دسته بندی: مقالات

معرفی بهترین قرص آهن + قیمت 1400

یکی از دلایل اصلی کم خونی در جهان، فقر آهن در بدن افراد است و به همین دلیل نیز در صورت بروز چنین مشکلی، پزشکان توصیه به مصرف قرص آهن می‌کنند. در واقع فقر آهن همان کاهش هموگلوبین یا گلبول‌های قرمز خون است که در این صورت، اکسیژن رسانی به بافت‌های بدن دچار مشکل خواهد شد و شما را با مشکلات زیادی روبرو خواهد کرد. امروزه برندهای ایرانی و خارجی مدعی تولید بهترین قرص آهن هستند. به همین دلیل نیز سعی شده است تا برای آشنایی بیشتر، به معرفی آن‌ها بپردازیم.

کمبود آهن چیست؟

یکی از شایع‌ترین اختلالات مربوط به سوتغذیه در جهان، مربوط به کمبود آهن یا فقر آهن می‌شود. به‌ طور کلی، این عارضه در بدن کودکان، نوجوانان در سنین بلوغ و خانم‌ها بیشتر شایع است. اگر جزو این دسته از افراد نباشید و رژیم غذایی ناسالمی را داشته باشید، ممکن است به مرور زمان دچار کمبود آهن شوید و بهتر است تا نکات لازم جهت جلوگیری از آن را بدانید.

در واقع، زمانی که اقدام به تنفس می‌کنید، اکسیژن وارد ریه می‌شود و حالا کار هموگلوبین آغاز می‌شود. هموگلوبین خون، وظیفه دارد تا اکسیژن جذب شده توسط ریه‌ها را وارد خون کرده و موجب گردش خون در بدن شود.

درصورتی که مقدار هموگلوبین خون کاهش پیدا کند، دفع دی اکسید کربن بدن صورت نمی‌گیرد و در این حالت باید به مصرف بهترین قرص آهن روی بیاورید. پزشکان این مورد را تاکید کرده‌اند که وجود 15 گرم هموگلوبین به ازای هر 100 سی سی خون در بدن افراد الزامی است.

کاهش آهن در بدن افراد می‌تواند مشکلات زیادی مانند: خستگی مفرط، رنگ پریدگی، کم آوردن نفس، اختلالات هوشیاری، کاهش تمرکز و یادگیری و ریزش شدید مو را به وجود بیاورد. همانطور که می‌دانید، مهم‌ترین عامل جهت سوخت و ساز صحیح بدن اکسیژن است و به همین دلیل نیز باید همواره به میزان آهن موجود در خون خود آگاه باشید. پیشنهاد می شود درباره مکمل عضله ساز بخوانید.

 

میزان کافی مصرف آهن در روز

در واقع، در هر سنی میزان نیاز بدن برای جذب آهن متفاوت است. آهن موجود در بدن تنها توسط از دست دادن خون کاهش پیدا نمی‌کند و در صورتی که مصرف ویتامین کلسیم و کافئین در طول روز بسیار بالا باشد، امکان کاهش جذب آهن وجود دارد و باید به اصلاح رژیم غذایی بپردازید. قبل از آنکه به لیست بهترین قرص‌ های آهن برسیم، بهتر است بدانید که هر گروه از افراد به چه میزان آهن در طول روز نیاز دارند.

کودکان

گروه سنی مقدار مجاز مصرف در طول روز
7-12 ماه 11 میلی گرم در روز
1-3 سال 7 میلی گرم در روز
4-8 سال 10 میلی گرم در روز
9-13 سال 8 میلی گرم در روز

آقایان ( در صورت کمبود آهن )

14-19 سال 11 میلی گرم در روز
19 سال به بالا 8 میلی گرم در روز

خانم‌ها

14-19 سال 15 میلی گرم در روز
19-50 سال 18 میلی گرم در روز
در زمان شیردهی تا 19 سال: 10 میلی گرم در روز

بالاتر از 19 سال: 9 میلی گرم در روز

خانم‌های باردار 27 میلی گرم در روز

توجه شود که خانم‌ها به دلیل از دست دادن مقداری خون به‌طور ماهانه در زمان قاعدگی ، لازم است تا همواره به مصرف بهترین قرص آهن توجه کنند. در سال‌های اخیر نیز در مدارس دخترانه، به‌طور هفتگی قرص آهن به دختران زیر 19 سال تحویل داده می‌شود.

همچنین بالاترین دوز مصرفی در گروه‌های مختلف، مربوط به خانم‌های باردار است. دلیل این امر نیز، این است که برای خونرسانی به بدن کودک، مادر وظیفه دارد تا 27 میلی گرم آهن در طول روز مصرف کند.

علاوه بر این، توجه شود که در 3 ماهه اول بارداری، نیاز به مصرف دوز بالای آهن نیست و از ماه چهارم به بعد باید این مقدار افزایش پیدا کند. البته آقایانی که دفع خون از بدن ندارند، نیاز به مصرف بهترین قرص آهن ندارند و نیاز آن‌ها توسط رژیم غذایی قابل تامین است.

خانم‌ ها همواره در معرض فقر آهن قرار دارند و به همین دلیل، مصرف بهترین قرص آهن برای آن‌ها ضروری است. پیشنهاد می شود درباره بهترین قرص مولتی ویتامین بخوانید.

 

معرفی بهترین قرص‌ های آهن

1. قرص آهن اسید فولیک فرفولیک الحاوی: یکی از بهترین قرص ‌های آهن ایرانی را این شرکت با سابقه تولید می‌کند. برخی از مکمل‌های این شرکت داروسازی، تحت لیسانس شرکت‌های اروپایی است. توجه شود که اسید فولیک یکی از عواملی است که کمک زیادی به جبران آهن از دست رفته خون می‌کند.

همچنین، زنان بارداری که از کمبود آهن رنج می‌برند، می‌توانند از قرص فرفولیک الحاوی برای رشد بهتر نوزاد خود انتخاب کنند. علاوه بر این، وجود اسید فولیک موجب افزایش اکسیژن رسانی به فولیکول‌های مو می‌شود و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. پیشنهاد می شود درباره افزایش انرژی فوری بخوانید.

2. قرص آهن نورم لایف ( Norm Life ): یکی از بهترین قرص‌های آهن ایرانی، مربوط به این شرکت است. البته تفاوت عمده‌ای با سایر مکمل‌های آهن دارد. این قرص حاوی مقادیری از ویتامین B12 و ویتامین C است که این دو ویتامین، نقش بسزایی جهت جذب آهن توسط بدن دارند. بسیاری از مکمل‌های مولتی ویتامین، حاوی کلسیم است که موجب جلوگیری از جذب آهن می‌شود. پس بهتر است درصورت کمبود آهن، این مکمل را انتخاب کنید.

 

3. قرص آهن فرودین هولیستیکا ( Ferrodin ): در واقع، نام این مکمل از آهن ( Ferro ) گرفته شود و توسط یک شرکت فرانسوی با تجربه در تولید انواع مکمل‌های رژیمی، ساخته شده است. شرکت هولیستیکا سال‌هاست که در این زمینه مشهور شده است و این مکمل علاوه بر آهن، مقادیر کافی از اسید فولیک، ویتامین C و B12 را نیز درون خود دارند.

به همین دلیل به خانم‌های شیرده، باردار و افرادی که کم خونی دارند توصیه می‌شود. توجه شود که مکمل فرودین را می‌توان یکی از بهترین قرص آهن خارجی در نظر گرفت.

 

4. قرص آهن آیزن پلاس ( Eisen Plus ): این قرص یکی از کامل‌ترین مکمل‌ها جهت رفع کمبود آهن است و توسط کشور آلمان ساخته شده است. این قرص علاوه بر تمامی ویتامین‌هایی که در مکمل فرودین وجود دارد، ویتامین B6 را نیز درون خود دارد. به همین دلیل یکی از برترین مکمل‌ها در این زمینه شناخته می‌ شود. جهت خرید قرص فولیک اسید کلیک کنید.

 

5. قرص آیرون پلاس: قرص آیرون پلاس جزو بهترین قرص اهن گیاهی موجود در بازار می باشد. این دارو صدر در صد گیاهی و محصول شرکت داروسازی نیاک می باشد.

 

کلام آخر

به‌طور کلی، 25 درصد انسان‌های موجود در کره خاکی، با فقر آهن دست و پنجه نرم می‌کنند و خانم‌های شیرده و باردار به دوز بالایی از آهن در طول روز نیاز دارند. توجه شود، مصرف برخی از مواد معدنی مانند کلسیم و کافئین، موجب جذب کمتر آهن توسط بدن خواهد شد.

پس اگر دچار فقر آهن هستید، باید بهترین قرص آهن را انتخاب کنید تا به سرعت این مشکل در بدن شما رفع شود. همچنین مکمل‌های آهن که حاوی ویتامین C، B12 و B6 باشند، کمک زیادی به جذب آهن می‌کنند. پیشنهاد می شود درباره غذا های پروتئین دار بخوانید.

 

سوالات متداول

لیست بهترین قرص های آهن کدام اند؟

1. قرص آهن اسید فولیک فرفولیک الحاوی 2. قرص آهن نورم لایف 3. قرص آهن فرودین هولیستیکا 4. قرص آهن آیزن پلاس 5. قرص آیرون پلاس.

بهترین قرص آهن خارجی کدام است؟

مکمل فرودین را می‌توان یکی از بهترین قرص های آهن خارجی در نظر گرفت.

تحریریه داروخانه صبا

View Comments

Recent Posts

باورهای غلط درباره مکمل کراتین

کراتین نوعی مکمل است که ورزشکاران و بدنسازان برای انجام تمرین‌های با شدت بالا، مقاومت…

2 روز ago

کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت می‌شود

بسیاری افراد از ایجاد لکه‌های روی صورت خود رنج می‌برند و درصدد برطرف‌کردن آن هستند.…

1 هفته ago

راهنمای خرید بهترین کرم ضدآفتاب و روشن کننده پوست

کرم ضد افتاب و روشن‌کننده از ضروری‌ترین محصولات روتین به‌شمار می‌آید که در روزهای گرم…

3 هفته ago

بهترین روتین پوست چرب و جوش دار

نداشتن روتین پوست را گاهی می‌توان به‌عنوان بدترین انتخاب برای زندگی تفسیر کرد، چون اگر…

3 هفته ago

آیا پروتئین وی باعث ریزش مو می‌شود؟

آیا پروتئین وی باعث ریزش مو میشود؟ این یکی از موضوعات موردبحث و توجه در…

4 هفته ago

آیا گینر باعث افزایش قد می‌شود؟

همیشه دغدغه‌ بسیاری از افراد، به‌ویژه جوانان، داشتن قدی بلندتر است. در این میان، برخی…

4 هفته ago