دسته بندی: مقالات

بهترین غذاهای بدنسازی: لیست 28 غذای پروتئین دار بدنسازی

بدن انسان همواره به تغذیه مناسب نیازمند است، به خصوص کسانی که قصد دارند تا عضلات محکم و قوی داشته باشند، باید به تغذیه سالم اهمیت دهند. بیشتر افرادی که در بدنسازی فعالیت دارند، به این مسأله توجه خاصی دارند و لازم است که از غذا‌های بدنسازی بیشتر استفاده کنند.

پروتئین واژه بسیار آشنایی است که باید از غذا‌های مختلف برای تقویت عضلات بدن تأمین شود. آیا تا به حال دقت کرده‌اید که کدام غذا‌ها پروتئین بیشتری دارند؟ آیا از میزان پروتئین مورد نیاز بدن در هر روز اطلاع دارید؟ ما در این مطلب با شما در مورد غذا‌های بدنسازی و بهترین مواد غذایی پروتئین دار سخن خواهیم گفت.

 

لیست مواد غذایی پروتئین دار برای بدنسازی (بهترین غذاهای بدنسازی)

مصرف موادی که در آن‌ها مقدار قابل توجهی پروتئین وجود دارد، برای عضله‌سازی در ورزش بدنسازی بسیار مفید می‌باشد. از جمله مواد غذایی که پروتئین‌ها یکی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن‌ها محسوب می‌شوند، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

1. لوبیا سیاه

یکی از مواد غذایی پروتئین‌دار، لوبیا سیاه است. در هر 100 گرم از این ماده غذایی، نزدیک به 9 گرم پروتئین وجود دارد و به همین سبب، ماده بسیار مناسبی برای بدنسازان به شمار می‌رود. البته باید توجه داشت افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، بهتر است این نوع لوبیا را مصرف نکنند.

 

2. لوبیا لیما

از دیگر مواد پروتئین‌دار، می‌توانیم به لوبیا لیما اشاره کنیم. در هر 100 گرم از این نوع لوبیا نیز 8 گرم پروتئین مشاهده می‌شود. این لوبیا در ایران معروف نیست و بومی آمریکای میانه و آمریکای جنوبی می‌باشد.

 

3. ذرت

یکی از دم دستی‌ترین مواد غذایی که می‌توان آن را نیز به لیست غذا‌های بدنسازی اضافه کرد، ذرت است. در هر 100 گرم از ذرت نزدیک به 16 گرم پروتئین وجود دارد که این میزان، مقدار قابل توجهی است. با خوردن این ماده غذایی، کلسیم و برخی مواد معدنی مورد نیاز بدن را تأمین کنید. پیشنهاد می شود جهت خرید پودر پروتئین کلیک کنید.

4. ماهی سالمون

از دیگر غذا‌های بدنسازی می‌توان به ماهی سالمون اشاره کرد. در 100 گرم از این ماده غذایی 23 گرم پروتئین وجود داشته و ورزشکاران علاوه بر دریافت این ماده می‌توانند امگا 3 و 6 مورد نیاز بدن را نیز تأمین کنند.

 

5. تخم مرغ

از دیگر مواد غذایی که مقدار خوبی پروتئین دارد تخم مرغ است. در هر 100 گرم از تخم 100 گرم پروتئین وجود دارد.

 

6. گوشت گاو

از دیگر موادی که حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین می‌باشد می‌توان به گوشت گاو اشاره کرد. در هر 100 گرم از این ماده غذایی 26 گرم پروتئین وجود دارد.

 

7. سینه مرغ

ماده غذایی دیگری که ورزشکاران و بدنسازان از آن استقبال می‌کنند، سینه مرغ است. در 100گرم از این ماده 31 گرم پروتئین وجود دارد. به دلیل کم بودن میزان کربوهیدرات در این ماده غذایی، سینه مرغ برای کاهش وزن نیز بسیار مناسب است. پیشنهاد می شود جهت خرید پروتئین وی کلیک کنید.

 

8. ماهی تن

از دیگر موادی که سرشار از پروتئین می‌باشد، ماهی تن است. در 100 گرم از ماهی تن، 28 گرم پروتئین وجود دارد. میزان کربوهیدرات در این نوع ماهی صفر است و به همین دلیل برای کاهش وزن نیز بسیار مناسب به نظر می‌رسد. پیشنهاد می شود درباره برنامه بدنسازی چربی سوزی حرفه ای بخوانید.

 

9. لوبیا قرمز

از دیگر غذا‌های بدنسازی که درصد بالایی پروتئین دارد، لوبیا قرمز است. در 100 گرم از این ماده غذایی 24 گرم پروتئین وجود داشته و به دلیل بالا بودن میزان کربوهیدرات، برای کاهش وزن توصیه نمی‌شود.

 

10. گوشت گاومیش

در 100 گرم از گوشت گاومیش 21 گرم پروتئین وجود دارد. میزان کربوهیدرات آن کمتر از 1 گرم بوده و به همین دلیل برای عضله‌سازی و کاهش وزن نیز بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

 

11. بوقلمون

از دیگر غذا‌های پروتئینی برای بدنسازی، بوقلمون است. در 100 گرم از گوشت بوقلمون، 29 گرم پروتئین وجود دارد. میزان کربوهیدرات آن بسیار کم و ناچیز بوده و برای کاهش وزن و عضله‌سازی توصیه می‌شود.

 

12. پنیر روستایی

در 100 گرم از پنیر روستایی 25 گرم پروتئین وجود دارد. این پنیر به دلیل ارگانیک بودن و کم بودن میزان کربوهیدرات گزینه خوبی برای عضله‌سازی و کاهش وزن می‌باشد.

 

13. بادام

از جمله مواد غذایی گیاهی که مقدار بالایی پروتئین برای آن ذکر کرده‌اند، بادام است. در 100 گرم از این ماده غذایی گیاهی، نزدیک به 26 گرم پروتئین وجود دارد و برای کاهش وزن نیز ماده غذایی مناسبی است. پیشنهاد می شود جهت خرید پروتئین کازئین کلیک کنید.

14. دانه‌های کدو تنبل

در 100 گرم از دانه‌های کدو تنبل، چیزی حدود 19 گرم پروتئین وجود دارد. علاوه بر پروتئین، مواد معدنی مانند منیزیم و سلنیوم نیز با خوردن این ماده غذایی به بدن می‌رسد. افرادی که قصد دارند با خوردن این ماده غذایی کاهش وزن پیدا کنند، بهتر است خام این دانه‌ها را مورد مصرف قرار دهند.

 

15. پسته

از دیگر مواد غذایی پروتئین دار برای بدنسازی، پسته است. در این ماده گیاهی، 20 گرم پروتئین وجود دارد. افرادی که به دنبال کاهش وزن با خوردن پسته هستند، به دلیل وجود کربوهیدرات، بهتر است در خوردن آن احتیاط کنند.

 

16. دانه‌های چیا

یکی از مواد غذایی گیاهی با درصد قابل قبولی پروتئین، دانه چیا است. در 100 گرم از دانه‌های این گیاه، 17 گرم پروتئین وجود دارد.

 

17. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی نیز یکی دیگر از موادی است که پروتئین در آن به میزان بالایی وجود دارد. در 100 گرم از این کره گیاه، 25 گرم پروتئین گزارش شده است.

 

18. میگو

یکی دیگر از غذا‌های بدنسازی که آن نیز میزان بالایی پروتئین دارد، میگو است. در 100 گرم از این ماده غذایی دریایی، 24 گرم پروتئین وجود دارد.

 

19. باقلا

باقلا نیز از دیگر گیاهانی است که ورزشکاران و افرادی که به دنبال عضله‌سازی هستند، به آن علاقه زیادی دارند. در 100 گرم از باقلا 21 گرم پروتئین وجود دارد.

 

20. سویا

یکی از معروف‌ترین و مشهورترین گیاهانی که به عنوان یک منبع اصلی و اساسی از پروتئین از آن یاد می‌کنند، سویا است. در 100 گرم از این ماده غذایی، 68 گرم پروتئین وجود دارد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره فواید سیر خام را بخوانید.

 

21. خرچنگ

از دیگر غذا‌های دریایی که میزان پروتئین بالایی دارد، خرچنگ است. در 100 گرم از این غذای دریایی، 19 گرم پروتئین وجود دارد.

 

22. فندق

در 100 گرم از فندق، 15 گرم پروتئین وجود دارد و افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند بهتر است در خوردن آن به دلیل بالا بودن میزان کربوهیدرات، احتیاط کنند.

 

23. گردو

در 100 گرم گردو، 15 گرم پروتئین وجود دارد و میزان کربوهیدرات نیز 14 گرم می‌باشد. افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند بهتر است مقدار کمی از این ماده را در طی روز مصرف کنند.

 

24. مارچوبه

در 100 گرم مارچوبه حدود 2.2 گرم پروتئین وجود دارد اما به دلیل داشتن ویتأمین k و نقش قابل ملاحظه آن در بهبود بخشیدن به وضعیت استخوان‌ها، مصرف آن خالی از لطف نخواهد بود. پیشنهاد می شود جهت خرید و مشاهده قیمت پروتئین وی آلبومین کلیک کنید.

25. آووکادو

در 100 گرم از آووکادو نیز 2 گرم پروتئین وجود درد. این میوه، یکی از منابع خوبی و غنی چربی‌های غیر اشباع بوده و می‌تواند در کاهش وزن اصولی به افراد کمک کند.

 

26. عدس

در 100 گرم عدس، 9 گرم پروتئین وجود دارد اما به دلیل بالا بودن میزان قند، گزینه مناسبی برای کسانی که قصد دارند با رعایت رژیم پروتئینی، وزن کم کنند نباشد.

 

27. شیر کم چرب

در 100 گرم از شیر کم چرب، 8 گرم پروتئین و 12 گرم کربوهیدرات وجود دارد.

 

28. دانه‌های گیاه شاهدانه

در 100 گرم از این ماده، نزدیک به 10 گرم پروتئین وجود دارد.

 

جمع‌بندی

همه ما در طول روز مواد غذایی مختلفی مصرف می‌کنیم که اکثر آن‌ها حاوی مقداری پروتئین است. ما در این مطلب سعی داشتیم تا بهترین مواد غذایی که سرشار از پروتئین هستند را برایتان معرفی کنیم.

اکثر بدنسازان به دنبال این مطلب هستند که کدام مواد غذایی پروتئین بیشتری دارند. به همین دلیل لازم است با بهترین غذا‌های بدنسازی آشنا شوند. از بهترین غذا‌ها در این زمینه می‌توان به لوبیا سیاه، لوبیا لیما، ذرت، ماهی سالمون، تخم مرغ، گوشت گاو، سینه مرغ، سویا، خرچنگ و … اشاره کرد. تغذیه سالم همیشه سبب می‌شود تا بدنی تندرست داشته باشید. پیشنهاد می شود درباره تشخیص کراتین تقلبی بخوانید.

 

سوالات متداول

لیست مواد غذایی پروتئین دار برای بدنسازی کدام اند؟

1. لوبیا سیاه 2. لوبیا لیما 3. ذرت 4. ماهی سالمون 5. تخم مرغ 6. گوشت گاو 7. سینه مرغ 8. ماهی تن 9. لوبیا قرمز 10. گوشت گاومیش 11. بوقلمون 12. پنیر روستایی 13. بادام 14. دانه‌های کدو تنبل 15. پسته 16. دانه‌های چیا 17. کره بادام زمینی 18. میگو 19. باقلا 20. سویا و ...

بهترین غذا‌های بدنسازی کدام اند؟

از بهترین غذا‌ها در این زمینه می‌توان به لوبیا سیاه، لوبیا لیما، ذرت، ماهی سالمون، تخم مرغ، گوشت گاو، سینه مرغ، سویا، خرچنگ و … اشاره کرد.

تحریریه داروخانه صبا

Recent Posts

بهترین پروتئین گیاهی برای بدنسازی

برای بدنسازان و افراد علاقمند به عضله‌سازی، مصرف پروتئین کافی از اهمیت حیاتی برخوردار است.…

6 روز ago

بهترین غذا و مکمل برای تمرین مقاومتی

عضله نقش حیاتی در سلامت کلی ایفا می‌کند. برای به حداکثر رساندن رشد و نمو…

1 هفته ago

رژیم پروتئین چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم پروتئین چیست؟ رژیم پروتئین نوعی برنامه غذایی است که در آن میزان مصرف پروتئین…

2 هفته ago

راهکارهای عضله سازی سریع در خانه

عضله ‌سازی در خانه بدون نیاز به تجهیزات و امکانات باشگاه، دور از دسترس نیست.…

2 هفته ago

باورهای غلط درباره مکمل کراتین

کراتین نوعی مکمل است که ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرین‌های با شدت بالا، مقاومت…

2 هفته ago

کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت می‌شود

بسیاری افراد از ایجاد لکه‌های روی صورت خود رنج می‌برند و درصدد برطرف‌کردن آن هستند.…

3 هفته ago