دسته بندی: مقالات

معرفی 7 بهترین مولتی ویتامین (ایرانی و خارجی)

در چند دهه اخیر استفاده از مولتی ویتامین در بین افراد جامعه بسیار رایج شده است. یکی از دلایل اینکه پزشکان افراد را به مصرف انواع مولتی ویتامین یا مولتی مینرال توصیه می‌کنند، کمبود این ویتامین‌ها در بدن افراد است. امروزه به دلیل اینکه اکثر افراد به شهرنشینی و استفاده زیاد از فست‌فود‌ها و غذاهای ناسالم روی آورده‌اند، بسیاری از مواد مغذی را از طریق تغذیه روزانه بدست نمی‌آورند و در نتیجه با کمبود ویتامین و بروز برخی بیماری‌ها مواجه خواهند شد. به همین دلیل نیز بهتر است تا بهترین مولتی ویتامین را جهت استفاده انتخاب کنید.

محتوا پنهان

مولتی ویتامین چیست؟

در واقع مولتی ویتامین‌ها، مکمل‌هایی هستند که شامل انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین A, B, C, D, B12 و برخی مواد معدنی ( Minerals ) مانند: زینک، قرص آهن، مس، کلسیم و منیزیم هستند. همچنین، هر برند و شرکتی استانداردهای مخصوص به خود را دارد و در برخی از موارد برخی از ویتامین‌ها با غلظت بیشتری تولید می‌شود. به همین دلیل نیز هرگز بدون مشورت پزشک اقدام به استفاده از مولتی ویتامین‌ها نکنید تا دچار عوارض جبران‌ناپذیر ناشی از آن نشوید.

همچنین لازم به ذکر است که مولتی ویتامین‌ها در اشکال مختلفی مانند قرص، قطره، پودر و شربت در دسترس افراد قرار دارد و تفاوتی در جذب آن‌ها بر بدن وجود ندارد و شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را با توجه به نیاز روزانه خود مصرف کنید. تقریبا 13 ویتامین و 16 مینرال برای بدن لازم است و تمامی آن‌ها باید به میزان کافی در بدن تمامی افراد جامعه موجود باشد تا بروز انواع بیماری‌های واگیردار و غیر واگیردار کاهش چشمگیری پیدا کند و گام به گام به سمت سلامتی پیش بروید. پیشنهاد می شود درباره بهترین مکمل برای شکم بخوانید.

 

انواع ویتامین‌ های موجود در مولتی ویتامین‌ ها

اگر بخواهید بصورت کامل با مبحث بهترین مولتی ویتامین آشنا شوید، بهتر است تا سازوکار هر کدام از ویتامین‌ها را در بدن افراد بدانید. به‌طور کلی ویتامین‌ها به دو گروه محلول در آب و محلول در چربی تقسیم می‌شوند.

 

ویتامین‌ های محلول در آب

این نوع ویتامین‌ها شامل ویتامین C و B می‌شود و به دلیل اینکه محلول در آب هستند، اگر بیش از نیاز روزانه بدن استفاده شوند، از طریق ادرار و کلیه‌ها دفع خواهند شد. پس در واقع مولتی ویتامین‌هایی که شامل این گروه از ویتامین‌ها هستند، مشکلی برای بدن به وجود نمی‌آورند و می‌توان در صورت توصیه پزشک، هر روز از آن‌ها استفاده کرد.

در واقع ویتامین C یا آسکوربیک اسید، بدن افراد را در مقابل اشعه ماورا بنفش، انواع آلودگی هوا، دود سیگار و ویروس‌های واگیردار محافظت می‌کند. به دلیل آنتی اکسیدان بالایی که در ویتامین C وجود دارد، بدن افراد را در مقابل انواع سرطان نیز حفظ خواهد کرد. این ویتامین ارزشمند در میوه‌هایی مانند پرتغال، کیوی و توت فرنگی به میزان بسیار بالایی وجود دارد و اگر دسترسی به آن‌ها ندارید، حتما بهترین مولتی ویتامین شامل ویتامین C را برای مصرف جایگزین آن کنید.

 

ویتامین‌ های محلول در چربی

ویتامین‌های A, E, D , K جزو محلول در چربی هستند و اگر بیش از نیاز روزانه مصرف شوند، در کلیه و کبد رسوب می‌کنند و موجب بیماری‌های کلیوی و کبد چرب خواهند شد. توجه کنید که مصرف دوز بالای این ویتامین‌ها موجب خواهند شد تا دچار مسمویت‌های شدید نیز شوید و در صورت تهوع و استفراغ، باید سریعا با اورژانس تماس بگیرید. پیشنهاد می شود درباره آمینواسید های ضروری بخوانید.

دلایل استفاده از مولتی ویتامین

بسیاری از مواد معدنی و ویتامین‌ها در رژیم غذایی روزانه افراد وجود ندارند و تامین آن‌ها تقریبا ناممکن است. به‌طور مثال: ویتامین D تنها در نور خورشید وجود دارد و زندگی شهرنشینی موجب شده است تا نتوان این ویتامین ارزشمند را به‌طور روزانه دریافت کرد. پس بهترین قرص مولتی ویتامین، باید حتما شامل 1000-2000 I.U. ( میزان مصرف مجاز ویتامین D در روز ) ویتامین D باشد.

برخی از ویتامین‌ها نسبت به تغییر دما حساس‌اند و با بالا رفتن دما از بین می‌روند، پس نمی‌توان از طریق وعده‌های غذایی آن‌ها را دریافت کرد. به‌طور مثال: ویتامین B در اثر دمای بالا از بین می‌رود.

وجود برخی ریز مغذی‌ها به‌طور روزانه در بدن افراد ضروری است و اگر بدن افراد دچار کمبود آن‌ها شود، به‌طور زنجیروار برخی مواد دیگر نیز جذب بدن نخواهند شد. به‌طور مثال: ویتامین C موجب افزایش جذب آهن در بدن می‌شود و اگر به‌طور روزانه مصرف نشود، افرادی که به آهن نیاز دارند به مرور زمان دچار کم خونی خواهند شد.

 

مزایای اصلی استفاده از مولتی ویتامین

  • تقویت سیستم ایمنی: یکی از مهم‌ترین کارها برای افزایش سیستم ایمنی، استفاده مداوم از ویتامین C و D است که تقریبا در تمامی مولتی ویتامین‌ها موجود است.
  • افزایش سلامت پوست و مو: املاح معدنی مانند قرص زینک به همراه ویتامین C می‌توانند به راحتی کلاژن موجود در پوست را تقویت کنند و به افزایش سلامت پوست و مو کمک بسزایی کنند.
  • کاهش درد استخوان در سنین بالا: محققان اثبات کرده‌اند که برای تقویت استخوان‌های زانو و کمر، حتما باید مقادیر کافی کلسیم در بدن ذخیره شود زیرا در سنین بالا، امکان جذب کلسیم توسط بدن به شدت کاهش پیدا می‌کند.
  • تقویت اعصاب: همچنین کاهش برخی املاح معدنی مانند زینک، منیزیم، سلنیوم و آهن، در کوتاه مدت می‌توانند موجب ضعف اعصاب شوند. پس بهتر است تا مصرف مولتی ویتامنی را جدی بگیرید.
  • افزایش سطح انرژی: افراد زیادی از خستگی و بی‌حالی رنج می‌برند به ‌طوری که زندگی آن‌ها مختل شده است و نمی‌توانند به کارهای خود برسند. از این ‌رو مصرف مولتی ویتامین‌هایی که حاوی ویتامین‌های گروه B، به ویژه 12B هستند به افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی کمک می‌کنند.
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن: مطالعات زیادی بر اهمیت استفاده از مولتی ویتامین انجام شده است. این تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف مولتی ویتامین به کاهش خطر برخی بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و حتی آلزایمر کمک می‌کند.
  • مو و پوست سالم: کارشناسان درباره اهمیت استفاده از مولتی ویتامین و تأثیر آن بر پوست و مو می‌گویند که موهای پرپشت به ویتامین‌های 3B (نیاسین)، بیوتین، ویتامین C و پوستی جوان به ویتامین‌های A، C، E نیاز دارد. شما می‌توانید از طریق مصرف مولتی ویتامین‌ها، مقدار کافی از این ویتامین‌ها را دریافت کنید تا به پوست و موی شادابی دست یابید.

در‌نهایت ذکر این نکته ضروری است که اثربخشی مولتی ویتامین‌ها به رژیم غذایی و سبک زندگی افراد بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر در حال حاضر یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی میوه و سبزیجات مصرف می‌کنید، ممکن است استفاده از مولتی ویتامین‌ها، مزیت بیشتری برایتان ایجاد نکند. از سوی دیگر، افرادی که دارای بیماری‌های خاصی هستند یا کسانی که از رژیم‌های غذایی محدود پیروی می‌کنند (مانند گیاهخواران یا وگان‌ها) از مصرف مولتی ویتامین‌ها سود بیشتری می‌برند. ذکر این نکته ضروری است که هنگام مصرف مولتی ویتامین‌ها حتماً با یک پزشک مشورت کنید، زیرا مصرف بیش از حد برخی از ویتامین‌ها ممکن است مضر باشد.

تقویت سیستم ایمنی، یکی از اصلی‌ترین دلایل استفاده از بهترین مولتی ویتامین است. پیشنهاد می شود درباره پروتئین گیاهی بخوانید.

 

بهترین قرص مولتی ویتامین

باوجود اهمیت استفاده از مولتی ویتامین، مصرف آن‌ها در زنان و مردان باید بر اساس سن،‌ وزن و میزان فعالیت آن‌ها تجویز شود تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد. به‌ طور کلی همه افراد در زمان انتخاب مولتی ویتامین بهتر است به دنبال محصولی باشند که حاوی طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویتامین‌های A، C، D، E، K، B1، B2، B6، B12 و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، روی و آهن هستند.

اما در برخی از موارد، مردان و زنان به ‌دلیل تفاوت‌های فیزیکی به ویتامین‌ها یا مواد معدنی بیشتری از یک گروه خاص نیاز دارند. به ‌طور مثال مردان به دلیل ساختار فیزیکی متفاوت مقدار بیشتری از ویتامین A، B، E، K و روی احتیاج دارند. در مقابل زنان به ‌دلیل دوره قاعدگی به آهن بیشتری نیازمند هستند تا با کم خونی مواجه نشوند.‌

به ‌همین دلیل، مکمل‌هایی در بازار وجود دارند که به ‌طور خاص برای مردان یا زنان فرموله شده‌اند، زیرا همان‌طور که اشاره کردیم نیازهای تغذیه‌ای این دو جنسیت در پاره‌ای از موارد با یکدیگر متفاوت هستند و بهتر است بر اساس احتیاجات بدن خود، مولتی ویتامین مصرف کنند. در نهایت ذکر این نکته ضروری است که قبل از شروع مصرف هر مکمل جدید بهتر است با یک پزشک مشورت کنید تا دلایل استفاده از مولتی ویتامین‌ها را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود که چه مولتی ویتامینی برای نیازهای فردی شما مناسب است.

 

مولتی ویتامین فارماتون ( Pharmaton )

می‌توان به جرات گفت که بهترین مولتی ویتامین خارجی که در ایران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، مکمل فارماتون است. این مولتی ویتامین شامل: ویتامین A, B, C است و حاوی مواد معدنی آهن، زینک ( روی ) مس و ویتامین منیزیم است و هر کدام از این مواد به مقدار بسیار کم در این مکمل وجود دارند. این مکمل برای کسانی که ورزش بدنسازی را انجام می‌دهند نیز مناسب است. همچنین به دلیل مقادیر آهنی که در این مکمل وجود دارند، افرادی که دچار کم خونی شدید هستند، می‌توان از آن بهره‌مند شوند.

 

مولتی ویتامین ویتا فیت ( Vita Fit )

این مولتی مکمل را نیز می‌توان در رده بهترین مولتی ویتامین قرار داد. تفریبا تمامی ویتامین‌ها و املاح معدنی که در نوع فارماتون وجود دارد، در این برند نیز موجود است. تنها تفاوت آن با مکمل فارماتون، این است که ید و فسفر نیز در آن اضافه شده است. پیشنهاد می شود درباره خواص قرص آهن بخوانید.

مولتی ویتامین + مینرال ایران دارو

مولتی ویتامین ایران دارو جزو بهترین قرص مولتی ویتامین ایرانی محسوب می‌شود و شامل تعداد زیادی از ویتامین‌ها و املاح معدنی است. نکته لازم به ذکر در ارتباط با مولتی‌ ویتامین‌ها، این است که بسیاری از افراد نوع خارجی را به برند ایرانی ترجیح می‌دهند اما در واقع کیفیت نوع خارجی نیز در مقایسه با نوع داخلی برتری ندارد و در یک رده قرار دارند.

 

چه کسانی در معرض کمبود ویتامین قرار دارند؟

درست است که ویتامین برای تمامی افراد لازم است، اما گروه‌هایی هستند که‌ بنا بر شرایط جسمانی خود نمی‌توانند ویتامین‌های لازم را دریافت کنند، این افراد باید با خوردن مولتی ویتامین‌ها نیاز بدنشان را تأمین کنند. در ادامه برخی از گروه‌هایی که در معرض کمبود ویتامین قرار دارند را معرفی و به اهمیت و دلایل استفاده از مولتی ویتامین در آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • افراد مسن: این افراد به دلایل مختلفی از جمله ناتوانی در جویدن غذا، کم اشتهایی یا مشکلات جسمانی در معرض کمبود ویتامین قرار دارند. آن‌ها باید غذاهای غنی شده با ویتامین 12B و مولتی ویتامین‌های مختلف دیگری استفاده کنند.
  • بارداری: زنان باردار باید ویتامین بیشتری نسبت به سایر افراد دریافت کنند. به ‌طور مثال این زنان همواره در معرض کم خونی قرار دارند تا جایی که کارشناسان می‌گویند آن‌ها باید روزانه ۶۰۰ میکروگرم اسید فولیک مصرف کنند که باید از طریق مولتی ویتامین دریافت شود.
  • افراد دارای سوءهاضمه: این بیماری‌ در روند طبیعی هضم غذا اختلال ایجاد می‌کنند و بدن نمی‌تواند به‌ طور مناسب مواد مغذی را جذب کند، به‌ همین دلیل این افراد باید به‌ طور مداوم مولتی ویتامین مصرف کنند.
  • گیاهخواران: اهمیت استفاده از مولتی ویتامین در این افراد به‌ این دلیل است که آن‌ها در معرض خطر کمبود ویتامین 12B و ماده مغذی دیگری هستند که عمدتاً در محصولات حیوانی یافت می‌شود.
  • افرادی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفته‌اند: جراحی‌های کاهش وزن، توانایی بدن برای جذب برخی مواد مغذی از جمله ویتامین‌های A، D، E و K را کاهش می‌دهد.

 

بهترین زمان برای مصرف مولتی ویتامین چه ساعتی از روز هست؟

مولتی ویتامین‌ها در انواع مختلف و برای جبران کمبودهای بدن تولید می‌شوند که باید به ‌طور مداوم مورد استفاده قرار گیرند تا کارایی بیشتری داشته باشند. برخی از مولتی ویتامین‌ها در زمان‌های خاصی باید مصرف شوند تا عملکرد بهتری داشته باشند. به‌ عنوان نمونه برخی از مولتی ویتامین‌ها که دارای ویتامین‌هایی مانند A، D و K هستند که اصطلاحاً به آن‌ها ویتامین‌های چرب می‌گویند، بهتر است همراه با غذا مصرف شوند تا تأثیر‌ بیشتری بر جای بگذارند. این ویتامین‌ها در‌ صورت عدم‌ استفاده با مواد غذایی ممکن است به‌ خوبی جذب بدن نشوند، به ‌همین دلیل بهتر است که ویتامین‌های چرب را بشناسید و به‌درستی آن‌ها را مصرف کنید. دسته‌ دیگر از ویتامین‌ها مانند گروه B و ویتامین سی باید همراه با آب مصرف شوند، به ‌طوری که نوشیدن یک لیوان آب برای حل شدن و جذب آن‌ها در بدن کافی است. در نهایت لازم به توضیح است که در هنگام مصرف مولتی ویتامین علاوه ‌بر‌ نحوه استفاده، واکنش معده‌تان را در زمان مصرف مولتی ویتامین مورد بررسی قرار دهید‌، سپس آن‌ها را در زمان مناسب میل کنید.

 

آیا خوردن روزانه مولتی ویتامین مشکلی ندارد؟

 مصرف روزانه یک مولتی ویتامین (Multivitamin) برای افرادی که دارای رژیم غذایی متعادلی هستند یا به بیماری زمینه‌ای که داروهای آن با مولتی ویتامین تداخل دارند دچار نیستند، بی‌خطر است. با این وجود، به خاطر داشته باشید که اهمیت استفاده از مولتی ویتامین‌ها نباید دلیلی شود که آن‌ها را به عنوان جایگزینی برای یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید، زیرا این قرص‌ها نمی‌توانند تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین کنند.‌

علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است در معرض کمبود یک نوع ویتامین باشند و به مصرف ویتامین یا مواد معدنی خاص در دوزهای بیشتری نیاز‌ داشته باشند؛ بنابراین بهتر است که قبل از شروع مصرف هر مکمل جدید با یک پزشک مشورت کنید تا مقدار و دلایل استفاده از مولتی ویتامین را مورد بررسی دقیق قرار دهد. به‌ طور کلی مصرف روزانه یک مولتی ویتامین، برخی از مشکلات تغذیه‌ای را برای کسانی که از رژیم‌های خاصی پیروی می‌کنند، برطرف می‌کند؛ اما توصیه می‌شود تا مصرف وعده‌های غذایی را که دارای انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند در اولویت قرار دهید و کمبودهای بدن خود را از طریق مواد غذایی سالم و مقوی رفع کنید.

 

در زمان مصرف مولتی ویتامین به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد دارید مصرف مولتی ویتامین‌ها را به‌ طور مستمر در‌ دستور کار خود قرار دهید، توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کند که در هنگام خرید مکمل‌ بهتری را انتخاب کنید.

  • یک برند معتبر انتخاب کنید: برندی را انتخاب کنید که معتبر و شناخته شده است و سابقه خوبی در زمینه تولید محصولات با کیفیت دارویی دارد.
  • از دوز توصیه شده تجاوز نکنید: دستورالعمل‌های توصیه شده روی برچسب را دنبال کنید و بیشتر از آن مصرف نکنید، چرا که مصرف بیش از حد برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی مضر است.
  • از دستورالعمل‌های روی برچسب پیروی کنید: برخی از مولتی ویتامین‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که باید در ساعات خاصی از روز مصرف شوند، بنابراین مهم است که دستورالعمل‌های روی برچسب را بخوانید و از آن پیروی کنید.
  • مراقب تداخلات دارویی باشید: اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، بهتر است قبل از استفاده از مولتی ویتامین با پزشک خود صحبت کنید، زیرا برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی با برخی داروها تداخل دارند.
  • دور از دسترس کودکان نگهداری شود: مولتی ویتامین‌ها را در مکانی امن نگهداری کنید که کودکان به آن دسترسی نداشته باشند، چرا که مصرف بیش از حد برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی برای کودکان مضر است.

 

ویتامین‌ها و مواد معدنی در سلامت آقایان چه نقشی دارند؟

بدن انسان به گونه‌ای ساخته شده است که برای رشد و سالم ماندن نیاز به ویتامین‌ها و مواد معدنی دارد. این موضوع تنها مختص زنان نیست و آقایان نیز برای داشتن بدنی سالم باید از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی استفاده کنند. مکمل‌های حاوی ویتامین و مواد معدنی روی سلامت عمومی، سیستم ایمنی و همچنین تأمین مواد مورد نیاز بدن آقایان تأثیر مثبت ایفا می‌کنند. به ‌طور کلی ویتامین‌ها و مواد معدنی در سلامت آقایان نقش زیر را ایفا می‌کنند:

  • افزایش قدرت حافظه
  • تقویت سیستم بدنی مردان
  • پیشگیری از ابتلا به بیماری
  • افزایش سلامت پروستات
  • افزایش قدرت جسمانی
  • تقویت قدرت جنسی مردان
  • افزایش قدرت باروری آقایان

 

در مصرف و انتخاب قرص مولتی ویتامین مردان چه نکاتی باید رعایت شود؟

همان‌طور که اشاره کردیم مکمل‌های مولتی ویتامین نقش مهمی در سلامت آقایان ایفا می‌کنند؛ بنابراین مهم است که بهترین مکمل‌ها را برای خرید انتخاب کنید. حال سوال اینجا است که بهترین مولتی ویتامین آقایان چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای انتخاب بهترین مکمل های مولتی ویتامین برای آقایان باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ در این بخش این نکات مهم را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • تاریخ انقضا: در اولین مرحله باید تاریخ انقضای محصول را بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بتوانید مدت زمان تأثیرگذاری قرص‌ها را بدانید و محصولی ایده‌آل برای خرید انتخاب کنید. لازم به ذکر است که اگر تاریخ انقضای مکمل مولتی ویتامین گذشته باشد، تأثیرگذاری خود را از دست خواهد داد.
  • هشدارهای مصرف: یکی دیگر از نکاتی که باید برای خرید بهترین مکمل ویتامین برای آقایان مد نظر قرار دهید، هشدارهای مصرف آن است. هر یک از این مکمل‌ها دارای مواد سازنده متفاوتی هستند و تأثیرگذاری متفاوتی دارد؛ بنابراین شما باید هشدارهای مصرف را مطالعه کنید تا اگر مصرف مکمل برای شما مشکل ساز باشد از خرید آن اجتناب کنید.
  • رده سنی: مورد بعدی که هنگام انتخاب و مصرف مکمل باید به آن توجه کنید رده سنی محصول است. در واقع هر یک از مکمل‌ها برای رده سنی متفاوتی طراحی شده‌اند و محدودیت مصرف دارند. پس شما باید بررسی کنید که آیا مکمل مورد نظر با سن شما همخوانی دارد یا خیر. سپس می‌توانید با خیال راحت مکمل را خریداری و مصرف کنید.
  • کاربرد مکمل: هنگام انتخاب قرص مولتی ویتامین باید به کاربرد مکمل نیز توجه داشته باشید. هر یک از مکمل‌های موجود در بازار دارای عملکرد متفاوتی هستند و کاربرد جداگانه‌ای دارند. لذا شما باید کارایی مکمل را بررسی کنید و آن را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

 

بهترین قرص مولتی ویتامین برای مردان

قرص‌های مولتی ویتامین مردانه یکی از بهترین مکمل‌ها برای کمک به حفظ سلامت آقایان هستند. این مکمل‌ها تأثیرگذاری بسیار زیادی دارند و مصرف آن‌ها به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید بدنی سالم و تنومند داشته باشد. برای این کار لازم است که بهترین مکمل ویتامین برای آقایان را بشناسید. چرا که با شناخت بهترین مکمل‌های مولتی ویتامین برای آقایان می‌توانید محصولاتی شگفت‌انگیز با تأثیرگذاری بالا خریداری کنید. به‌ طور کلی بهترین مولتی ویتامین برای آقایان عبارت‌اند از:

 

1- قرص ولمن اورجینال ویتابیوتیکس 30 عددی

قرص ولمن اورجینال ویتابیوتیکس 30 عددی یکی از بهترین مکمل های مولتی ویتامین برای آقایان است. این مکمل مخصوص رده سنی بزرگسالان ساخته شده که حاوی 30 عدد قرص است. قرص ولمن اورجینال ویتابیوتیکس محصول کشور ایران بوده و با هدف کمک به سلامت عمومی آقایان، افزایش قوای جسمانی و همچنین تأمین مواد مغذی مورد نیاز آقایان ساخته شده است. این مکمل حاوی انواع ویتامین‌ها، جینسینگ، آمینو اسید و ال کارنین است و مصرف آن فواید بسیار زیادی برای شما خواهد داشت؛ بنابراین اگر به فکر سلامت بدن خود هستید و می‌خواهید انرژی خود را افزایش دهید خرید قرص ولمن اورجینال ویتابیوتیکس 30 عددی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

نحوه مصرف: این مکمل باید به ‌صورت روزانه و همراه با یک لیوان آب کنار وعده غذایی مصرف شود.

 

2- پک مولتی ویتامین و سیستم ایمنی آقایان

پک مولتی ویتامین و سیستم ایمنی آقایان یکی از بهترین مکمل‌های مولتی ویتامین بوده که برای مصرف آقایان طراحی شده است. این محصول شامل کپسول مولتی ویتامین آقایان بالای 50 سال سندروس، کپسول ایمیونیتی استارویت، قرص کلسیم پلاس فیشر و قرص جوشان ویتامین سی 1000 یوروویتال است. استفاده از پک مولتی ویتامین و سیستم ایمنی آقایان به شما کمک می‌کند که بتوانید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید و بدنی سالم داشته باشید. پک مولتی ویتامین و سیستم ایمنی آقایان یک محصول همه جانبه است که هیچ‌گونه محدودیتی برای مصرف آن وجود ندارد؛ بنابراین با خرید این پک می‌توانید بدن خود را تقویت کنید و سلامتی را به خودتان هدیه دهید.

نحوه مصرف: این پک مولتی ویتامین باید به ‌صورت روزانه و طبق دستور پزشک مصرف شود.

 

3- قرص بایوبیسیکس مخصوص آقایان نیچرز انلی 30 عددی

قرص بایوبیسیکس مخصوص آقایان نیچرز انلی 30 عددی یکی دیگر از مکمل‌های منحصربه‌فرد بوده که برای مصرف آقایان طراحی شده است. این محصول ساخت کشور ایران بوده و حاوی انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین‌های کلسیم، منیزیم، زینک، منگنز، آهن، ید، مس، سلنیوم، کرومیم، ویتامین دی و انواع ویتامین B است. بهره‌مندی از این ترکیبات سبب شده است که قرص بایوبیسیکس مخصوص آقایان نیچرز انلی 30 عددی به یک گزینه ایده‌آل برای خرید تبدیل شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید ریز مغذی‌های روزانه مورد نیاز خود را تأمین کنید و سلامت عمومی و عملکرد سیستم ایمنی خود را بهبود ببخشید، محصولی بهتر از قرص بایوبیسیکس مخصوص آقایان نیچرز انلی پیدا نخواهید کرد.

نحوه مصرف: روزانه یک عدد قرص بایوبیسیکس مخصوص آقایان نیچرز انلی را همراه با یک لیوان آب مصرف کنید.

 

4- قرص مولتی ویتامین پلاس مینرال آقایان ویتامین لایف 30 عددی

قرص مولتی ویتامین پلاس مینرال آقایان ویتامین لایف نیز در لیست بهترین مکمل های مولتی ویتامین برای آقایان قرار می‌گیرد. این محصول ساخت کشور ایران و شرکت سام آرین اکسیر بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است. قرص مولتی ویتامین پلاس مینرال آقایان ویتامین لایف 30 عددی از ترکیبات مغذی همچون ویتامین دی، ویتامین‌های B، کلسیم، زینک، مس، منگنز، فولیک اسید و سلنیوم ساخته شده است. با مصرف این مکمل منحصر‌به‌فرد می‌توانید در کنار تأمین مواد مغذی مورد نیاز خود به سلامت عمومی بدن نیز کمک کنید. پس اگر می‌خواهید بدنی سالم و پر انرژی داشته باشید، قرص مولتی ویتامین پلاس مینرال آقایان ویتامین لایف 30 عددی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

نحوه مصرف: روزانه 2 عدد از این مکمل را همراه با یک لیوان آب و پس از وعده غذایی میل کنید.

 

5- قرص اکتی من ابیان دارو 30 عددی

قرص اکتی من ابیان دارو 30 عددی یکی دیگر از محصولات کامل و تأثیرگذار موجود در بازار بوده که برای مصرف آقایان طراحی شده است. این محصول ساخت کشور ایران است و توانسته مجوز کامل از سازمان غذا و دارو را دریافت کند. رده سنی بزرگسالان با مصرف قرص اکتی من ابیان دارو 30 عددی می‌توانند با تأمین ریزمغذی‌های مورد نیاز خود، بدنی سالم و پر انرژی داشته باشند. قرص اکتی من ابیان دارو یک مکمل تغذیه‌ای است و مصرف متداول آن فواید بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. پس اگر قصد خرید بهترین مولتی ویتامین برای آقایان را دارید قرص اکتی من ابیان دارو 30 عددی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

نحوه مصرف: روزانه یک عدد قرص اکتی من ابیان دارو را همراه با وعده غذایی و یک لیوان آب خنک میل کنید.

 

6- قرص انرژکس گلدن لایف 60 عددی

قرص انرژکس گلدن لایف 60 عددی یک مکمل نسبتاً گران بوده که برای مصرف آقایان طراحی شده است. این محصول ساخت کشور ایران بوده و برای رده سنی بزرگسالان مناسب است. قرص انرژکس گلدن لایف 60 عددی با بهره‌مندی از انواع ویتامین‌های ضروری بدن از جمله زینک، کلسیم، جینسینگ، منیزیم، منگنز، ید و سلنیم یک مکمل تقویتی ایده‌آل برای آقایان در نظر گرفته می‌شود. هدف از ساخت این مکمل کمک به افزایش انرژی بدن، مقابله با استرس، تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به عملکرد سم‌زدایی کبد است. با توجه به این تفاسیر می‌توان قرص انرژکس گلدن لایف 60 عددی را در لیست بهترین مکمل های مولتی ویتامین برای آقایان قرار داد.

نحوه مصرف: روزانه یک عدد قرص انرژکس گلدن لایف را همراه با غذا و مقدار کافی آب میل کنید.

 

آیا مولتی ویتامین مردانه وجود دارد؟

همان‌طور که مکمل زنانه وجود دارد، مولتی ویتامین مردانه نیز هست. مکمل‌هایی که برای آقایان ساخته می‌شوند حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن آقایان هستند، به همین جهت مولتی ویتامین مردانه نام دارند. این مکمل‌ها تأثیرگذاری بالایی دارند و مصرف آن‌ها به حفظ سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن آقایان کمک می‌کند. به همین دلیل است که دکترها مصرف مولتی ویتامین مردانه را برای آقایان تجویز می‌کنند.

بدن مردان برای رشد به ویتامین‌های مختلفی از جمله زینک، ویتامین دی، ویتامین ب کمپلکس، منیزیم، جینسینگ، آهن و اسیدهای آمینه نیاز دارد؛ بنابراین داروسازها با توجه به نیاز بدنی مردان اقدام به تولید مکمل‌های مردانه می‌کنند تا پاسخگوی نیازهای آقایان باشد. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که به سلامتی خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید انرژی از دست رفته خود را بازگردانید بهتر است که مصرف این مکمل‌ها را در دستور کار خود قرار دهید.

نکته: در این که مکمل‌های مولتی ویتامین برای بدن آقایان مفید هستند هیچ شکی نیست؛ اما برای این که نتیجه مثبتی از مصرف این مکمل‌ها به دست آورید لازم است که با پزشک خود مشورت کنید و از مصرف سر خود این قرص‌ها خودداری نمایید.

 

سخن پایانی

بنابر آنچه گفته شد، مولتی ویتامین‌ها به دلیل دارا بودن مقادیر بالای ویتامین و املاح معدنی، می‌توانند تا حدود زیادی مشکلات کمبود ویتامین را در افراد کاهش دهند. برخی از ویتامین‌ها مانند ویتامین D به مقدار بسیار کمی در وعده‌های غذایی وجود دارند و به همین دلیل، بیش از نیمی از افراد جامعه، دارای کمبود این ویتامین‌ هستند و تنها راه جبران آن، استفاده از بهترین مولتی ویتامین است. در آخر نیز برخی از بهترین مولتی ویتامین‌ های موجود در داروخانه‌های موجود در کشور را معرفی کرده‌ایم. پیشنهاد می شود درباره بهترین قرص چربی سوز بخوانید.

 

سوالات متداول

۱- مزایای مصرف مولتی ویتامین چیست؟

مصرف مولتی ویتامین، کمبود مواد مغذی را که در رژیم غذایی شما وجود دارد جبران می‌کند و از این طریق سلامت جسمانی شما را ارتقا می‌دهد.

 

۲- آیا مولتی ویتامین‌ها بی‌خطر هستند؟

مولتی ویتامین‌ها اگر طبق دستور مصرف شوند بی‌خطر هستند. با این حال، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی مانند حالت تهوع، ناراحتی معده و اسهال را تجربه کنند؛ بنابراین بهتر است که قبل از شروع هر مکمل جدید با پزشک مشورت کنید.‌

 

۳- اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشم باید مولتی ویتامین مصرف کنم؟

اگر رژیم غذایی متعادلی دارید که شامل انواع غذاهای غنی از مواد مغذی بوده، ممکن است نیازی به مصرف مولتی ویتامین نداشته باشید. استفاده از مولتی ویتامین‌ها به افرادی که از رژیم غذایی مناسبی پیروی نمی‌کنند، توصیه می‌شود.

 

۴- آیا میتوانم مولتی ویتامین را با سایر داروها مصرف کنم؟

برخی از داروها ممکن است با مولتی ویتامین‌ها تداخل داشته باشند، بنابراین بهتر است که قبل از مصرف مکمل یا داروی جدید با یک پزشک صحبت کنید.

 

۵- برای مصرف و انتخاب قرص مولتی ویتامین مردان باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

برای مصرف و انتخاب قرص مولتی ویتامین مردان باید به نکاتی همچون رده سنی محصول، هشدارهای مصرف، ترکیبات سازنده، تاریخ انقضا و کاربرد مکمل توجه کنید.

 

۶- چرا آقایان باید از مکمل‌ های ویتامین استفاده کنند؟

آقایان همانند زنان برای تأمین ویتامین‌های مورد نیاز بدن و همچنین کمک به افزایش قوای جسمی و تقویت سیستم بدنی خود باید از مکمل‌های ویتامین استفاده کنند.

 

۷- آیا فقط ورزشکاران باید از مولتی ویتامین‌های مردانه استفاده کنند؟

خیر. مکمل‌های مولتی ویتامین انواع مختلفی دارند و تنها مختص ورزشکاران ساخته نمی‌شوند؛ بنابراین مردان با توجه به تجویز پزشک و نوع نیاز خود می‌توانند از مکمل‌های ویتامین مردانه استفاده کنند.

 

۸-  بهترین مکمل های مولتی ویتامین برای آقایان دارای چه ویژگی‌هایی هستند؟

بهترین مولتی ویتامین برای آقایان از ترکیبات مغذی ساخته می‌شود، کیفیت ساخت بالایی دارد، مناسب برای رده‌های سنی مختلف بوده و از کارایی مفیدی برخوردار است.

 

۹-  مردانی که در رده سنی سالمندان قرار دارند باید از چه مکمل‌هایی استفاده کنند؟

سالمندان در یک دوره حساس قرار دارند و به دلیل تحلیل انرژی بدن و قرار گرفتن در معرض پوکی استخوان باید از مکمل‌هایی که دارای ویتامین D، کلسیم، ویتامین B و آهن هستند استفاده کنند.

تحریریه داروخانه صبا

Recent Posts

کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت می‌شود

بسیاری افراد از ایجاد لکه‌های روی صورت خود رنج می‌برند و درصدد برطرف‌کردن آن هستند.…

4 روز ago

راهنمای خرید بهترین کرم ضدآفتاب و روشن کننده پوست

کرم ضد افتاب و روشن‌کننده از ضروری‌ترین محصولات روتین به‌شمار می‌آید که در روزهای گرم…

3 هفته ago

بهترین روتین پوست چرب و جوش دار

نداشتن روتین پوست را گاهی می‌توان به‌عنوان بدترین انتخاب برای زندگی تفسیر کرد، چون اگر…

3 هفته ago

آیا پروتئین وی باعث ریزش مو می‌شود؟

آیا پروتئین وی باعث ریزش مو میشود؟ این یکی از موضوعات موردبحث و توجه در…

3 هفته ago

آیا گینر باعث افزایش قد می‌شود؟

همیشه دغدغه‌ بسیاری از افراد، به‌ویژه جوانان، داشتن قدی بلندتر است. در این میان، برخی…

4 هفته ago

محاسبه میزان پروتئین مورد نیاز بدن

محاسبه میزان پروتئین مورد نیاز بدن برای حفظ سلامت و عملکرد بهینه اساسی است. این…

4 هفته ago