دسته بندی: مقالات

بهترین روش افزایش انرژی فوری [100% تضمینی]

همه حس بی حالی و نداشتن انرژی را تجربه کرده اند. مثل روز یا شبی که صرف نظر از این که یک فیلم جدید، فروش فوق العاده کفش یا دورهمی‌ دوستانه چقدر خوب هستند، نمی‌توانیم خود را برای رفتن آماده کنیم. چیزی که تشخیص آن دشوارتر است، سطح پایین انرژی است.

 در این حالت، لزوما علائم کلاسیک خستگی را احساس نمی‌کنید؛ مثلا درد ماهیچه‌ها یا احساس خستگی فراوان. چیزی که تجربه می‌کنید، نداشتن انرژی برای رفتن به سراغ فعالیت‌هایی است که قبلاً دوست داشتید. اگر این مسائل برایتان آشنا به نظر می‌رسد، نگران نباشید. راه‌ های افزایش انرژی در اطراف ما هستند؛ برخی آشکار، برخی پنهان.

عوامل افزایش انرژی فوری

در این فهرست 10 مورد از عوامل افزایش انرژی فوری را بررسی می‌کنیم.

 

1. میزان منیزیم خود را افزایش دهید

خوردن رژیم غذایی متعادل می‌تواند به تامین نیازهای ویتامین و مواد معدنی شما کمک کند. این ماده معدنی برای بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن از جمله تجزیه گلوکز به انرژی مورد نیاز است. بنابراین هنگامی‌که میزان مکمل منیزیم کمی‌ پایین باشد، انرژی می‌تواند کاهش می‌یابد.

در تحقیقی که در مرکز تحقیقات تغذیه انسانی در گرند فورکس ND انجام شد، زنان مبتلا به کمبود منیزیم ضربان قلب بالاتری داشتند و برای انجام کارهای فیزیکی به اکسیژن بیشتری نیاز داشتند. در اصل، بدن آنها سخت‌تر کار می‌کرد که با گذشت زمان می‌تواند احساس خستگی ایجاد کند.

میزان توصیه شده روزانه منیزیم برای زنان حدود 300 میلی گرم و برای مردان 350 میلی گرم است. برای تنظیم منیزیم:

  • یک مشت بادام، فندق یا بادام هندی را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.
  • مصرف غلات کامل، به ویژه غلات سبوس دار را افزایش دهید.
  • بیشتر ماهی مصرف کنید.

 

2. قدم زدن

در حالی که به نظر می‌رسد راه رفتن در زمانی که احساس خستگی می‌کنید سریعترین راه برای خستگی بیشتر است، برعکس آن صادق است. کارشناسان می‌گویند افزایش فعالیت بدنی (به ویژه پیاده روی) باعث افزایش انرژی می‌شود.

ریتا ردبرگ، مشاور علمی‌برنامه “Choose To Move” انجمن قلب آمریکا می‌گوید: “من پیاده روی را دوست دارم. زیرا دسترسی به آن آسان است، انجام آن نیازی به آموزش و تجهیزات ندارد و می‌توان آن را در هر مکانی انجام داد.”

در آزمایشاتی که توسط رابرت تایر، در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا انجام شد، پیاده روی سریع 10 دقیقه ای نه تنها باعث افزایش انرژی سریع شد، بلکه اثرات آن تا دو ساعت به طول انجامید. وقتی پیاده روی‌های روزانه 10 دقیقه ای به مدت سه هفته ادامه یافت، سطح کلی انرژی و روحیه افزایش یافت. با انواع مولتی ویتامین ورزشی داروخانه صبا آشنا شوید.

 

3. یک چرت نیروبخش بزنید

تحقیقات نشان داده است که بار اطلاعات و فشار بیش از حد به مغز می‌تواند انرژی را تحلیل ببرد. اما مطالعات انجام شده توسط موسسه ملی سلامت روان نشان داد که یک چرت 60 دقیقه ای می‌تواند به ما کمک کند تا آموخته‌های خود را بهتر حفظ کرده و افزایش سطح انرژی فوری را تجربه کنیم.

 

4. صبحانه و یا هر وعده غذایی دیگر را حذف نکنید

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که صبحانه می‌خورند از روحیه بهتری برخوردارند و در طول روز انرژی بیشتری دارند.

علاوه بر این، مطالعات منتشر شده در مجله Nutritional Health نشان داد که از دست دادن هر کدام از وعده‌های غذایی در طول روز منجر به احساس کلی خستگی بیشتر در پایان روز می‌شود. پیشنهاد می شود درباره مواد غذایی پروتئین دار بخوانید.

5. استرس را کاهش دهید و با عصبانیت کنار بیایید

بارد، روانشناس ورزشی در دانشگاه فوردهام در برانکس، نیویورک می‌گوید”: یکی از بزرگترین کاهنده‌های انرژی، استرس است. استرس نتیجه اضطراب است و اضطراب تمام انرژی ما را مصرف می‌کند.”

بارد می‌گوید استرس می‌تواند شما را از نظر روحی و جسمی‌ خسته کند؛ حتی اگر کل روز را در رختخواب گذرانده باشید. او می‌گوید، معمولاً سطوح پایین اما مزمن استرس، انرژی را از بین می‌برد. بنابراین با گذشت زمان متوجه می‌شوید که کمتر کار می‌کنید و خستگی را بیشتر احساس می‌کنید.

عصبانیت مخفی نیز می‌تواند به سطح انرژی شما خدشه وارد کند. دلیل این است که ما تمام انرژی خود را صرف مهار عصبانیت خود می‌کنیم و این می‌تواند طاقت فرسا باشد.

بارد می‌گوید خبر خوب این است که می‌توانیم با فعالیتهای آرامش بخش در روز، با این قاتلان انرژی مقابله کنیم. در حالی که برای بسیاری از افراد، افزایش ورزش اثرات شیمیایی استرس و عصبانیت را از بین می‌برد، دیگران آرامش را در جای دیگر پیدا می‌کنند: گوش دادن به موسیقی، خواندن یک رمان عاشقانه، یا حتی صحبت کردن با تلفن. پیشنهاد می شود با انواع ضد اضطراب و افسردگی آشنا شوید.

بارد می‌گوید: “هر چه برای شما آرامش بخش باشد، تنش را کاهش می‌دهد و به افزایش انرژی کمک می‌کند.”

 

6. آب بیشتر بنوشید

علائم گرسنگی با تشنگی گاها اشتباه گرفته می‌شوند. (مثلا فکر می‌کنیم به آب احتیاج داریم، در حالی که به غذا نیاز داریم). اما آیا می‌دانستید که تشنگی می‌تواند به عنوان خستگی نیز به نمایش درآید؟

کیت ایوب، متخصص تغذیه و دانشیار دانشکده پزشکی آلبرت اینشتین در نیویورک و نویسنده رژیم غذایی عمو سام می‌گوید: “گاهی حتی کم‌آبی بدن می‌تواند باعث خستگی و بی حالی شما شود.”

گاهی راهکار فوری افزایش انرژی ساده است: یک لیوان آب گوارا و خنک. دکتر ایوب می‌گوید، این امر به ویژه برای افزایش انرژی بعد از ورزش، زمانی که بدن شما احتمالاً به مایعات نیاز دارد، بسیار مهم است.

 

7. غلات کامل بیشتر و شکر کمتر بخورید

نکته اصلی در اینجا متعادل نگه داشتن قند خون است تا انرژی ثابت باشد. وقتی از غذای شیرین استفاده می‌کنید، قند خون افزایش می‌یابد، که به شما انرژی اولیه می‌دهد. اماپس از آن کاهش سریع قند خون رخ می‌دهد، که به نوبه خود می‌تواند انرژی را بسیار پایین ببرد.

اما، اگر مقدار زیادی غلات کامل بخورید که باعث آزاد شدن آهسته و پیوسته سوخت می‌شود، انرژی شما متعادل خواهد بود، بنابراین تا پایان روز احساس خستگی کمتری خواهید کرد.

مطالعه ای که به تازگی در مجله American of Clinical Nutrition منتشر شده، نشان می‌دهد که خوردن غلات کامل به افزایش حساسیت بدن به انسولین کمک می‌کند و باعث انتشار آرام و مداوم انرژی می‌شود. جهت خرید انواع قرص انرژی زا کلیک کنید.

 

8. یک میان وعده قوی داشته باشید

میان وعده‌های غذایی چیزی فراتر از غذا خوردن بین وعده‌های غذایی است. پیشنهاد می‌شود که ترکیبی از پروتئین، کمی‌ چربی و مقداری فیبر باشد؛ مانند کره بادام زمینی روی کراکر گندم کامل، یا مقداری ماست با یک مشت آجیل.

دکتر ایوب می‌گوید: “کربوهیدرات‌ها یک انتخاب سریع را ارائه می‌دهند، پروتئین انرژی شما را بالا نگه می‌دارد و چربی باعث ماندگاری انرژی می‌شود.” پیشنهاد می شود درباره کراتین چیست بخوانید.

 

9. مصرف کافه لاته

دکتر ایوب توصیه می‌کند یک لاته کم چرب را به جای یک فنجان قهوه، برای دریافت کافئین و افزایش انرژی فوری مناسب است. پیشنهاد می شود مقایسه قهوه یا قرص کافئین و عوارض و فواید هر کدام بخوانید.

 

10. عملکرد تیروئید و سلول‌های خونی را بررسی کنید

اگر به طور مداوم احساس پایین بودن انرژی دارید، به خصوص پس از یک استراحت خوب شبانه، باید در مورد آزمایش خون برای اختلال عملکرد تیروئید و همچنین کم خونی با پزشک خود مشورت کنید.

تیروئید می‌تواند یک مشکل خاص برای زنان باشد. اغلب بعد از زایمان و در دوران یائسگی ایجاد می‌شود. اما یک آزمایش خون ساده می‌تواند تشخیص دهد که آیا این مشکل را دارید یا خیر.

در کم خونی، کاهش گلبول‌های قرمز رخ می‌دهد که یعنی بدن شما میزان اکسیژن لازم را برای حفظ انرژی دریافت نمی‌کند. بنابراین به راحتی خسته می‌شوید. پیشنهاد می شود درباره بهترین مولتی ویتامین بخوانید.

 

سخن آخر

بسیاری از افراد احساس خستگی می‌کنند و انرژی لازم را برای عملکرد بهینه در طول روز ندارند. با این حال، نوشیدن آب کافی، تغذیه سالم، خواب کافی و ورزش و معاشرت می‌تواند به سطوح انرژی و سلامت کمک کند. به منظور افزایش سطح انرژی و ایجاد یک احساس عالی لازم است تغییراتی را در زندگی خود به وجود آورید تا زندگی لذت ببرید. در این مطلب چندین روش را برای افزایش انرژی فوری بررسی کردیم.

 

سوالات متداول

عوامل افزایش انرژی فوری کدام اند؟

1. میزان منیزیم خود را افزایش دهید 2. قدم زدن 3. یک چرت نیروبخش بزنید 4. صبحانه و یا هر وعده غذایی دیگر را حذف نکنید 5. استرس را کاهش دهید و با عصبانیت کنار بیایید 6. آب بیشتر بنوشید 7. غلات کامل بیشتر و شکر کمتر بخورید 8. یک میان وعده قوی داشته باشید.

راه کار افزایش انرژی سریع چیست؟

در آزمایشاتی که توسط رابرت تایر، در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا انجام شد، پیاده روی سریع 10 دقیقه ای نه تنها باعث افزایش انرژی سریع شد، بلکه اثرات آن تا دو ساعت به طول انجامید. وقتی پیاده روی‌های روزانه 10 دقیقه ای به مدت سه هفته ادامه یافت، سطح کلی انرژی و روحیه افزایش یافت.

تحریریه داروخانه صبا

View Comments

Recent Posts

راهکارهای عضله سازی سریع در خانه

عضله ‌سازی در خانه بدون نیاز به تجهیزات و امکانات باشگاه، دور از دسترس نیست.…

18 ساعت ago

باورهای غلط درباره مکمل کراتین

کراتین نوعی مکمل است که ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرین‌های با شدت بالا، مقاومت…

3 روز ago

کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت می‌شود

بسیاری افراد از ایجاد لکه‌های روی صورت خود رنج می‌برند و درصدد برطرف‌کردن آن هستند.…

1 هفته ago

راهنمای خرید بهترین کرم ضدآفتاب و روشن کننده پوست

کرم ضد افتاب و روشن‌کننده از ضروری‌ترین محصولات روتین به‌شمار می‌آید که در روزهای گرم…

3 هفته ago

بهترین روتین پوست چرب و جوش دار

نداشتن روتین پوست را گاهی می‌توان به‌عنوان بدترین انتخاب برای زندگی تفسیر کرد، چون اگر…

3 هفته ago

آیا پروتئین وی باعث ریزش مو می‌شود؟

آیا پروتئین وی باعث ریزش مو میشود؟ این یکی از موضوعات موردبحث و توجه در…

4 هفته ago