دسته بندی: مقالات

بهترین نوشیدنی قبل، حین و بعد از تمرین بدنسازی (14 نوشیدنی فوق العاده)

اگر شما هم اهل ورزش باشید، می‌دانید که لذت یک نوشیدنی در حین ورزش و یا بعد از ورزش چقدر می‌تواند لذت بخش باشد. بهتر است این سؤال را از افرادی که به بدنسازی مشغول هستند، بپرسیم که بهترین نوشیدنی بعد از تمرین بدنسازی کدام نوشیدنی است؟ ممکن است پاسخ‌های زیادی به این سؤال داشته باشید، اما ما می‌خواهیم بهترین نوشیدنی را بشناسید و علت آن را نیز بدانید.

جالب است بدانید که نوشیدنی‌های قبل از تمرین، حین تمرین و بعد از تمرین بدنسازی می‌تواند گزینه‌های مختلفی داشته باشد و دلیل آن تأثیر موادی است که در این نوشیدنی‌ها نهفته است. ما در این مطلب شما را با این نوشیدنی‌ها بیشتر آشنا می‌کنیم.

نوشیدنی‌ های ورزشی برای بدنسازی

معمولاً تغذیه و مایعاتی که ورزشکاران مصرف می‌کنند، در سه برهه زمانی، مهم و قابل توجه می‌باشد. ورزشکاران نه تنها باید به دنبال میل کردن بهترین نوشیدنی حین تمرین بدنسازی باشند، بلکه باید به بعد و قبل از ورزش نیز توجه داشته و مایعات مناسبی در این اوقات میل کنند. در ادامه با انواع نوشیدنی‌هایی که مناسب قبل، حین و بعد از ورزش می‌باشند آشنا خواهید شد.

 

قبل از تمرین بدنسازی چه نوشیدنی بخوریم

به همان اندازه که باید توجه داشت که در حین تمرین بدنسازی چه بخوریم ، به نوشیدنی‌هایی که قبل از ورزش نیز توسط ورزشکار مصرف می‌شوند نیز باید توجه داشت. بهترین انواع نوشیدنی که می‌توانید بعد قبل از ورزش میل کنید به شرح زیر هستند:

 

قهوه

قهوه به افزایش استقامت بدن و بهبود قدرت ورزشکار کمک می‌کند. این نوشیدنی ورزشکار را برای انجام تمرینات سختی آماده کرده و می‌تواند به از بین بردن خستگی کمک قابل توجهی کند. در ضمن این نوشیدنی برای بهبود عملکرد نیز گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

چای با عسل

از دیگر نوشیدنی‌های مناسب قبل ورزش، چای سیاه و یا سبز به همراه عسل است. کافئین، انرژی‌زا است و عسلی که با آن مخلوط می‌شود نیز می‌تواند نیروی مورد نیاز برای انجام حرکت ورزشی را در اختیار قرار دهد. بدن ما برای انجام حرکات تمرینی به انرژی نیاز دارد و سلول‌ها می‌توانند با قند موجود در عسل انرژی مورد نیاز خود را تأمین کنند. جهت خرید قرص کافئین کلیک کنید.

 

آب میوه

آب میوه اگر به صورت طبیعی آماده شود بهترین نوشیدنی انرژی‌ زا برای بدنسازی می‌باشد. البته باید سعی شود آب میوه‌های طبیعی که فاقد شکر هستند میل شوند.

 

آب سبزیجات سبز

آب سبزیجات سبز تأمین انرژی مورد نیاز بدن و احساس سبکی در حین ورزش کردن از جمله تأثیرات و مزیت‌های استفاده از آب میوه طبیعی و آب سبزیجات سبز می‌باشد.

 

بهترین نوشیدنی ورزشی حین تمرین چیست؟

یکی از سؤالات مهمی که برای ورزشکاران به وجود می‌آید، این است در حین تمرین بدنسازی چه بخوریم. در زیر نام چند مورد از نوشیدنی‌هایی که می‌توان از آن‌ها به عنوان بهترین نوشیدنی انرژی‌ زا برای بدنسازی در حین ورزش نام برد، آورده شده است.

 

آب

یکی از بهترین جواب‌هایی که می‌توان به سؤال، هنگام تمرین بدنسازی چه نوشیدنی بخوریم، آب است. معمولاً افرادی که به صورت حرفه‌ای تمرین می‌کنند، در حین ورزش عرق کرده و به همین دلیل مقدار زیادی آب از دست می‌دهند. در شرایط سخت تمرینی، نوشیدن آب بهترین پیشنهاد است تا افراد با مشکل و عارضه‌ای مواجه نشوند. پیشنهاد می شود درباره بهترین غذاهای بدنسازی بخوانید.

 

آب پرتقال

یکی از ویتأمین‌هایی که ماهیچه‌های بدن به آن شدیداً نیاز دارند، ویتأمین سی است. از این ویتأمین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی یاد می‌کنند. در فصل‌هایی که میوه‌های غنی از ویتأمین سی وجود دارد، مشکل خاصی برای دریافت مقدار کافی از این ماده مشاهده نمی‌شود. در سایر فصول، ورزشکاران برای آنکه میزان کافی از این ماده به بدن خود برسانند می‌توانند از قرص‌های جوشان ویتأمین سی استفاده کنند.

نوشیدنی های انرژی زا

از دیگر نوشیدنی‌هایی که می‌توان از آن هم به عنوان بهترین نوشیدنی بعد از تمرین بدنسازی یاد کرد، نوشیدنی‌های انرژی‌ زا هستند. مصرف این نوع مایعات میزان تمرکز فرد را در حین تمرین بالا می‌برد. در ضمن، در خوردن این نوع نوشیدنی نباید افراط کرد؛ زیرا میزان قند آن‌ها بالاست و باعث افزایش وزن خواهد شد. جهت خرید مکمل انرژی زا کلیک کنید.

 

مکمل های ورزشی

برخی از مکمل‌ ورزشی موجود در بازار به سرعت توسط بدن جذب می‌شوند و این می‌تواند برای ورزشکاران خبر خوبی باشد. افرادی که تمرینات بدنی شدید و بیش از60 دقیقه انجام می‌دهند اجازه دارند این نوع مکمل‌ها را مصرف کنند.

کسانی که با سرعت ورزش کرده و بسیار عرق می‌کنند، ممکن است در اثر از دست دادن سدیم، هوشیاری خود را ازدست‌داده و به اغما فرو رفته و یا دچار مرگ شوند. به همین دلیل اگر حین فعالیت‌های ورزش شدیدی دارید، توصیه می‌کنیم از مکمل‌هایی که به سرعت توسط بدن جذب می‌شوند، میل کنید. این نوشیدنی‌ها، نوشیدنی ورزشی حین تمرین هستند و مانع از پایین آمدن میزان سدیم و خون و عوارض آن می‌شوند. این مکمل‌ها را نیز می‌توان یکی از بهترین نوشیدنی‌های ورزشی برای بدنسازی دانست.

 

بهترین نوشیدنی انرژی‌ زا برای بدنسازی بعد از ورزش چیست؟

توجه به ساعات بعد از ورزش و نوشیدنی که در این زمان مصرف می‌شود نیز در نوع خود اهمیت بالایی دارند. برای آنکه بتوانید به اهدافی که از ورزش کردن برای خود تعیین کرده‌اید، دست پیدا کنید باید به نوع نوشیدنی قبل از ورزش نیز اهمیت دهید. بهترین نوشیدنی که می‌تواند به بدن کمک کند عضله‌سازی صورت بگیرد، موارد زیر را می‌توانیم مثال بزنیم:

 

شیرکاکائو

شیرکاکائو از جمله مایعاتی است که می‌تواند به بدن کمک کند تا هضم مواد غذایی را راحت‌تر انجام دهد. این مایع خوشمزه، بدن را در حالت هیدراته نگه داشته و قادر است نیاز بدن به موادی مانند کلسیم و پروتئین را به خوبی مرتفع سازد. در ضمن، شیرکاکائو در ساخت عضله نیز تأثیرات خوبی از خود نشان داده است.

 

آب سبزیجات

از دیگر مایعات مناسب که توصیه می‌شود در ساعات بعد از ورزش میل شود آب سبزیجات است. وجود مقدار کافی ویتأمین و مواد معدنی در آب سبزیجات برای ورزشکارانی که تمرینات سختی انجام داده‌اند، می‌تواند بسیار مفید به نظر آید. البته توصیه‌ای که در این رابطه وجود دارد این است که ورزشکاران به شخصه برای درست کردن آن اقدام کنند و از تهیه آب سبزیجاتی که به صورت آماده به فروش می‌رسند، اجتناب کنند. پیشنهاد می شود درباره بهترین داروخانه های تهران بخوانید.

چای سبز

از دیگر مایعات مناسب برای بدن در ساعات بعد از ورزش، چای سبز است. این نوشیدنی مقدار زیادی آنتی اکسیدان داشته و می‌تواند چربی‌های موجود در بدن را کاهش دهد. کاهش درد و التهابات ناشی از انجام ورزش نیز از دیگر تأثیرات چای سبز می‌باشد. چای سبز می‌تواند بهترین نوشیدنی بعد از تمرین بدنسازی باشد.

 

جمع‌بندی

نوشیدنی نقش مؤثری در تقویت عضلات و سر زنده ماندن آن‌ها هنگام ورزش دارند. آنچه که مشخص است، نباید از هر نوشیدنی قبل از تمرین، حین تمرین و یا بعد از تمرین استفاده کرد. این مسأله برای کسانی بدنسازی می‌کنند، بیشتر از بقیه ورزش‌ها حائز اهمیت است.

لازم است بدانید که بهترین نوشیدنی بعد از تمرین بدنسازی کدام است. ما در این مطلب شما را با انواع نوشیدنی‌های مفید آشنا کردیم. قهوه، چای با عسل، آب، آب پرتقال، آب سبزیجات و آب میوه از جمله بهترین نوشیدنی‌ها هستند که باید از هر کدام در جای خود مصرف نمود. پیشنهاد می شود درباره تشخیص گین اپ تقلبی بخوانید.

 

سوالات متداول

هنگام تمرین بدنسازی چه نوشیدنی بخوریم؟

یکی از بهترین نوشیدنی ها آب است. معمولاً افرادی که به صورت حرفه‌ای تمرین می‌کنند، در حین ورزش عرق کرده و به همین دلیل مقدار زیادی آب از دست می‌دهند. در شرایط سخت تمرینی، نوشیدن آب بهترین پیشنهاد است تا افراد با مشکل و عارضه‌ای مواجه نشوند. گزینه های بعدی آب پرتقال، نوشیدنی های انرژی زا و مکمل های ورزشی می باشند.

بهترین نوشیدنی انرژی‌ زا برای بدنسازی بعد از ورزش چیست؟

شیرکاکائو - آب سبزیجات - چای سبز.

تحریریه داروخانه صبا

Recent Posts

بهترین زمان مصرف پروتئین وی چه موقع است؟

یکی از اصلی‌‌ترین و مهم‌ترین مواد مورد نیاز برای بدن، پروتئین است. این پروتئین‌ها سوخت…

5 ماه ago

بهترین پروتئین گیاهی برای بدنسازی

برای بدنسازان و افراد علاقمند به عضله‌سازی، مصرف پروتئین کافی از اهمیت حیاتی برخوردار است.…

5 ماه ago

بهترین غذا و مکمل برای تمرین مقاومتی

عضله نقش حیاتی در سلامت کلی ایفا می‌کند. برای به حداکثر رساندن رشد و نمو…

6 ماه ago

رژیم پروتئین چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم پروتئین چیست؟ رژیم پروتئین نوعی برنامه غذایی است که در آن میزان مصرف پروتئین…

6 ماه ago

راهکارهای عضله سازی سریع در خانه

عضله ‌سازی در خانه بدون نیاز به تجهیزات و امکانات باشگاه، دور از دسترس نیست.…

6 ماه ago

باورهای غلط درباره مکمل کراتین

کراتین نوعی مکمل است که ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرین‌های با شدت بالا، مقاومت…

6 ماه ago