مقالات

کرم ضد آفتاب چیست و چرا باید ضد آفتاب بزنیم؟

پوست یکی ازنقاط حساس بدن است که بیشتر از هر چیز دیگری در معرض خطر است. قرار گرفتن طولانی در معرض نور خورشید یکی از عواملی است که منجر به بروز مشکلات پوستی از جمله آفتاب سوختگی، سرطان پوست، خشکی و… می‌شود؛ بنابراین شما باید از پوست خود محافظت کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید. برای این کار می‌توانید از کرم‌‌های ضد آفتاب استفاده کنید. شما با خرید بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان می‌توانید از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت کنید و پوستی سالم و زیبا داشته باشید. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که کرم ضد آفتاب چیست و چرا باید ضد آفتاب بزنیم؟ پس اگر می‌خواهید اطلاعات کافی درباره کرم‌های ضد آفتاب داشته باشید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با داروخانه صبا همراه باشید.

کرم ضد آفتاب چیست؟

کرم ضد آفتاب جزو محصولات محبوب و پرطرفدار موجود در بازار است که در دسته محصولات سلامتی و زیبایی قرار می‌گیرد. این کرم‌ها وظیفه محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید را بر عهده دارند. اشعه‌هایی که توسط نور خورشید ساطع می‌شود عوارض بسیار زیادی دارند و اگر پوست شما به مدت زیاد در معرض این اشعه‌ها قرار بگیرد ممکن است پوست شما با اختلالاتی همچون قرمزی، خشکی، سرطان و… مواجه شود.

در واقع کرم‌های ضد آفتاب یک نوع محصول موضوعی در نظر گرفته می‌شوند که در انواع مختلف تولید و عرضه می‌شوند. شما می‌توانید ضد آفتاب‌های مورد نیاز خود را در قالب لوسیون، ژل، اسپری، فوم یا پودر خریداری و مصرف کنید. کرم ضد آفتاب به‌عنوان داروی کاربردی بدون نسخه نیز شناخته می‌شود، چرا که همه افراد بدون در دست داشتن نسخه پزشکی یا مجوز دکتر می‌توانند از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود استفاده کنند.

 

انواع کرم ضد آفتاب کدام اند؟

کرم ضد آفتاب یکی از محصولات پرکاربرد و منحصر‌به‌فرد شناخته شده در دنیا است که در انواع مختلف طراحی و تولید می‌شود؛ بنابراین شما با توجه به نوع نیاز و سلیقه خود می‌توانید بهترین نوع کرم ضد آفتاب را برای خرید انتخاب کنید. به ‌طور کلی انواع کرم ضد آفتاب عبارتند از:

1- کرم ضد آفتاب فیزیکی

ضد آفتاب‌های فیزیکی یا معدنی به آن دسته از کرم‌ها گفته می‌شود که ماده فعال اصلی آن‌ها فیلترهای فیزیکی هستند. این نوع از ضد آفتاب‌ها از دو فیلتر اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم ساخته می‌شوند و از نفوذ اشعه‌های ماوراءبنفش نور خورشید به پوست جلوگیری می‌کنند. کرم ضد آفتاب فیزیکی اشعه‌هایی که توسط خورشید ساطع می‌شود را جذب، بازتاب و پراکنده می‌کند تا پوست شما به‌عنوان یک سپر در برابر اشعه‌های مضر عمل کند؛ بنابراین مصرف این کرم‌ها کمک می‌کند تا بتوانید پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

 

مزایا و معایب کرم ضد آفتاب فیزیکی

کرم ضد آفتاب فیزیکی با پراکنده کردن پرتوهای ماورا بنفش نور خورشید از پوست محافظت می‌کنند. این نوع از کرم‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. شناخت این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند که بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. به‌ طور کلی مزایا و معایب کرم‌های ضد آفتاب فیزیکی عبارت‌اند از:

 

مزایای کرم ضد آفتاب فیزیکی

  • ماندگاری زیادی دارد.
  • برای پوست‌های مستعد جوش و آکنه گزینه مناسبی است.
  • احتمال گرفتگی منافذ کم است.
  • باعث تحریک یا سوزش پوست نمی‌شود.
  • تأثیرگذاری فوق‌العاده‌ای دارد و اثرات خود را از همان لحظه استفاده ایفا می‌کند.
  • قدرت زیادی در محافظت از پوست در برابر اشعه‌های uva و uvb دارد.

 

معایب ضد آفتاب فیزیکی

  • در صورت مرطوب شدن پوست یا عرق کردن آن تأثیر خود را از دست می‌دهد.
  • به‌راحتی از روی پوست پاک می‌شود.
  • باعث ایجاد یک رد سفید رنگ روی پوست می‌شود.

 

2- ضد آفتاب شیمیایی

برای ساخت کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی از فیلترهای شیمیایی استفاده می‌شود. به‌طور کلی از موادی همچون آووبنزون، اکسی بنزون، اکتوکریلن و اکتینوکسات برای ساخت این ضد آفتاب‌ها استفاده می‌شود. کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی اشعه ماورا بنفش خورشید را جذب می‌کنند و آن را به گرمای پراکنده تبدیل می‌کنند تا پوست شما دچار آسیب‌دیدگی نشود. این کرم‌ها تحت عنوان کرم ضد آفتاب ارگانیک نیز شناخته می‌شوند و قادر هستند که برای مدت طولانی از پوست شما در برابر اشعه‌های نور خورشید محافظت کنند.

 

مزایا و معایب کرم ضد آفتاب شیمیایی

کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی اشعه‌های مضر خورشید را به خود جذب می‌کنند و از آسیب‌دیدگی پوست جلوگیری می‌کنند. این نوع از کرم‌های ضد آفتاب مزایا و معایب متعددی دارند؛ بنابراین قبل از این که برای خرید باید بدانید که مزایا و معایب کرم ضد آفتاب شیمیایی چیست.

 

مزایای کرم ضد آفتاب شیمیایی

  • لطافت زیادی دارد.
  • به‌راحتی روی پوست پخش می‌شود.
  • ماندگاری زیادی دارد.
  • قدرت زیادی در محافظت از پوست دارد.
  • برای تأثیرگذاری نیاز نیست حجم زیادی از آن را استفاده کنید.

 

معایب ضد آفتاب شیمیایی

  • برای تأثیرگذاری لازم است که 20 دقیقه منتظر بمانید.
  • ممکن است باعث بروز حساسیت یا سوزش در پوست شود.
  • برخی اوقات باعث مسدود شدن منافذ پوستی می‌شود.
  • در صورتی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد تأثیر خود را از دست می‌دهد و لازم است که دوباره از آن استفاده کنید.
  • ممکن است پوست‌های حساس را تحریک کند.

 

فواید استفاده از کرم ضد آفتاب چیست؟

اغلب افراد کرم ضد آفتاب را به‌عنوان یک محصول منحصر‌به‌فرد و کاربردی می‌شناسند؛ اما در حقیقت اطلاعات کافی درباره فواید استفاده از کرم ضد آفتاب ندارند. به همین منظور در این بخش قصد داریم بررسی کنیم که فواید و اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب چیست. به‌طور کلی استفاده از کرم‌های ضد آفتاب فواید زیر را به همراه دارد:

  • از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت می‌کند.
  • از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.
  • بروز چین و چروک روی پوست را کاهش می‌دهد.
  • برای همه پوست‌ها مناسب است و تأثیر مثبتی ایجاد می‌کند.
  • از آسیب دیدن سلول‌های پوستی به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری می‌کند.
  • باعث یکنواختی پوست می‌شود و از بروز مشکلاتی همچون خشکی، تغییر رنگ و ایجاد لکه جلوگیری می‌کند.
  • احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.
  • به‌عنوان یک سپر قوی در برابر آفتاب سوختگی عمل می‌کند.

 

چه زمانی باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

حال که می‌دانید کرم ضد آفتاب چیست و چه فوایدی دارد لازم است زمان مناسب استفاده از آن را نیز بدانید. نور خورشید در تمام فصول سال در حال تابش است و شما موظف هستید که همیشه از پوست خود محافظت کنید. میزان آسیب‌پذیری پوست در برابر نور خورشید در تابستان بیشتر از زمستان است. پس در فصل تابستان باید کرم ضد آفتاب بیشتری روی پوست خود بمالید تا نتیجه مطلوبی برای شما داشته باشید.

اشعه‌های نور خورشید در فصول سرد نیز قدرتمند هستند و اگر به مدت طولانی در معرض آن‌ها قرار بگیرید آسیب جدی به پوست شما وارد خواهند کرد. در این فصول میزان استفاده از کرم ضد آفتاب کاهش پیدا می‌کند ولی به‌طور کامل قطع نمی‌شود. پس اگر جزو افرادی هستید که به‌طور دائم در معرض نور خورشید قرار دارید باید مصرف کرم ضد آفتاب را جدی بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند که پوستی سالم، شاداب و جوان داشته باشید.

 

چه افرادی باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند؟

کرم ضد آفتاب یک محصول بی‌نظیر برای افرادی است که در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند. به‌طور کلی همه افراد می‌توانند از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و از پوست خود محافظت کنند؛ اما برخی از افراد وجود دارند که در الویت هستند و استفاده آن‌ها از ضد آفتاب ضروری است. این افراد شامل افراد دارای پوست حساس، کودکان و سالمندان، شناگران استخر، افراد مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی، افراد مبتلا به سرطان و بیماری‌های پوستی هستند. پس اگر جزو دسته ذکر شده قرار دارید باید مصرف کرم ضد آفتاب را در دستور کار خود قرار دهید.

 

ویژگی‌ های یک کرم ضد آفتاب خوب چیست؟

پس از این که متوجه شدید اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب چیست و چرا باید از آن استفاده کنید نوبت به انتخاب کرم ضد آفتاب می‌رسد. این کرم‌ها انواع مختلفی دارند و در طرح‌های گوناگون به بازار عرضه می‌شوند؛ اما مهم این است که بتوانید کرمی ایده‌آل و متناسب با پوست خود خریداری کنید. به‌طور کلی بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان دارای ویژگی‌های زیر است:

  • مناسب پوست شما باشد.
  • مقاومت بالایی در برابر آب داشته باشد.
  • تأثیرگذاری خوبی داشته و زود عمل کند.
  • ماندگاری بالایی داشته باشد.
  • مقدار sfp آن مناسب باشد.
  • به‌طور کامل از پوست شما در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت کند.

 

 سخن پایانی

محصولات آفتاب یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین ها در دنیا است که فواید بسیار زیادی دارد. این کرم‌ها در انواع مختلف ساخته می‌شوند و توانایی لازم برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید را دارند. استفاده از کرم ضد آفتاب به شما کمک می‌کند که پوستی زیبا و لطیف داشته باشید و از بروز مشکلاتی همچون آفتاب سوختگی، خشکی، سرطان و… جلوگیری کنید. در این مقاله بررسی کردیم که کرم ضد آفتاب چیست و چرا باید ضد آفتاب بزنیم؟ همچنین بررسی کردیم که بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان کدام است. در صورتی که نیاز به خرید کرم ضد آفتاب دارید کافی است به داروخانه اینترنتی صبا مراجعه کنید. شما می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین کرم‌های ضد آفتاب را با قیمت مقرون‌به‌صرفه و با کیفیت بالا خریداری کنید.

تحریریه داروخانه صبا

Recent Posts

بهترین پروتئین گیاهی برای بدنسازی

برای بدنسازان و افراد علاقمند به عضله‌سازی، مصرف پروتئین کافی از اهمیت حیاتی برخوردار است.…

3 روز ago

بهترین غذا و مکمل برای تمرین مقاومتی

عضله نقش حیاتی در سلامت کلی ایفا می‌کند. برای به حداکثر رساندن رشد و نمو…

5 روز ago

رژیم پروتئین چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم پروتئین چیست؟ رژیم پروتئین نوعی برنامه غذایی است که در آن میزان مصرف پروتئین…

1 هفته ago

راهکارهای عضله سازی سریع در خانه

عضله ‌سازی در خانه بدون نیاز به تجهیزات و امکانات باشگاه، دور از دسترس نیست.…

1 هفته ago

باورهای غلط درباره مکمل کراتین

کراتین نوعی مکمل است که ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرین‌های با شدت بالا، مقاومت…

2 هفته ago

کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت می‌شود

بسیاری افراد از ایجاد لکه‌های روی صورت خود رنج می‌برند و درصدد برطرف‌کردن آن هستند.…

2 هفته ago