دلیل ماندگاری کوتاه آن، ممکن است نیاز به تجدید آن داشته باشید. اگر چه این نوع کرم پودر ماندگاری کوتاهی دارد، اما همچنان برای مواقع مهم و موقعیت‌هایی که زمان زیادی برای آرایش ندارید، گزینه خوبی است. کرم پودر مایع هم برای آرایش روزانه و هم برای آرایش شب و زمانی که می‌خواهید ظاهری شاداب به صورت خود بدهید مناسب است. می‌توانید از کرم پودرهای مایع با بافت سبک‌تر برای استفاده روزمره و کرم پودرهای غلیظ‌تر برای آرایش حرفه‌ای‌تر استفاده کنید و تمام عیوب صورت را بپوشانید.

در مورد کرم پودرهای استیکی باید گفت که این نوع کرم پودرها بافت سنگین‌تری دارند و ماندگاری بالایی برای شما به همراه خواهند داشت. این کرم پودرها بیشتر برای پوست‌های چرب و مختلط مناسب هستند؛ زیرا بافت خشکی دارند و اگر پوست خشکی داشته باشید، ظاهر خوبی روی پوست شما نخواهند داشت.

 

 

معرفی با کیفیت‌ترین برند کرم پودر موجود در داروخانه و بازار

اکنون که با کرم پودرهای استیکی و مایع آشنا شدید و می‌دانید کدام کرم پودر در چه شرایطی برای شما مناسب‌تر است، قصد داریم چند نمونه از بهترین کرم پودرهای استیکی و مایع موجود در بازار و داروخانه آنلاین را به شما معرفی کنیم:

 

کرم پودر استیکی وت ‌اند وایلد (Wet & Wild Sticky Powder)

استفاده از کرم پودر راهی برای پوشاندن لکه‌ها و عیوب است، بنابراین مورد استفاده و استقبال قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های یک کرم پودر خوب سازگاری با پوست و سبکی آن است. در مورد اینکه کرم پودر مایع بهتر است یا استیکی، باید گفت کرم پودرهای استیکی به دلیل بافت جامدشان معمولاً به راحتی پخش نمی‌شوند و برای پخش شدن نیاز به تلاش و حوصله بیشتری دارند، اما کرم پودر استیکی وت اند وایلد مدل فتوفوکوس Wet & Wild Sticky Powder شما را ناامید نخواهد کرد! این محصول با بافت نرمی که دارد به راحتی روی پوست پخش می‌شود. این کرم پودر حاوی روغن آرگان و عصاره روغن دانه آفتابگردان است و به شما کمک می‌کند تا پوششی یکنواخت داشته باشید و پوستی صاف را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در ابتدا باید بگوییم که کرم پودر فتو فوکوس گزینه بسیار مناسبی برای خانم‌های پرمشغله امروزی است که نیاز به کرم پودر در کیف آرایش خود دارند؛ چون مشکل جابجایی و استفاده از کرم پودر مایع را ندارد. در ضمن این نوع کرم پودر نسبت به کرم پودرهای مایع به صرفه‌تر است و خیلی دیرتر تمام می‌شود. همچنین کنترل میزان مصرف این کرم پودر بسیار آسان است و به راحتی می‌توانید هر مقدار دلخواه از آن را روی پوست خود بمالید.

ویژگی‌های کلیدی این کرم پودر عبارت‌اند از:

  • تست شده در شرایط نوری مختلف، به همراه و بدون فلاش دوربین
  • طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها برای رنگ‌های مختلف پوست را دارد.
  • حاوی روغن آرگان و روغن تخمه آفتابگردان است.
  • مرطوب کننده قوی برای پوست
  • پوشش متوسط ​​به بالا
  • پوشش یکنواخت
  • بافت سبک
  • ماندگاری بالا
  • جلوه نیمه مات

 

کرم پودر کالیستا با ماندگاری بالا و مات

 

وقتی برای آرایش صورت خود جلوی آینه می‌ایستید، کرم پودری که با پوست شما سازگار است می‌تواند حس خوبی از آرایش شیک و ماندگار به شما بدهد. کرم مایع ماندگار و مات Calista به دلیل کیفیت و ماندگاری طولانی توجه مشتریان را به خود جلب کرده است. این محصول علاوه بر پوشش دهی بالا دارای خواص درمانی نیز خواهد بود.

کرم پودر یکی از پرمصرف‌ترین محصولات در لوازم آرایشی زنانه است که به دلیل تماس مستقیم با پوست، کیفیت و سازگاری آن با انواع پوست اهمیت زیادی دارد. عملکرد کرم پودرها پوشاندن لکه‌ها و عیوب پوستی است تا زیبایی صورت شما دو چندان شود.

از این رو این محصول در انواع مختلفی به فروش می‌رسد که نوع مات آن پوشش بالایی بر روی پوست دارد و پوست شما را صاف و یکدست می‌کند. این کرم پودر کالیستا که در دسته کرم پودرهای مایع و مات قرار می‌گیرد به لطف استفاده از مواد مرغوب، ظاهری نرم و مخملی به صورت شما می‌بخشد. این محصول فاقد پارابن بوده و در 6 رنگ مختلف برای انواع پوست تولید شده است.

کرم پودر مات و ماندگار کالیستا دارای چربی و رطوبت کنترل شده و از بهترین مواد اولیه شرکت‌های اروپایی تهیه شده است. از آن جایی که بیشتر خانم‌ها به دلیل استفاده مکرر از کرم پودر از خشکی و کم آبی پوست خود رنج می‌برند، در ترکیب کرم پودرهای کالیستا از مواد مرطوب کننده استفاده می‌شود.

کرم پودر با دوام کالیستا مدل لانگ لستینگ اند مت ماندگاری بالایی دارد و نیازی به تکرار در طول روز نخواهد داشت. بافت این کرم پودر بسیار سبک است و روی پوست احساس سنگینی به شما نمی‌دهد. این کرم پودر برای انواع پوست مناسب است و در تمام طول روز ظاهری طبیعی، زیبا و شاداب به پوست شما می‌بخشد. کرم پودر مات و ماندگار کالیستا پوستی صاف و یکدست را تضمین می‌کند.

 

کرم پودر دبورا

کرم پودر بادوام دبورا مدل پرفکت 24ساعته یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین کرم پودرهای این برند ایتالیایی است که بافت ابریشمی و پوشانندگی بالایی دارد و لک‌ها و عیوب صورت را به خوبی می‌پوشاند. کرم پودر دبورا برای انواع پوست مناسب است، درخشندگی پوست را از بین می‌برد و از براق شدن و چرب شدن پوست جلوگیری می‌کند.

کرم پودر دبورا دارای کمپلکس بی‌نظیر پاور استی است که ماندگاری آن را تا 24 ساعت افزایش می‌دهد. کرم پودر اصلی دبورا دارای تأییدیه متخصص پوست و دارای SPF10 است که می‌تواند از پوست در برابر اثرات مضر آفتاب نیز محافظت کند.

مشخصات کرم پودر دبورا به شرح زیر است:

  • پوشش بالا
  • ماندگاری طولانی
  • دارای SPF10
  • بافت ابریشمی
  • پوشش مخملی و طبیعی
  • از براق شدن پوست جلوگیری کنید
  • مناسب برای انواع پوست
  • تست شده و تأیید شده توسط متخصصین پوست

 

کرم پودر آموتیا

کرم پودر بدون چربی آموتیا یک کرم پودر ایرانی از برند بی‌نظیر آموتیا با پوشانندگی و ماندگاری بالا مناسب برای انواع پوست‌ها ظاهری مات و مخملی به پوست می‌دهد. کرم پودر آموتیا حاوی ویتامین‌های A، C، E، آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب مفید بوده که برای پوست‌های حساس مناسب است و همچنین از پوست در برابر رطوبت و تعریق محافظت می‌کند. برند آموتیا یک برند ایرانی باکیفیت تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی است که با توجه به تمامی فاکتورهای جهانی با سایر برندهای خارجی رقابت می‌کند.

ویژگی‌های کرم پودر آموتیا شامل موارد زیر است:

  • پوشانندگی و ماندگاری بالا
  • کاور مات و مخملی
  • حاوی ویتامین‌های A، C، E
  • مقاوم در برابر عرق و رطوبت
  • مناسب برای انواع پوست
  • جلوگیری از پیری پوست
  • بدون تست حیوانی

 

سخن پایانی

کرم پودر پایه‌‌ای است که آرایش خود را روی آن اعمال می‌کنید. به طور خاص، کرم پودر یک محصول آرایشی است که روی صورت و گاهی اوقات گردن، سینه و بدن استفاده می‌شود تا پوست را یکدست کند.

کرم پودر انواع مختلفی دارد. برخی از آن‌ها فقط سطح پوست را صاف می‌کنند، برخی دیگر توانایی پوشاندن لکه‌ها و عیوب پوست را دارند. کرم پودرها شامل انواع استیکی و مایع هستند. اینکه کرم پودر مایع بهتر است یا استیکی بستگی به نوع پوست شما و استفاده‌ای که از آن می‌کنید دارد. معمولاً از کرم پودرهای سنگین‌تر برای مراسم و جشن‌های مهم و از کرم پودرهای سبک‌تر برای محل کار یا مجالس دوستانه و صمیمی استفاده می‌شود.

 

سوالات متداول

1- کرم پودر چیست؟

کرم پودر یکی از لوازم آرایشی اصلی در روتین آرایش است که به پوست صورت شما ظاهری سالم، شاداب و زیبا می‌بخشد. کرم پودر پایه‌ای برای مابقی آرایش محسوب می‌شود.

 

2- دلیل استفاده از کرم پودر چیست؟

کرم پودر یکی از مهم‌ترین محصولات آرایشی است. این محصول آرایشی کاربردی به راحتی می‌تواند تمام عیوب پوست صورت را بپوشاند و به همین دلیل یک محصول بسیار محبوب است.

 

3- منظور از کرم پودر استیکی چیست؟

کرم پودر استیکی متعلق به دسته کرم پودر‌های جامد است که به کرم پودر مات نیز شهرت دارد. کرم پودر استیکی یا پن استیک تقریباً جامد است و بافت فشرده‌ای دارد.

 

4- منظور از کرم پودر مایع چیست؟

یکی از رایج‌ترین انواع کرم پودر مدل مایع آن است که در شیشه‌های پمپی و تیوپی بسته بندی می‌شود. کرم پودر بافت غلیظ و روانی دارد و به راحتی روی پوست پخش می‌شود.

 

5- کرم پودر مایع بهتر است یا استیکی؟

هر نوع کرم کاربردهای متفاوتی دارد؛ بنابراین نمی‌توان گفت که یک نوع کرم پودر خوب است و انواع دیگر کرم پودر کاربردی نیست. هر کدام از این کرم پودرها خواص و فواید متفاوتی نسبت به انواع دیگر دارند. شما می‌توانید بر اساس نوع پوست خود و نوع مراسمی که در آن شرکت می‌کنید، کرم پودر مناسب را انتخاب کنید.

تحریریه داروخانه صبا

Recent Posts

بهترین پروتئین گیاهی برای بدنسازی

برای بدنسازان و افراد علاقمند به عضله‌سازی، مصرف پروتئین کافی از اهمیت حیاتی برخوردار است.…

6 روز ago

بهترین غذا و مکمل برای تمرین مقاومتی

عضله نقش حیاتی در سلامت کلی ایفا می‌کند. برای به حداکثر رساندن رشد و نمو…

1 هفته ago

رژیم پروتئین چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم پروتئین چیست؟ رژیم پروتئین نوعی برنامه غذایی است که در آن میزان مصرف پروتئین…

1 هفته ago

راهکارهای عضله سازی سریع در خانه

عضله ‌سازی در خانه بدون نیاز به تجهیزات و امکانات باشگاه، دور از دسترس نیست.…

2 هفته ago

باورهای غلط درباره مکمل کراتین

کراتین نوعی مکمل است که ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرین‌های با شدت بالا، مقاومت…

2 هفته ago

کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت می‌شود

بسیاری افراد از ایجاد لکه‌های روی صورت خود رنج می‌برند و درصدد برطرف‌کردن آن هستند.…

3 هفته ago