دسته بندی: مقالات

معرفی انواع مکمل های بدنسازی + کاربرد آنها

در بین ورزشکاران مکمل‌های بدنسازی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. مکمل‌ها کمک می‌کنند تا بدنسازان انرژی مورد نیاز خود را بهتر جذب کنند و برای انجام فعالیت‌های ورزشی گوناگون توانایی لازم را داشته باشند. کاربرد مکمل های بدنسازی باعث شده تا طیف بسیار گسترده‌ای از ورزشکاران نسبت به این مکمل‌ها اقبال زیادی داشته باشند و برای ریکاوری، افزایش حجم بدن و … از این مکمل‌ها استفاده کنند.

اقبال ورزشکاران نسبت به کاربرد مکمل های بدنسازی

ورشکاران برای اینکه بتوانند نیاز‌های بدن خود را برطرف کنند نیاز دارند که از انواع مختلفی از مکمل‌های بدنسازی استفاده کنند. تأثیر مکمل‌ های بدنسازی روی عضله‌سازی و همچنین چربی سوزی آنقدر زیاد است که منجر به تمایل در افزایش مصرف انواع این مکمل‌ها شده است.

اگر از ورزشکاران باشید حتماً تا کنون نام پروتئین را به عنوان یکی از مهم‌ترین عنصر‌های کلیدی در عضله‌سازی بدن شنیده‌اید. بدون مصرف پروتئین بدن نیرو و توان کافی برای عضله‌سازی را ندارد و ممکن است در صورت ورزش‌ها و تمرین‌های طاقت‌فرسا ضعیف و بیمار شود.

درادامه به طور مفصل قرار است به تأثیر مکمل‌ های بدنسازی و انواع مختلفی که دارند بپردازیم و هریک را به صورت کاملاً تخصصی مورد بررسی قرار دهیم.

 

بررسی انواع مکمل بدنسازی که باید بخورید!

مکمل پروتئین

از مکمل‌های بسیار مهم که بعد از تمرینات سخت و جهت ریکاوری مورد استفاده قرار می‌گیرد، مکمل‌های پروتئینی هستند. مکمل‌ پروتئین مخصوص افزایش توده عضلانی در ورزشکاران هستند و انواع ان عبارتند از:

 

مکمل پروتئین وی

خرید پروتئین وی از پرمصرف‌ترین و معروف‌ترین مکمل‌هایی است که برای عضله‌سازی و تقویت عضلات ورزشکاران استفاده می‌شود. آمینواسید‌هایی که در این مکمل وجود دارد بسیار زود هضم هستند، به قدرت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. همچنین باعث کاهش استرس بدن و بهبود عملکرد کبد ورزشکاران نیز می‌شود.

 

پروتئین ایزوله

این پروتئین آمینو اسید‌های بسیار زود هضم‌تری دارد و برای ورزشکارانی مفید است که به منابع پروتئینی نیاز مبرمی دارند. همچنین بعد از تمرینات سخت و جهت ریکاوری استفاده می‌شود.

 

پروتئین کازئین

پودر پروتئین کازئین در اصل پروتئین شیر است و در زمان استراحت و خواب باید استفاده شود. این پروتئین در طول استراحت منجر به عضله‌سازی و تقویت آمینو اسید‌های خون می‌شود.

مکمل‌های آمینو اسید

کاربرد مکمل‌ های بدنسازی در آمینو اسید‌ها به این شکل است که بلوک ساختمانی پروتئین‌های مورد نیاز بدن را به دو دسته ضروری و غیرضرروری تقسیم می‌کند که دسته اول از طریق رژیم غذایی و دسته دوم در بدن ساخته می‌شوند. در ادامه با انواع مکمل آمینو اسید آشنا می شویم.

 

مکمل بی سی ای ای

مکمل بی سی ای ای یکی از معروف‌ترین مکمل‌های ورزشی که در برگیرنده آمینواسید‌های لوسین و همچنین ایزولوسین است و برای عضله‌سازی بسیار مهم و کاربردی است.

 

مکمل‌های گلوتامین

در بررسی انواع مکمل بدنسازی به پودر گلوتامین‌ ها می‌رسیم باعث کاهش درد‌های عضلانی و همچنین افزایش حجم سلول‌های عضلانی و در نتیجه تسریع فرایند ریکاوری می‌شود.

 

مکمل‌های آرژنین

تأثیر مکمل‌ های بدنسازی آرژین در این است که اسید نیتریک بدن را تأمین می‌کند و منجر به افزایش پروتئین در بدن می‌شود. این مکمل توانایی این را دارد که توان ورزشی فرد را بالا ببرد.

 

مکمل‌های آلانین

این مکمل منجر به افزایش تولید پروتئین و گیلکوژن در عضلات بدن می‌شود و سوخت ذخیره عضلات را در زمان تمرینات بالا می‌رود. با انواع مکمل بتا آلانین در داروخانه اینترنتی آشنا شوید.

 

مکمل تائورین

این مکمل نیز سطح انرژی بدن را افزایش می‌دهد و بالا می‌برد. این مکمل‌ها کاربردی شبیه به انسولین دارند و نوعی آنتی اکسیدان قوی برای محافظت از بدن تلقی می‌شوند.

 

مکمل لوسین

کاربرد مکمل‌ های بدنسازی لوسین در بدن خلاصه می‌شود در بهبود ریکاوری، افزایش حجم عضلات و افزایش سنتز پروتئین بعد از تمرینات ورزشی سخت و طاقت‌فرسا. پیشنهاد می شود درباره بهترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو بخوانید.

 

مکمل پمپ

مکمل پمپاژ خون: کاربرد مکمل‌ های بدنسازی پمپاز خون این است که موادی نظیر کافئین، ویتأمین B، سایر ویتأمین‌های دیگر، تا حدودی کراتین و ال-آرژنین را در حین تمرینات سخت به بدن انتقال دهند و بدن در تمرینات سخت از خستگی به دور کنند.

 

مکمل کراتین

پودر کراتین یکی از معروف‌ترین مکمل‌های غذایی که با تولید نیتروژن منجر به تسریع روند ریکاوری بعد از ورزش می‌شود.

 

مکمل مولتی ویتامین

جلوگیری از کمبود ویتأمین‌های لازم در بدن و انجام واکنش‌های بیوشیمیایی که خستگی زودرس و نارسایی را از بدن دور می‌کند. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره بهترین داروخانه تهران را بخوانید.

مکمل کربوهیدرات

مکمل کربوهیدرات برای تأمین انرژی در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. کربوهیدرات‌ها یک منبع انرژی خوب و مؤثر برای ورزشکاران محسوب می‌شود.

 

مکمل گینر

مکمل گینر جزء مکمل‌هایی محسوب می‌شود که دارای کربوهیدرات به همراه پروتئین است و برای افزایش حجم عضلات در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مکمل اغلب در کنار مکمل کراتین مورد استفاده قرار می‌گیرد. با مراجعه به صفحه قیمت گینر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

مکمل ریکاوری

هر ورزشکاری بعد از یک سری تمرینات سخت و طولانی نیازمند این است که برای حفظ توده عضلانی و کاهش خستگی بعد از تمرینات، از این مکمل استفاده کنند. پودر ریکاوری دارای مقدار قابل توجهی کربوهیدرات است و همچنین پروتئین‌های زود هضمی نیز دارد که باید بعد از تمرین مورد استفاده قرار بگیرد.

 

مکمل پروهورمون

مکمل پروهورمون برای مواردی مثل جلوگیری از پوکی استخوان، جلوگیری از ریزش موی سر، تقویت مردان در سنین بالا و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اغلب موارد برای افزایش تستسترون که نوعی هورمون مردانه است برای عضله‌سازی و افزایش قدرت و توان بدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مکمل چربی سوز

این مکمل همانطور که از اسمش نیز مشخص است بدون هیچگونه ماده ممنوعه منجر به کاهش وزن می‌شود. قرص چربی سوز به افزایش متابولیسم بدن، کاهش اشتها، افزایش تولید گرما در بدن، کاهش سطح هورمون کورتیزول و… می‌شود.

نتیجه‌ گیری

همانطور که کاربرد مکمل‌ های بدنسازی را دانستید متوجه شدید که تأثیر مکمل‌ های بدنسازی روی عضله‌سازی و همچنین چربی سوزی آنقدر زیاد است که منجر به تمایل در افزایش مصرف انواع این مکمل‌ها شده است. اگر از ورشکاران باشید حتماً تا کنون نام پروتئین را به عنوان یکی از مهم‌ترین عنصر‌های کلیدی در عضله‌سازی بدن شنیده‌اید.

بدون مصرف پروتئین بدن نیرو و توان کافی برای عضله‌سازی را ندارد و ممکن است در صورت ورزش‌ها و تمرین‌های طاقت‌فرسا ضعیف و بیمار شود. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم و امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما کاربردی و مفید واقع شده باشد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره بهترین مکمل برای شکم را بخوانید.

 

سوالات متداول

کاربرد مکمل های بدنسازی چیست؟

کاربرد مکمل های بدنسازی باعث شده تا طیف بسیار گسترده‌ای از ورزشکاران نسبت به این مکمل‌ها اقبال زیادی داشته باشند و برای ریکاوری، افزایش حجم بدن و … از این مکمل‌ها استفاده کنند.

تاثیر مکمل های بدنسازی چیست؟

تأثیر مکمل‌ های بدنسازی روی عضله‌سازی و همچنین چربی سوزی آنقدر زیاد است که منجر به تمایل در افزایش مصرف انواع این مکمل‌ها شده است.

تحریریه داروخانه صبا

Recent Posts

بهترین زمان مصرف پروتئین وی چه موقع است؟

یکی از اصلی‌‌ترین و مهم‌ترین مواد مورد نیاز برای بدن، پروتئین است. این پروتئین‌ها سوخت…

3 ماه ago

بهترین پروتئین گیاهی برای بدنسازی

برای بدنسازان و افراد علاقمند به عضله‌سازی، مصرف پروتئین کافی از اهمیت حیاتی برخوردار است.…

4 ماه ago

بهترین غذا و مکمل برای تمرین مقاومتی

عضله نقش حیاتی در سلامت کلی ایفا می‌کند. برای به حداکثر رساندن رشد و نمو…

4 ماه ago

رژیم پروتئین چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم پروتئین چیست؟ رژیم پروتئین نوعی برنامه غذایی است که در آن میزان مصرف پروتئین…

4 ماه ago

راهکارهای عضله سازی سریع در خانه

عضله ‌سازی در خانه بدون نیاز به تجهیزات و امکانات باشگاه، دور از دسترس نیست.…

4 ماه ago

باورهای غلط درباره مکمل کراتین

کراتین نوعی مکمل است که ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرین‌های با شدت بالا، مقاومت…

4 ماه ago